אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 37934-08-15 האן ואח' נ' אל-על נתיבי אויר לישראל בעמ

ת"ק 37934-08-15 האן ואח' נ' אל-על נתיבי אויר לישראל בעמ

תאריך פרסום : 15/05/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
37934-08-15
10/05/2016
בפני השופט:
איל באומגרט

- נגד -
התובעים:
1. טליה האן
2. אולג האן

הנתבעת:
אל-על נתיבי אויר לישראל בע"מ
פסק דין

לפני תביעה כספית על סך 28,117 ₪, בגין נזקי רכוש שלטענת התובעים, נגרמו למחשב הנמצא בבעלותם, על ידי אנשי הביטחון של הנתבעת.

כעולה מכתב התביעה, התובעים הם הבעלים של מחשב ייחודי (להלן: "המחשב"), אותו הטיסו לתיקון בעיר שנזן בסין. ביום 28.12.14, ביקשו התובעים לשוב לישראל באמצעות הנתבעת, שהינה חברת תעופה, כאשר בכבודת היד נמצא המחשב, אותו, לטענתם, ארזו באופן בטוח על מנת למנוע נזקים.

מוסיפים וטוענים התובעים, כי עם הגיעם לשדה התעופה בהונג קונג, התבשרו שיש צורך לבצע בדיקה מיוחדת למחשב ולארוז אותו מחדש, על מנת שניתן יהיה להכניסו לבטן המטוס.

עוד טוענים התובעים, כי המחשב נלקח לחדר בדיקות על ידי איש ביטחון, תוך שבקשתם להתלוות אליו ולהדריכו במהלך הבדיקה, נדחתה על ידו. לטענת התובעים, לאחר הבדיקה הוחזר לידיהם המחשב, כאשר הוא ארוז בצורה מרושלת ובהגיע התובעים לארץ, פתחו את אריזת המחשב ומצאו שאינו תקין, על גבי המסך נמצאו שריטות, חבלות וסימני ניסיון לפתוח אותו באופן אלים.

משכך, נאלצו התובעים לשלוח את המחשב פעם נוספת לתיקון בסין, כך שנגרמו להם עלויות כספיות כבדות נוספות ומכאן התביעה.

הנתבעת טוענת בענייננו, כי חל חוק התובלה האווירית, התש"מ-1980 (להלן: "החוק"), הקובע בסעיף 3א', כי על תובלה אווירית חלה האמנה בדבר איחוד כללים מסוימים לתובלה בינלאומית באוויר, מונטריאול, 28.05.1999 (להלן: "האמנה").

לשיטת הנתבעת, חל בענייננו, לאור האמנה (סעיף 29), הכלל של ייחוד העילה.

מוסיפה וטוענת הנתבעת, כי בניגוד לסעיף 31 לאמנה, על התובע, הבעלים של הכבודה, להתלונן לפני המוביל, בסמוך לאחר גילוי הנזק ולכל המאוחר, בתוך 7 ימים מתאריך קבלת הכבודה. לשיטת הנתבעת, תלונת התובעים בגין הנזק, נמסרה לה לראשונה ביום 27.1.15, בעוד שהנזק, ככל שנגרם, התרחש ביום 28.12.14, כלומר ההודעה אודות הנזק נמסרה כ- 30 ימים לאחר קבלת הכבודה אצל התובעים.

התובעת אשר העידה בבית המשפט, הסבירה כך לעניין מועד גילוי הנזק ומתן ההודעה לנתבעת: "לכן הגענו לארץ, הבאנו אותו (את המחשב - התוספת שלי - א.ב.) הביתה ושמנו אותו בצד, כי היו לנו עוד המון דברים לטפל בהם וחיפשנו משקיע כדי לייצר את המחשב הזה, לקח מס' שבועות עד שהגענו לפתוח ולבדוק, היינו בטוחים שהמחשב בסדר, כי בסין המחשב היה תקין ולא עזב את ידנו מרגע שיצאנו משם". (עמ' 2, שורות 25 – 27).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ