אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קופרברג נ' סיטיפס בע"מ

קופרברג נ' סיטיפס בע"מ

תאריך פרסום : 05/09/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
36654-03-17
07/08/2017
בפני הרשמת הבכירה:
עדי בר-טל

- נגד -
התובע:
יהודה קופרברג
נתבעת:
סיטיפס בע"מ
פסק דין
 

 

בפני תביעה לביטול קנס וכן פיצוי בגין עומת נפש שנגרמה, כטענת התובע, נוכח התנהגות עובדי הנתבעת ולנוכח התנהלות הנתבעת. סכום התביעה הועמד על סך 3,186 ₪.

 

  1. התביעה נוגעת לשני אירועים כדלקמן:

    האירוע הראשון – ביום 9.2.17 הגיע התובע ביחד עם חמשת ילדיו לתחנת הרכבת הקלה, כשבכוונתם לנסוע לבית חולים שערי צדק לבקר את אשת התובע שילדה יום לפני כן. טרם עליית התובע וילדיו לרכבת, התובע טוען כי בדק את כרטיסי הנסיעה של הילדים ומצא כי לשניים אין ערך צבור ולכן רכש 2 כרטיסי נסיעה עבורם.

    עם עליית התובע וילדיו לרכבת, תיקפו כולם את הכרטיסים. בסמוך לעלייתם, עלו פקחים שביקשו לבדוק את הכרטיסים. התגלה כי לאחד הילדים אין כרטיס תקף, שכן לא היה בו ערך צבור לנסיעה.

    התובע טען, כי בדק את כל הכרטיסים לפני עלייתו וביקש מהפקחית שתבדוק שוב, הפקחית בדקה ומצאה כי הכרטיס הוטען בעבר ב – 30 ₪, אך כעת היתרה עומדת על 10 אגורות בלבד.

    הפקחית שאלה היכן תחנתם הסופית של התובע וילדיו, וירדה עימם בתחנה זו. גם שם בדקה הפקחית את הכרטיס שוב ומצאה כי אכן אין בו ערך כספי. נוכח האמור ניתן לתובע קנס בסך 185.90 ₪.

    התובע טוען כי הפקחית התנהלה באופן פוגעני ומשפיל, כאשר לעיני ילדיו קראה לו "ראש קטן". התובע טוען, כי הפקחיות שהיו במקום הפרו את סעיף 7 לתקנות מסילת ברזל (הוראות שונות) ולפיו על פקידי הרכבת להתנהג בנימוס ובאדיבות כלפי הנוסעים.

    התובע שלח תלונה וביקש את ביטול הדו"ח (נספח ג' לתביעה). לטענת התובע הרישום במכשיר של הנתבעת מטעה, שכן הוא סבר שבכרטיס יש ערך של 30.10 ₪ ולא 10 אגורות בלבד. התובע צילם את מסך המכשיר (נספח ב לתביעתו). הנתבעת באמצעות מחלקת פניות ציבור שלחה מכתב תשובה ביום 14.3.17, ובמסגרתו הבהירה, כי בדקה את התלונה ומצאה כי אינה מוצדקת. ביום 16.3.17 שלחה הנתבעת לתובע מכתב בנוגע לבקשתו לבטל את הקנס. גם בקשה זו נדחתה, תוך שהנתבעת מפנה את התובע להוראות פקודת מסילות הברזל וחוק בתי דין מנהליים, בנוגע לאפשרות לערור על ההחלטה בפני ועדת ערר (נספח ד לתביעה).

    הנתבעת טוענת, כי התובע עלה לרכבת ללא כרטיס תקף לאחד מילדיו. נוכח האמור ניתן לתובע קנס. על התובע היה לבדוק את הכרטיסים טרם עלייתו עם ילדיו לרכבת. עוד טוענת הנתבעת כי מערכת הכרטוס שלה נבדקה ונמצאה תקינה וראויה להפעלה על ידי המדינה (סעיף 11 לכתב ההגנה).

    לטענת הנתבעת, דין התביעה בעניין זה להידחות, בהיעדר מיצוי הליכים, שכן אדם החולק על חיוב מוגדל רשאי להגיש השגה. ביום 10.2.17 התובע הגיש השגה, ועדת ההשגות דחתה השגה זו (נספח ד' לתביעה). ככל שהתובע ביקש לטעון כנגד אותה החלטה, הרי שעל פי חוק בתי דין מנהליים – 1992 (להלן: "חוק בתי דין מנהליים"), היה עליו להגיש ערר לועדת הערר בתוך 45 יום מיום קבלת ההחלטה בדבר דחיית ההשגה ואין הוא יכול להגיש תביעה לבית משפט במקום מיצוי ההליכים המפורטים בדין.

     

    האירוע השני – ביום 3.1.16, עלה התובע קצת לפני השעה 17:40 על הרכבת בתחנה הסמוכה לעיריית ירושלים. הרכבת לא החלה בנסיעתה והנוסעים לא הבינו מדוע חל עיכוב. בזמן ההמתנה להתחלת הנסיעה הכריזה מערכת הכריזה על החובה לתקף את הכרטיס. לטענת התובע אם היה יודע על עיכוב, היה בוחר להגיע לייעדו בדרכים חלופיות. בסופו של דבר ולאחר שהמתין מספר דקות, ירד מהרכבת ונסע בדרך אחרת. העיכוב גרם לו לאחר ליעדו.

    התובע פנה במכתב תלונה לנתבעת (נספח ה/1 לתביעה) וזו ענתה במכתב (נספח ה/2 לתביעה).

    הנתבעת טענה, כי באותה העת אירעה תאונה בין הרכבת לנוסע אופניים ולכן הרכבת התעכבה (תיעוד מחדר הבקרה נספח ב לכתב ההגנה).

    התובע הגיש תלונה בגין אירוע זה שאירע לפני כשנה וחצי ובתשובה קיבל מהנתבעת פיצוי של שני כרטיסי נסיעה לרכבת.

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ