אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> כהן ואח' נ' סמ-ליין בע"מ

כהן ואח' נ' סמ-ליין בע"מ

תאריך פרסום : 09/01/2018 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
33776-05-17
17/12/2017
בפני השופטת:
זהבה (קאודרס) בנר

- נגד -
תובעים:
1. מאיה כהן שומרוני
2. דניאל כהן

נתבעת:
סמ-ליין בע"מ
פסק דין

 

1. התביעה עניינה פיצוי התובעים בסך 30,640 ₪ בגין תקלה בטלוויזיה אותה רכשו מהנתבעת, יבואנית ומשווקת מורשית של מקלטי הטלוויזיה של חברת "סמסונג" בישראל.

ביום 24.5.16 רכשו תובעת 1 ואחותה טלוויזיה, תוצרת "סמסונג" (65 אינץ'), עבור אביהן, תובע 2, בסך 10,974.56 ₪. עלותה לצרכן עמדה על סך 26,437 ₪, אך בשל היותה "מתצוגה" ניתנה להן הנחה. בחלוף 11 חודשים מיום הרכישה החלו להופיע בצדי המסך אזורים לבנים.

ביום 30.4.17 פנה, האב, תובע 2, למעבדה המספקת שירות תיקונים למוצרי הנתבעת, והודיע על התקלה.

ביום 3.5.17 בדק טכנאי את המקלט בבית התובע, ומסר לו כי יש למסור הטלויזיה לתיקון במעבדה ובמקביל לבקש מהמעבדה מכשיר חלופי.

ביום 4.5.17 פנה התובע למעבדה, ביקש לברר את מהות התקלה ולקבל מכשיר חלופי. הנציגה השיבה כי תברר הסוגיה ותצור עמו קשר בהמשך היום. לאחר שלא נענה, פנה התובע למעבדה בשנית וקבל על כך כי הוא יוותר בסוף השבוע ללא מקלט (צויין כי התובע נכה צה"ל ובשל מגבלותיו הרפואיות מרותק לביתו רוב הזמן). הנציגה השיבה כי המעבדה פועלת ביום שישי עד השעה 12:00 ויסופק לו מקלט חלופי, במידת צורך, בתוספת תשלום של 139 ₪.

התובעים טענו כי על פי תקנות הגנת הצרכן, פרק הזמן הנדרש להשלמת תיקון תקלה מרגע הקריאה, במקלט טלוויזיה שגודלו עולה על 20 אינץ', הוא 3 ימים.

ביום 10.5.17, עודכן התובע כי לא ניתן לתקן המקלט, לנתבעת אין בנמצא מסכים שטוחים חדשים אשר ניתן להחליפם במסך התובע, והוצע לו מקלט חלופי באותו הגודל, שעבר תיקון, בעל מסך קעור. התובע דחה ההצעה ועודכן במהלך אותו היום כי המסך יוחלף במסך זהה לזה שברשותו. לעניין מכשיר חלופי נאמר לו כי ישובו אליו.

ביום 14.5.17 עודכן התובע כי יקבל מכשיר חלופי למחרת.

ביום 15.5.17 עודכן התובע כי הטלויזיה תוקנה, בעוד מס' ימים תותקן בביתו ועל כן לא יקבל מכשיר חלופי.

התובעים ביקשו לפצותם בסך 30,640 ₪, בגין הרכיבים מטה:

  • החזר מלא של סכום רכישת מקלט הטלוויזיה בשל פגם בלתי ניתן לתיקון בטלוויזיה – נטען כי התובעים שילמו עבור הטלוויזיה סך של 15,490 ₪ ועבור הובלה סך נוסף של 148 ₪ ובסה"כ 15,640 ₪.

  • פיצוי לדוגמא בגין הפרת חוק הגנת הצרכן והתקנות שעל פיו – 10,000 ₪.

  • סבל נפשי וגופני, עגמת נפש, צער וכאב – בסך 5,000 ₪.

    2. הנתבעת טוענת כי תקנות הגנת הצרכן אינן חלות על מקרה זה מאחר שהתובעים רכשו מקלט "מתצוגה" ואף קיבלו עבורו הנחה בסך 11,000 ₪ בעת הקנייה. ס' 1 לתקנות הגנת הצרכן מתייחס לטובין "חדשים" בלבד, ודי בכך כדי לדחות התביעה ולחייב התובעים בהוצאות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ