אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 34091-01-15 אריה נ' חזן

ת"ק 34091-01-15 אריה נ' חזן

תאריך פרסום : 29/07/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
34091-01-15
25/07/2015
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
תובעת:
תמר אריה
נתבעת:
איריס חזן (פריז אקסקלוסיב)
פסק דין
 

 

בתאריך 1.6.11, בסביבות השעה 20:00, במהלך חיפושיהן אחר שמלה שתשמש את התובעת לחתונת בנה, הגיעו היא ובתה מורן (להלן: "הבת") אל חנות הבגדים של הנתבעת בחדרה.

אין חולק על כך שבסופו של הביקור בחנות רכשה התובעת שמלת ערב תמורת סך של 700 ₪ אותם שילמה היא במזומן למוכרת ששירתה אותה בחנות ושמה ברטה (להלן: "ברטה") - ר' הקבלה שצורפה לכתב התביעה. דא עקא, שלטענת התובעת, מאחר שהיא לא היתה שלמה עם בחירתה, שכן מדובר היה בשמלה חשופה מדי לטעמה, הושארה השמלה בחנות לצורך תיקונה, והיא בקשה מברטה שתמתין עם ביצוע התיקון עד למחרת בבוקר, שאז תודיע לה האם החלטתה לרכוש את אותה השמלה סופית היא, אם לאו.

 

בעתירתה לחיוב הנתבעת בהשבת הסך של 700 ש"ח ששולמו על ידה כאמור (בתוספת 1,300 ₪ עבור הוצאות ושכ"ט עו"ד ופיצוי בסך 500 ₪ בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה), טוענת התובעת כי למחרת הערב בו נרכשה השמלה כאמור, היא התקשרה אל ברטה ובקשה לבטל את העסקה ולקבל את כספה בחזרה אלא שאז הודיעה לה הנתבעת כי "אצלה אף אחד לא מקבל כסף בחזרה", וכך עמדה היא על סירובה להשיב לה את הכסף, אם בעצמה ואם באמצעות ברטה, גם בכל הפעמים הבאות בהן היא הגיעה אל החנות ועד לתאריך 14.12.13, המועד האחרון בו עשתה כן.

 

בתה של התובעת אשר היתה עמה במעמד רכישת השמלה, אישרה את גרסתה וסיפרה: "עברנו יום ארוך של חיפוש שמלות, היא מדדה כמה, היתה אחת שמצאה חן בעיניה אבל היא לא היתה לגמרי שבעת רצון, היתה שם העובדת ברטה שאמרה שיסדרו את זה כדי שיתאים לה. היא הציעה לסדר לה עליונית או משהו לשמלה. אמא שלי התרצתה, ואמרה לה שאין בעיה, הכסף יוחזר לך במידה ולא תרצי. לפני שיצאנו מהחנות וזה אני זוכרת במפורש, אבל לא תעשו שום דבר עד שאתן את האישור ונדבר למחרת בבוקר, היא אמרה בסדר... כבר כשיצאנו מהחנות אמא שלי לא היתה באמת שבעת רצון ולא היתה סגורה על זה ואמרה שתישן על זה בלילה ולמחרת היא אמרה שלא נראה לה ולמחרת היא יצרה קשר עם החנות והבנתי שלא רוצים להחזיר לה את הכסף. אני לא הייתי איתה אז".

 

מי שהיתה עם התובעת בהגיעה אל החנות למחרת בבוקר היתה חברתה הגב' אורה אריכא (להלן: "החברה"), אשר סיפרה כי הן הגיעו אל המקום מוקדם בבוקר ואף המתינו עד להגעת העובדות בחנות, אלא שאז פנתה העובדת אל התובעת ואמרה לה: "אני מבינה אותך ואני יודעת ולא יכולה לעשות כלום. בעלת החנות יכולה לעשות ואני לא יכולה להחזיר לך את הכסף, אבל אני מבינה אותך מאוד וכואב לי בשבילך". לדברי הגב' אריכא, העובדת גם הראתה להן "פתק מצחיק שלא מחזירים כסף".

 

בכתב הגנתה וגם בעדותה בדיון הראשון שהתקיים בפני (ביום 28.5.15) טענה הנתבעת כי דרישת התובעת להחזר כספה הינה "דרישה כוזבת", שכן לא יתכן שמקרה כזה ארע בחנותה ומשום שבשנת 2011 ברטה כלל לא הועסקה על ידה, והיא אף הגדילה לעשות ואמרה: "...מה שקרה עכשיו זה שהתובעת מחתנת ילד נוסף והיא הגיעה אלינו עם טענה שיש לה אצלמו זיכוי ושהיא רוצה שמלה במקום".

 

לנוכח הכחשתה הנחרצת של התובעת את הטענה האחרונה לעיל ומכיוון שסברתי כי לא יהא זה נכון מצדי להכריע במחלוקת הקיימת בתיק זה מבלי שאשמע את גרסתה של ברטה, הוריתי על דחיית המשך הדיון ליום 15.6.15 ועל זימונה של ברטה על ידי הנתבעת. אלא שגם מן הדיון הנוסף שנקבע, ברטה נעדרה. הסברה של הנתבעת לכך ננעץ במצבה הנפשי של ברטה והיא הגישה לעיוני את המסמך נ/1 שלטענתה נכתב על ידי האחרונה ואשר יש בו כדי לאשר את גרעין גרסתה של התובעת ולפיו בעבר, היא אכן רכשה אצלה שמלה בחנותה של הנתבעת.

במהלך הדיון הנוסף שינתה הנתבעת את גרסתה המקורית באופן שיש בו כדי לאשר את מרבית טענות התובעת ואמרה: "כל הסיטואציה שנעשה בחנות, וברטה נשבעה לי, היא באה לסגור את החנות התובעת בחרה שמלה, ברטה לקחה ממנה תיקונים, השאירה את השמלה לתיקון, (הדגשה שלי – ר.ס.מ) ברטה מסרה את השמלה לתופרת לתיקון מעבר לזה היא לא זוכרת טלפונים של התובעת". בהמשך הוסיפה הנתבעת ואישרה כי השמלה, שצבעה זהב (כשלכך הגיבה התובעת באמרה: "נכון מאוד"), נמצאת במחסן בחנות לאחר שתוקנה וקוצרה וציינה כי התובעת יכולה לבוא לקחת אותה, שכן יתכן ושכחה לעשות זאת אז- לאחר רכישתה...

מיותר לציין כי הנתבעת אשר יכולה היתה בנקל להביא איתה את השמלה לדיון בבית המשפט כדי להוכיח את טענתה בדבר תיקונה, נמנעה מלעשות כן.

 

לאחר ששמעתי את עדויות התובעת, בתה וחברתה ואת גרסתה המשתנה של הנתבעת, אני מחליטה לקבל את התביעה בחלקה המכריע.

כניסתן לתוקף של תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) , התשע"א – 2010 (להלן: "התקנות") שינתה את כללי המשחק ביחס לכוחו של הצרכן להשיב מוצר שרכש וזאת אף ללא כל סיבה. מאז כניסתן של תקנות אלה לתוקף יכול הצרכן להחזיר לספק, ללא כל סיבה, מוצרים רבים בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות ובלבד שלא חלף המועד הקבוע בתקנות. סעיף 2 לתקנות קובע כי: "צרכן רשאי לבטל הסכם...ובלבד שביטול ההסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש..." ובהתאם להוראת ס"ק (2) - כשמדובר במוצרי ביגוד והנעלה, משך הזמן להחזרה הינו מיום הרכישה ועד תום שני ימים שלאחריו.

גרסת התובעת (אשר נתמכה – בחלקיה השונים – בעדויות בתה וחברתה), נשמעה לי מהימנה לחלוטין ואין לי ספק כי בשעתה היא עמדה בתנאים הקבועים התקנות משבקשה לבטל את העיסקה עוד בטרם חלפו 24 שעות ממועד ביצועה. ברי לי כי בנסיבות אלה היא לא עשתה כל שימוש בשמלה שכן זו נותרה בחזקת הנתבעת לשם תיקונה אשר עוכב לבקשתה. בתשובותיה לשאלותי בדבר הזמן הרב שחלף מאז מועד רכישת השמלה ועד להגשת התביעה, תיארה התובעת, באופן שנגע ללבי עד מאוד, את המצב הנפשי המורכב בו היא היתה נתונה במהלך השנים האחרונות וסיפרה על ההחלטה שהיא קיבלה לאחרונה, שלא לוותר על מה ששייך וחשוב לה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ