אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ליפקין נ' תור - פלוס בע"מ

ליפקין נ' תור - פלוס בע"מ

תאריך פרסום : 08/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
33426-05-17
07/09/2017
בפני השופטת הבכירה:
ניצה מימון שעשוע

- נגד -
תובעת:
טובית ליפקין
נתבעת:
תור - פלוס בע"מ
פסק דין
 

 

בפני תביעה קטנה שעניינה אי אספקת התמורה החוזית שהובטחה לתובעת בהזמנת חופשה מהנתבעת.

 

התובעת, יחד עם בני משפחה אחרים שלה, הזמינה מהנתבעת, שהיא סוכנות נסיעות, חדר לנכה במלון גולדן קראון בנצרת לתקופה של חמישה לילות בחופשת חג הפסח תשע"ז. עלות החדר היתה 10,890 ₪. ההזמנה בוצעה כ-3 חודשים לפני החופשה.

 

הנתבעת הזמינה חדר לנכה עבור התובעת, אך בפועל קיבלה התובעת חדר שאין בו מקלחון אלא אמבטיה, עם ניקוז חיצוני בחדר האמבטיה.

 

התובעת, שמצבה הפיזי (כמי שהתנייעה באותה תקופה בכסא גלגלים, והחלה לעשות צעדים ראשונים באמצעות הליכון) לא איפשר לה כניסה לאמבטיה, נאלצה להתקלח בישיבה על כסא פלסטיק בחדר האמבטיה, אך למרות הניקוז, הוצף חדר האמבטיה והמים חדרו לחדר השינה והציפו את השטיח באופן שהיה צורך לייבשו במגבות.

 

התובעת טוענת כי היו במלון חדרי נכים המותאמים למצבה, עם מקלחון המאפשר הכנסת כסא, אך היא לא קיבלה אחד מהם מאחר שניתנו לאורחים אחרים.

 

התובעת טוענת כי לא נהנתה מהחופשה בשל אי היכולת להתקלח ללא הצפת החדר, ואף קיצרה אותה ביום. כן טוענת התובעת כי החדר היה מרוחק ממרכזי הפעילות במלון וגם דבר זה מנע ממנה השתתפות במרבית האירועים.

 

הנתבעת טוענת כי הובטח וסופק חדר נכה, כפי שהוא מוגדר ע"י המלון. הנתבעת טוענת כי אין סטנדרט אחיד לחדרי נכים במלונות, בחלקם יש מקלחונים ובחלקם אמבטיות עם מאחזי יד ואפשרות לניקוז חיצוני ברצפת החדר, למי שאינו יכול להכנס לאמבטיה. כן טוענת הנתבעת, כי כשמוזמן אצלה חדר לנכה, היא אינה בודקת את אחוזי הנכות ומצבו הפיזי הקונקרטי של המזמין, אלא מעבירה את ההזמנה כמו שהיא למלון.

 

לאחר שבחנתי טענות הצדדים, אני סבורה כי הנתבעת התרשלה כלפי התובעת בכך שלא בדקה מהם צרכיה הקונקרטיים מבחינת החדר הנדרש, הן לעניין הנגישות למרכז הפעילות (חדר אוכל, אולמות הופעות וכו') והן לעניין הצרכים ההיגייניים, ולא העבירה דרישות אלה באופן מפורט למלון, כדי שידע אם ניתן לספק לתובעת את הצרכים החיוניים לרווחתה, על פי מצב התפוסה במלון ותנאי הנגישות הקיימים בחדרים הפנויים, אם לאו. זאת, בעת הזמנת החופשה בינואר 2017 ולא ברגע האחרון כאשר התובעת נותרת ללא ברירה אחרת.

 

לאחר ששקלתי את עגמת הנפש ואי הנוחות שנגרמו לתובעת, ומנגד – את העובדה שנהנתה מיתר שירותי ההארחה של המלון במשך ארבעה ימים, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 5,000 ₪. זאת תוך 30 יום מהיום.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ