אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> רנדל בודוך נ' איזי גו בע"מ

רנדל בודוך נ' איזי גו בע"מ

תאריך פרסום : 23/04/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
36237-04-16
17/03/2017
בפני השופט:
זיו אריאלי

- נגד -
תובעת:
בקי רנדל בודוך
נתבעת:
איזי גו בע"מ
פסק דין

 

בפני תביעה כספית על סך 4,235 ₪.

 

רקע וטענות הצדדים:

 

1.בכתב התביעה נטען, כי התובעת ביקשה להזמין אצל הנתבעת שני כרטיסי טיסה הלוך ושוב לברצלונה, בחוה"מ פסח בשנת 2016. נטען כי התובעת שוחחה עם נציגת החברה, וציינה כי ברצונה לרכוש שני כרטיסי טיסה, כאשר תאריך היציאה מישראל הוא 24.4.16, וחזרה לישראל ביום 29.4.16. במהל השיחה הציעה נציגת הנתבעת לבחור בטיסה בחברת אל-על, והתובעת נתנה הסכמתה להצעה. בתום השיחה שלחה נציגת הנתבעת בדוא"ל את פרטי ההצעה לתובעת, וזו חתמה כי היא מאשרת את פרטי ההצעה. חשבונה של התובעת חוייב ביום ביצוע ההזמנה בסך של 3,879 ₪. בחלוף תשעה ימים גילתה התובעת כי הזמנת הטיסות בוצעה לתאריך 24.3.16, ולא 24.4.16, כפי שביקשה. התובעת פנתה למנהל הנתבעת, וזה התנער מהטעות אשר בוצעה על ידי נציגת הנתבעת, והתנה את ביטול ההתקשרות בתשלום דמי ביטול בסך 440$, ובהמשך נאות להפחית את דמי הביטול לסך של 390$. התובעת עותרת להשיב לה את דמי הביטול שנגבו ממנה, בסך 440$ (1,735 ₪) וכן לפצותה בסך של 2,500 ₪ בגין עוגמת נפש (בין היתר בשל ביטול החופשה שתוכננה).

 

2.הנתבעת הכחישה את אחריותה, וטענה כי משהתובעת אישרה בכתב את פרטי הזמנתה, מבלי שעיינה בטופס תנאי ההזמנה וההתקשרות שנשלחו אליה – אין לה להלין אלא על עצמה. נטען, כי פרטי הטיסות שהוזמנו עבור התובעת אושרו על ידה בכתב ובאופן מפורש. עוד נטען כי התובעת אמנם התקשרה לנתבעת בבקשה לקבל פרטים לגבי טיסה בחודש אפריל, אולם במהלך השיחה הציעה נציגת הנתבעת לתובעת כרטיסי טיסה לאותו יעד, ליום 24.3.16, והתובעת נענתה להצעה. נציגת הנתבעת שלחה לתובעת את טופס תנאי ההזמנה, והתובעת אישרה את נכונותם. רק בחלוף תשעה ימים – ביום 17.3.16 - הודיעה התובעת על רצונה לבטל את ההזמנה. בטופס ההתקשרות בין התובעת לנתבעת מצוין, כי תנאי הביטול כפופים לסעיף 14ג' לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 וכן לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010. הודעת הביטול מטעם התובעת לא עומדת בתנאי הביטול, שכן ההודעה נמסרה לנתבעת תוך פחות משבעה ימי עבודה קודם למועד היציאה המתוכנן.

 

3.יצוין כי בדיון שהתקיים ביום 15.11.16, התברר כי התובעת סיימה לימודי תואר במשפטים וכן סיימה את התמחותה. לאור זאת, ולבקשת נציג הנתבעת, התרתי לנתבעת להיות מיוצגת בהליך זה ע"י עו"ד. בדיון הנדחה, שהתקיים ביום 24.1.17, הודיע ב"כ הנתבעת כי ברשותו הקלטות של השיחות שנערכו בין נציגת הנתבעת לבין התובעת. על פי הטענה, שיחות אלו תומכות בטענת הנתבעת, כי מלכתחילה התעניינה התובעת בטיסה לברצלונה ביום 24.4.16, אולם במהלך השיחה הציעה נציגת הנתבעת לתובעת טיסות בחודש מרץ, במחיר זול יותר. לאור האמור, הוריתי לנתבעת את התקליטור הכולל את השיחות בין התובעת לבין נציגת הנתבעת. הנתבעת אכן הגישה לתיק בית המשפט תקליטור ובו שלושה קבצי שמע המתעדים 3 שיחות בין התובעת לבין נציגת הנתבעת בשם אליס.

 

4.בדיון שהתקיים ביום 7.2.17, ולאחר שהועברו לבית המשפט (ולתובעת) הקלטות השיחה האמורות, חזרה התובעת וציינה כי השיחות בינה לבין נציגת הנתבעת נסובו על טיסה מתוכננת ליום 24.4.16, ורק עקב טעות של נציגת הנתבעת – נערך בירור ונרשמו פרטי טיסה ליום 24.3.16. עוד ציינה התובעת כי הבהירה לנציגת הנתבעת שמדובר בטיסה מתוכננת במהלך חופשת הפסח, ועל כן היה ברור – או צריך היה להיות ברור – לנציגת הנתבעת כי אין המדובר בטיסה מתוכננת ליום24.3.16.

 

5.לעומתה טען נציג הנתבעת, כי דמי הביטול בסך 440$ הם עבור חברת "אל-על" ולא עבור הנתבעת. עוד טען נציג הנתבעת כי בשיחה המוקלטת בין התובעת לבין נציגת הנתבעת – מוזכר מספר פעמים כי הבירור נוגע לטיסה בחודש מרץ 2016. נטען כי אין שחר לטענת התובעת, לפיה הזכירה מפורשות את העובדה כי היא מבקשת לטוס במהלך חופשת הפסח. לבסוף, נטען כי על התובעת היה לבדוק את כרטיסי הטיסה שהונפקו לה ביום ביצוע ההזמנה. לו הייתה התובעת בודקת את כרטיסי הטיסה במועד שנשלחו אליה, ניתן היה לבטלם ללא כל עלות.

 

דיון והכרעה:

 

6.לאחר שעיינתי בכתבי הטענות, שמעתי את טענות הצדדים, ולאחר שהאזנתי לשיחות המוקלטות בין נציגת הנתבעת לבין התובעת – השתכנעתי כי דין התביעה להתקבל.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ