אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 34658-03-14 ענבר ואח' נ' אר.סי.אי. ישראל (1999) בע"מ ואח'

ת"ק 34658-03-14 ענבר ואח' נ' אר.סי.אי. ישראל (1999) בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 17/09/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
34658-03-14
11/09/2014
בפני הרשמת הבכירה:
אושרית הובר היימן

- נגד -
תובעים:
1. אסתר סיסי ענבר
2. איל ענבר
3. טליה סמואלוב
4. דרור סמואלוב

נתבעים:
אר.סי.אי. ישראל (1999) בע"מ
פסק דין
 

 

עניינה של התביעה שבפני הוא בעתירת התובעים לחייב את הנתבעת לפצותם, בגין נזקים ישירים ועקיפים שלטענתם נגרמו להם כתוצאה מטיפול כושל של הנתבעת בהזמנת חבילת נופש אשר רכשו התובעים.

 

בתאריך 09.07.13, רכשו התובעים רכשו מן הנתבעת חבילת נופש ברודוס, בהזמנה טלפונית, לתאריך 25.07.14. לטענתם, בעת ביצוע ההזמנה, נמסר להם ע"י נציגת הנתבעת כי המלון ברמה גבוהה וכי החדרים צמודי קרקע המאופיינים בסטנדרט גבוה משאר החדרים וכי פונים הם לגני המלון. ואולם, עם הגיעם למלון התחוור להם, כי מדובר בחדרים ברמה בסיסית ביותר, הממוקמים בקומה השנייה במבנה שבגב המלון.

לטענת התובעים, באחד החדרים התגלו עובש ורטיבות ולאחר שהלינו במלון אודות מצבו של החדר, הועברו לחדר אחר בקומה השניה באותו המבנה, בו היו ליקויים במזגן ורעש רב מגנרטור שעבד בקרבת מקום.

רק בלילה השלישי לשהותם, הועברו התובעים לחדרים משודרגים, אך גם בהם התגלו בעיות עם המזגן, ליקויים בתאורה והתגלה כתם גדול על אחת הספות.

לטענת התובעים, כל אותה העת ערכו ניסיונות חוזרים ליצור קשר עם הנתבעת, אך מאמצים אלו העלו חרס בידם.

בגין האמור, עתרו התובעים לחייב את הנתבעת לפצותם בשיעור מחצית עלות הנופש עבור כל אחר מהם, ובסה"כ 10,000 ₪ וכן בהוצאות בית משפט.

 

הנתבעת הגישה כתב הגנה ובד בבד לו הגישה הודעת צד ג' כנגד ישראייר תעופה ותיירות בע"מ.

 

לטענת הנתבעת, הינה סוכנות נסיעות המפעילה אופציות להחלפת זכותו של בעל יחידת נופש ביחידת נופש חילופית ומהווה כסוכנת מתווכת בלבד. לטענת הנתבעת, אין ולא הייתה לה כל שליטה על שירותי הקרקע או המלונות שקיבלו התובעים ועל כן אין לייחס לה כל אחריות לעניין זה. לטענת הנתבעת, שיווקה לתובעים את החדרים במלון שרמתו ושירותיו נמסרו לה ע"י צד ג'. לבקשת התובעים הוזמנו עבורם חדרים במלון 5 כוכבים אשר מתואר ע"י צד ג' כאחד היפים והמפוארים ברודוס, והם הביעו שביעות רצונם מחדרים אלו. נוכח האמור, לטענת הנתבעת, מלוא האחריות על טיב החדרים ואיכותם הינה של צד ג'.

 

לטענת צד ג', ביום 09.07.13 הזמינה הנתבעת מן הצד השלישי חבילת נופש עבור התובעים, למלון 5 כוכבים ברודוס, למשך 7 לילות, החל מיום 25.07.13. בהמשך לביצוע ההזמנה, הנפיקה צד ג' שובר למלון, בו נכתבו מפורשות המילים "Garden View Superior". לטענת צד ג', טענות התובעים אודות ליקויים שנגלו בחדרים ורמתם, לא הובאו כלל לידיעתה, אלא בדיעבד, עם שובם של התובעים ארצה. כן, נטען כי התובעים לא הציגו ראיה כלשהי לטענתם בדבר ליקויים. עבור התובעים הוזמנו חדרים באחד המלונות הטובים והמפוארים ברודוס, אשר ידוע ברמת שירותיו לאורחים. בנוסף, נטען כי התובעים קיבלו את שובר ההזמנה לידיהם 11 ימים עובר לנסיעה ושבשום שלב לא פנו אל צד ג'. עוד נטען, כי לאחר תלונתם של התובעים להנהלת המלון הופנו, ללא כל תמורה, לחדרים המפוארים ביותר בבית המלון הכוללים בריכה צמודה.

 

במסגרת הדיון שהתקיים בפני העידו התובעות 1 ו – 3, וכן נציגת הנתבעת ונציג צד ג'.

 

בעדותה בפני, טענה התובעת 1, כי בעת ההזמנה ביקשה מן הסוכנת מקום שיהיה בו בתי קרקע בחופשה, וציינה שהתובעים חוגגים 25 שנות נשואים ומבקשים שיהיה "משהו נחמד". הסוכנת טענה, כי היא מציעה מלון טוב מאד. התובעת 1 מסרה, כי בעת השיחה עם הסוכנת, הייתה בעמדת מחשב, פתחה את פרופיל בית המלון, ולאחר שציינה בפני הסוכנת כי המדובר בבניין רב קומות, אמרה הסוכנת בתגובה כי מאחורי אותו בניין יש אזור של בתים נמוכים ושם תוזמן יחידה עבור התובעים. כאשר הגיעו אל המקום עברו דרך הבנין המרכזי שהינו מבנה מפואר הפונה לים, והופנו למבנה אחורי וישן ללא מעלית, הועלו לחדר בקומה שניה, הפונה לכביש. לטענת התובעת 1, נאמר לתובעים, כי אלו החדרים ברמה הנמוכה ביותר של המלון. כאשר נשאלה התובעת 1 מדוע לא בדקה באתר האינטרנט של המלון סוגי החדרים המוצעים, טענה שסמכה לעניין זה על הסוכנת.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ