אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 32989-06-16 ויצמן נ' נתיבי אויר טורקיים

ת"ק 32989-06-16 ויצמן נ' נתיבי אויר טורקיים

תאריך פרסום : 23/01/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
32989-06-16
18/01/2017
בפני השופט:
דניאל הורוביץ

- נגד -
תובע:
מיכאל ויצמן
נתבעת:
נתיבי אויר טורקיים 560012528
פסק דין

  1. לפניי תביעה קטנה שהגיש התובע נגד הנתבעת ע"ס 6,000 ₪.

  2. בראשית הדברים יובהר כי התובע הגיש את התביעה נגד חב' קירביש טורקיש אייר אינטרנשיונל (1997) בע"מ, אולם משהתחוור שנספחי התביעה מתייחסים ל"נתיבי אויר טורקיים" וזאת עפ"י הבהרות "נתיבי אויר טורקיים" עצמה, ומשביקש התובע לתקן את המספר המזהה של הנתבעת למספר 560012528 – הוא המספר המזהה של "נתיבי אויר טורקיים", אזי אני מורה על תיקון פרטי הנתבעת – ל-"נתיבי אויר טורקיים", היא הנתבעת הרלוונטית לענייננו.

  3. התובע רכש עבור בנו ועבורו כרטיסי טיסה מתל אביב לברצלונה, הכוללים טיסת קישור באיסטנבול. מועד היציאה מתל אביב 12.2.16. מועד החזרה מברצלונה 15.2.16. הטיסות – באמצעות הנתבעת, נתיבי אויר טורקיים. לטענת התובע, הנסיעה לברצלונה היתה לרגל בר המצווה של בנו.

  4. משנחתו התובע ובנו בנמל התעופה באיסטנבול, הם פנו לשער העליה לטיסת ההמשך לברצלונה שהיתה אמורה להמריא בשעה 09:50. בעת שהגישו לשער, הוא היה סגור. לטענת התובע, פתחה הנתבעת את שער העליה למטוס 30 דקות בלבד לפני ההמראה. לטענת התובע, בעת שהוא ובנו עמדו בתור בשער העליה למטוס פנה אדם אל התובע וביקש מהתובע למלא טופס. התובע שאל אם מילוי הטופס הוא חובה ונענה בחיוב. התובע מילא את הטופס שהכיל 4 עמודים באנגלית. לטענת התובע, במהלך מילוי הטופס שמע התובע צעקות משער העליה למטוס. התובע ניגש לשער וחיכה שדיילות הקרקע תסיימנה את הטיפול באישה שצעקה עליהן. לאחר מכן התובע ביקש לעבור את השער כדי לעלות על המטוס אולם דיילות הקרקע סירבו להעלות את התובע ובנו, על אף שלטענת התובע, באותה העת נותרו עדין 10 דקות עד למועד ההמראה. התובע הופנה למשרדי הנתבעת להמשך טיפול. לטענת התובע נציגי הנתבעת לא התייחסו אליו בצורה מכובדת והם תלו בתובע את האשמה באי עליית התובע ובנו על הטיסה שיועדה להם. התובע נדרש לרכוש כרטיסי טיסה חדשים לברצלונה במחיר של 220 דולר לכרטיס. לטענת התובע, לאחר עיכובים ממושכים בקבלת הכרטיסים החדשים, הוא ובנו נאלצו לעבור לשדה תעופה אחר, המזוודות של התובע לא אותרו, התובע נאלץ לדאוג לאוכל ולתעסוקה לבנו ובסופו של דבר נחתו התובע ובנו בברצלונה באיחור של 12 שעות.

  5. עם שובו ארצה פנה התובע לנתבעת בכתב ודרש פיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו והחזר עלות הכרטיסים הנוספים שנאלץ לרכוש. הנתבעת דחתה את דרישת התובע, ומכאן התביעה.

  6. התובע תובע החזר בגין כרטיסי הטיסה הנוספים שרכש בסך 440 דולר, החזר הוצאות מזון ושתיה 100 דולר, ופיצוי עבור עוגמת נפש ואיבוד זמן – 1,000 דולר. סה"כ סכום התביעה בשקלים – 6,000 ₪.

  7. הנתבעת דוחה את טענות התובע. לטענת הנתבעת, לא קמה לתובע עילת תביעה נגד הנתבעת אלא בהתאם להוראות חוק התובלה האווירית, תש"ם-1980 והאמנות שאומצו במסגרתה. לטענת הנתבעת, 20 נוסעים נוספים אשר טסו יחד עם התובע מתל אביב לאיסטנבול, עלו על טיסת ההמשך מאיסטנבול לברצלונה, ללמדך שהתובע לא התייצב בשער העליה למטוס במועד וזו הסיבה בעטיה החמיץ התובע את הטיסה. לטענת הנתבעת, התובע התייצב לטיסה לאחר שזו נסגרה לקבלת נוסעים והתובע למעשה מודה שהוא הגיע באיחור לטיסה. לטענת הנתבעת, בכרטיס העליה למטוס קיימת הערה לפיה שער העליה למטוס נסגר 15 דקות לפני ההמראה והתובע לא פעל בהתאם. לטענת הנתבעת, שער העליה למטוס נסגר 15 דקות לפני ההמראה כדי שניתן יהיה להושיב את הנוסעים במקומם ולדאוג שהם חגורים לקראת ההמראה ולאפשר להם לאחסן את כבודתם האישית בתאים שמעל. לטענת הנתבעת, היא לא מבקשת מנוסעיה למלא טפסים בכלל, וטפסים בני 4 עמודים בפרט, ויתכן שהתובע נתבקש למלא טופס שביעות רצון ע"י גורמים שאינם קשורים לנתבעת. עוד טוענת הנתבעת כי עם כניסתה לתוקף של אמנת מונטריאול אין מקום לפסוק נגד הנתבעת פיצוי לא ממוני בגין עוגמת נפש.

  8. בדיון שהתקיים ביום 11.1.17 חזרו התובע ונציג הנתבעת על טיעוניהם.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ