אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גושן נ' כרומגן שער העמקים (2000) בע"מ

גושן נ' כרומגן שער העמקים (2000) בע"מ

תאריך פרסום : 18/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
36855-06-14
21/06/2015
בפני הרשמת הבכירה:
קרן מרגולין-פלדמן

- נגד -
התובע:
דותן גושן
הנתבעת:
כרומגן שער העמקים (2000) בע"מ ח.פ. 512897463
פסק דין
 

 

בבית התובע הותקן קולט שמש המיוצר ע"י הנתבעת, בשנת 2009. בשנת 2013, עדיין בתוך תקופת האחריות והשירות עפ"י ההסכם שבין הצדדים, החלה נזילה מכיוון הקולט. התובע, המתגורר בקיבוץ, נעזר באיש התחזוקה של הקיבוץ וקיבל הנחיה כיצד יוכל לפעול עד לתיקון התקלה, כאשר הנחיה זו כוללת עליה אל גג ביתו בעזרת סולם חיצוני, סגירת ברז המים המוביל מים אל הדוד כאשר אין צורך בחימום ושימוש במים חמים, פתיחת הברז לפני חימום הדוד ושימוש במים, וסגירתו מחדש לאחר כל מקלחת.

במקביל פנה התובע אל הנתבעת לצורך ביצוע תיקון לתקלה – וזאת בשים לב לעובדה שבין לבין מים רבים ניגרים בכל פעם שהברז נפתח (התובע טוען שמדד 1.5 ליטר מים בדקה).

 

התובע צירף תדפיס שיחות יוצאות ממנו עולה כי שיחה ראשונה, בת כ- 3 דקות ומחצה, נערכה על ידו למוקד הנתבעת כבר ביום 10.5.13. לשיטתו, שיחה עניינית עם מרכז השירות נערכה בין הצדדים לראשונה רק ביום 16.5.13, ועל אף ההבטחה כי יתואם מועד לביקור טכנאי ביום א' שלאחר מכן, הרי שהתובע נאלץ לערוך שיחות רבות מול הנתבעת לאחר מכן ללא הועיל, עד אשר (בעקבות פניה למועצה הישראלית לצרכנות) בשיחה שיזם טכנאי שירות מטעם הנתבעת ביום 14.6.13 טען הטכנאי כי אין תועלת בהגעתו אל המקום לביצוע תיקון, לפי תיאור התקלה ששמע מפי התובע, שכן יש צורך בהחלפת הקולט.

בין לבין, טוען התובע כאמור כי נאלץ לפנות למועצה הישראלית לצרכנות.

 

הקולט הוחלף לבסוף רק ביום 26.6.13 לטענת התובע, ואף אז הוחלף לקולט קטן יותר באמתלה שזה תואם את הדוד של התובע, טענה שלאחר מכן התבררה לתובע כמוטעית ומטעה, שכן יש בכך כדי להקטין את שטח הפנים של הקולט, ובהתאמה את קצב חימום המים וניצולת הקולט.

 

התובע דורש לפיכך לחייב את הנתבעת הן בצריכות המים והחשמל המוגזמות שהושתו עליו בגין העיכוב בטיפול ובתקופת העיכוב, הן בהוצאות בגין הצורך בתיקון ושיפוץ המקלחת בשל נזקי המים שנזלו וחדרו אל הבית, והן בגין אובדן ימי עבודה ועוגמת נפש.

 

הנתבעת טענה מנגד, כי פניה ראשונה נערכה ע"י התובע רק ביום 16.5.13, וכי עפ"י תנאי השירות עליה לספק החלפת הקולט בחלוף 21 ימי עסקים. הנתבעת מודעת לאיחור, אך לשיטתה הוחלף הקולט ביום 21/6/13, ומשהוחלף בקולט תקין וניתנה אחריות עד לתום התקופה המקורית, דין התביעה להידחות.

 

הנתבעת מוסיפה וטוענת כי התובע לא המציא חוו"ד הנדסית בנוגע לנזקים שלשיטתו נגרמו לו, לא דיווח אודות נזקיו בזמן אמת ולא איפשר לה לבחון את הנזקים הנטענים ולתקנם באמצעות בעלי מקצוע מטעם חברת הביטוח המבטחת אותה.

 

אשר לצריכת היתר בחשבון המים, טוענת הנתבעת כי היה על התובע לדווח לה אודות צריכה זו – והיה מקבל לידיו אישור להצגה בתאגיד המים, לצורך קבלת הנחה. כן טענה כי בכל מקרה היה על התובע להקטין נזקיו תוך דיווח הנזילה לתאגיד המים, וכי לו ביקש זאת – היתה היא יכולה לספק לו פקק מיוחד המיועד לנטרול קולט השמש הפגום, כדי למנוע הטרחתו בפתיחה וסגירה של דוד המים לפני ואחרי כל מקלחת – כטענתו. לבסוף טענה כי התובע לא הוכיח נזקיו בגין אובדן ימי עבודה.

 

לאחר ששמעתי את הצדדים, ועיינתי בנספח נ/1 – דו"ח פניה המרכז לכאורה את כל דיווח ורישומי הנתבעת בנוגע לתקלה, ואשר רישומיו נמצאו בעיניי תמוהים ובלתי ברורים בין היתר בשים לב למועדים הנקובים שם בנוגע למועד סיום הטיפול הצפוי בפניה ומועד הסיום בפועל, וכן בשים לב לכך שהנתבעת לא הביאה לעדות כאן את טכנאי השירות (שלושה במספר לשיטתה) אשר ניסו לכאורה לתאם עם התובע את התיקון ללא הצלחה – אני רואה לנכון לקבוע כי הנתבעת אמנם הפרה את חוזה השירות שבין הצדדים באופן המזכה את התובע בפיצוי בגין נזקיו.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ