אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 32626-05-16 עקיבא נ' סופרגז לבית בע"מ

ת"ק 32626-05-16 עקיבא נ' סופרגז לבית בע"מ

תאריך פרסום : 06/11/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא
32626-05-16
02/11/2016
בפני השופטת עמיתה:
אביבה טלמור

- נגד -
התובע:
מרדכי עקיבא
הנתבעת:
סופרגז לבית בע"מ
פסק דין
 

 

בפני תביעה כספית במסגרתה עתר התובע מרדכי עקיבא (להלן: "התובע") לחייב את הנתבעת סופרגז לבית בע"מ (להלן: "הנתבעת") לשלם לו סך של – 15,000 ₪, וזאת לטענתו מאחר וביום 19.4.16 גילה כי נותקה על ידי הנתבעת אספקת גז לביתו כדבריו: "ללא התראה מוקדמת טלפונית ו/או מדבקה על דלת הבית, בניגוד לחוק בצורה בריונית ועבריינית". הוסיף התובע בתביעתו כי "רק לאחר כ-5 שעות חוברתי לגז ונאלצתי לקנות אוכל מוכן שעלה כ-1,500 ₪ לי ולמשפחתי, כמו כן גם 1,000 ₪ ששילמתי למבשלת, בסה"כ 2,500 ₪. כמו כן, גם 2,500 ₪ עוגמת נפש. עוד טען התובע בתביעתו, כי "עפ"י חוק הגנת הצרכן, בסמכותו של בית המשפט לקבוע הוצאות עד סך של – 10,000 ₪ בלי קשר לגובה סכום התביעה". משכך, עתר התובע לחייב את הנתבעת לשלם לו את הסך של - 15,000 ₪, בצירוף ריבית, הפרשי הצמדה והוצאות.

 

הנתבעת עתרה בהגנתה לדחיית תביעת התובע שהוגשה נגדה בציינה כי פעלה במקצועיות ובאחריות בעניינו של התובע, תוך קיום כל הוראות החוק והתקנות ובאופן שלא נפל כל פגם בפעולותיה. לטענת הנתבעת, ביום 6.3.16, כחודש וחצי בטרם נותקה אספקת הגז לבית התובע, נשלחה לו חשבונית תשלום בה צוין במפורש כי לאור תפוגת מועד תוקף הבדיקה התקנית הקרב של מערכת הגז בביתו של התובע, עליו ליצור קשר עם הנתבעת כדי לתאם מועד לבדיקה התקנית של מערכת הגז בביתו, שכן אם לא יעשה זאת – תנותק אספקת הגז לביתו. התובע נמנע מליצור קשר עם הנתבעת ולא תאם את מועד הבדיקה התקנית של מערכת הגז בביתו. משכך, ביום 7.4.16 נעשה ניסיון מצד הנתבעת ליצור עם התובע קשר טלפוני כדי לנסות ולתאם את מועד הבדיקה התקנית – ניסיון שלא צלח.

הנתבעת הוסיפה וטענה כי בשל חובת ביצוע הבדיקה התקנית של מערכת הגז בבית התובע, שלחה הנתבעת ביום 10.4.16 את הטכנאי מטעמה, מר עופר הירש, לבית התובע כדי לנסות ולבצע את הבדיקה התקנית של מערכת הגז בביתו, אולם גם בביקור זה לא היה כל מענה בבית התובע, ולא ניתן היה לבצע את הבדיקה המחויבת על פי החוק, ולכן, משלא היה מענה בבית התובע, הדביק טכנאי הנתבעת, מר עופר הירש, הודעה על דלת ביתו של התובע, לפיה על התובע ליצור קשר עם הנתבעת לצורך תיאום מועד לבדיקה התקנית של מערכת הגז בביתו, וזאת תוך 7 ימים מיום הדבקת המודעה, שכן אם לא יעשה כן, לא תיוותר לנתבעת ברירה אלא לנתק את אספקת הגז לבית התובע עד לקיום הבדיקה התקנית המחויבת בחוק. התובע לא יצר קשר עם הנתבעת לתיאום מועד לבדיקה התקנית, ומשכך ביום 18.4.16 נותקה אספקת הגז לבית התובע כנדרש בחוק, הכל לשמירה על הבטיחות. ביום 19.4.16 למחרת יום הניתוק, פנה התובע לנתבעת באשר לניתוקו ממערכת הגז ודרש כי בו ביום תבוצע הבדיקה התקנית של מערכת הגז בביתו ויחובר הוא למערכת הגז. על אף מחדל התובע, כך טענה הנתבעת, ואף שמדובר היה בימים טרם חג, הרי שלפנים משורת הדין הגיע טכנאי הנתבעת עוד באותו יום לבית התובע, בוצעה הבדיקה התקנית של מערכת הגז ולאחריה מערכת הגז חוברה. בנסיבות אלו, משפעלה הנתבעת לטענתה כדין בטרם ניתקה את מערכת הגז לבית התובע, הכל במקצועיות ובאחריות, עתרה הנתבעת לדחיית תביעת התובע שהוגשה נגדה, תוך חיוב התובע בהוצאות משפט ובזבוז זמן בצירוף ריבית הפרשי הצמדה כדין.

 

בעדותו בבית המשפט ציין התובע, מר מרדכי עקיבא, כדלקמן:

"בתאריך 19.4.16 גיליתי שנותקתי מהגז ללא התראה. אני חוזר על כל האמור בכתב תביעתי ובמצורף לו. אני מבקש לציין את הדברים הבאים: אני נותקתי מאספקת הגז בצורה בריונית בניגוד לחוק, אני לא חייב לנתבעת שקל. תמיד החשבונות שולמו בזמן. אסור לנתק לאדם נכה גז, גם אם הוא חייב כסף והנתבעת לא מכחישה שאני לא חייב לה כסף. על פי חוק רפורמת הגז שאני צירפתי לתביעה לבית המשפט, מוגש ומסומן ת/1 ישנם מספר דברים הקשורים למקרה שהוא המקרה שלי. כתוב בת/1, שחברת הגז חייבת לערוך חוזה התקשרות עם הצרכן בכתב עם כיסויי ביטוחי, אין כזה דבר איתי ולא עשו כזה דבר. כתוב איסור הכללת תנאים מגבילים. ככל שאני רוצה לעבור חברה, אני קשור איתם.

אני רוצה לומר שהתביעה שלי היא לא בנוגע לרפורמת הגז ולתנאים הכלולים בהם, אלא התביעה שלי היא תביעה כספית על סך 5,000 ₪ בלבד ובהתאם לסכום זה גם שילמתי אגרה. התביעה שלי היא נוגעת לזה שנותקתי מהגז על ידי הנתבעת בניגוד לחוק, כי אני לא חייב שום תשלום כספי לנתבעת. נגרמו לי נזקים כי חוברתי לגז חזרה אחרי 5 שעות או יותר, כלומר כפי שכתבתי בכתב התביעה וזה אחרי הרבה לחצים שיבואו לחבר אותי בחזרה וזה היה ערב חג פסח. אני חד הורי, ואני מארח משפחות חד הוריות באופן קבוע שמטופלות ברווחה, אז לקראת חג הפסח רכשתי מוצרי מזון, כלומר אוכל מוכן בסכום כולל של בערך 1,500 ₪ בשבילי ובשביל משפחות שאני מארח. היו צריכים להיות 15 איש אצלי. גם בלי שום קשר, אני רוצה לומר שלקראת שבת אני תמיד רוכש מזון ב700 ₪ או 800 ₪ בטאבון ובמנגל, או בתימניאדיה ואני לא משתמש בגז בכלל, למעט כוס קפה פעם ביום. אני לא צירפתי חשבונית על מוצרי מזון שקניתי לערב חג הפסח. לפעמים באה אלי מבשלת שגם מנקה את הבית ובאותו יום היא ניקתה את הבית, היא באה אלי ל-4 או 5 שעות כל פעם שמתוכן היא מבשלת כשעה. באותו יום היא ניקתה את הבית, היא עבדה שעתיים ואחרי זה היא הלכה. הנתבעת אמרה לי שיגיעו לחבר לי את הגז חזרה. אישה בשם מעיין שהיא הפקידה של הנתבעת, אמרה שאני אחכה ויגיעו כל רגע, אבל היא חיכתה כשעתיים ולא באו. אני טוען שהיא לא יכלה לבשל לי ולכן היא המתינה שעתיים, היא עבדה וניקתה את הבית בשעות האלה, אבל לא היה לי בישול רק אוכל במקרר. אני לא אומר שהמבשלת הייתה אמורה לבשל לי מאכלים בסכום של 2,500 ₪. אני אומר שהיא הייתה אמורה לבשל לי והיא הביאה חומרי גלם איתה, היא הביאה בשר, עופות ואת כל האוכל שהיא מבשלת היא הביאה איתה וזה האוכל שבסוף נזרק. אני לא יכול לבשל, אני אדם נכה, אז זרקתי את כל האוכל שהיא קנתה. היא קונה את האוכל ואני צריך להחזיר לה את הכסף תמורת האוכל שהיא קונה. היא לא נותנת לי קבלה על מה שהיא קונה. ככה אני עובד איתה. אני מבקש לכן שהנתבעת תשלם לי סך של 2,500 ₪ עבור המצרכים שהעוזרת קנתה לי ושהייתי צריך לזרוק אותם. אני קניתי אוכל מוכן בגלל שהעוזרת לא יכלה לבשל לי, וזרקתי את הפריטים שהיא קנתה לי ולא יכולתי להשתמש בהם. נגרמה לי עוגמת נפש כתוצאה מכך שהייתי צריך ללכת לקנות אוכל מלא רק בשעה 14:00 בערב חג. אין לי קבלות על אותם מצרכים שקניתי כאוכל מוכן לאותו ערב."

 

עד מטעם הנתבעת, מר אורי פארי, ציין בעדותו כדלקמן:

"אני מנהל את סניף הנתבעת בכפר סבא. אני חוזר על כל האמור בכתב ההגנה ומבקש להוסיף את הדברים הבאים. לא הייתה לנתבעת שום תביעה כספית כנגד התובע. ניתוק הגז לא היה עקב תביעה כספית, ניתוק הגז היה עקב ביקורת תיקנית שמעוגנת בחוק ועלי לבצע אותה אחת לחמש שנים ללא תוקף בדיקה תיקנית במערכת הגז של התובע על פי החוק יש להפסיק את שירות הגז ללקוח וכך נהגנו לגבי התובע. התובע קיבל התראה בחשבון הגז שנשלח אליו בחודש ינואר- פברואר שעליו לתאם ביקורת תיקנית וצורף לכתב ההגנה העתק נאמן למקום של המסמך שנשלח לתובע, מוגש ומסומן נ/1. בגוף החשבונית כתוב במפורש שעליו לפנות לטלפון הסניף לתיאום בדיקה, אחרת תאלץ החברה לנתק את אספקת הגז לביתו, צויין שתוקף הבדיקה התיקנית שלו יפוג בתאריך 27.4.16 ולכן עד התאריך הזה עליו לפנות לטלפון הסניף כדי לתאם את הבדיקה התיקנית. התובע לא פנה לסניף לתיאום בדיקה תיקנית אף שהיה עליו לעשות זאת. מכיוון שראינו שהתובע לא יצר איתנו קשר, ניסינו טלפונית להשיג אותו מכיוון שהוא לא בעל הדירה אז כניראה שהוא לא ענה לנו, מכל פנים הוא הלקוח ואליו פנינו לטלפון שהוא מסר. מכיוון שהתובע לא יצר קשר ולא ניתן היה להשיגו, נשלח טכנאי מהנתבעת לביתו של הלקוח והטכנאי הוא עופר הירש. עופר הירש הגיע לבית הלקוח והשאיר ללקוח שהוא התובע התראה. הוא הגיע לבית התובע בסביבות 12.4.16 כלומר כשבוע לפני מועד הניתוק. ההתראה הייתה שעל התובע ליצור תוך שבוע ימים ליצור קשר עם הנתבעת כדי לתאם מועד לבדיקה תיקנית ואם הוא לא יעשה כן, אזי ינותק הגז. התובע לא התקשר ולא תיאם פגישה. התובע לא נותק מחיבור הגז בערב חג הפסח, אלא הוא נותן בתאריך קודם לו , אני יודע שביום 19.4.16 הוא חובר לגז אז הוא נותק מהגז לפי ידיעתי יום קודם לכן לפחות ולא בערב חג, כי בערב החג הוא חובר לגז. אני רוצה לציין שאנחנו לא נוהגים לנתק לקוחות מאספקת גז בערבי חג, כך שהטענה של התובע שזה היה בערב חג היא לא נכונה. החיבור היה בערב החג אחרי שהתובע התקשר ויצר קשר עם הנתבעת לצורך בדיקה תיקנית. גם עבור הביקורת של הבדיקה התיקנית לא לקחנו שום תשלום. כפי שציינתי ביום 19.4.16 אחרי שהתובע התקשר וקבע איתנו מועד לבדיקה תיקנית, הגיע טכנאי לביתו ביצע את הבדיקה התיקנית ואספקת הגז חודשה. אני רוצה לומר שראיתי היום שהתובע אוחז בידו את המדבקה של הנתבעת שהדביק הטכנאי הירש על דלת ביתו לעניין כך שעליו ליצור קשר עם הנתבעת לצורך קביעת מועד לבדיקה תיקנית והמסמך צורף לכתב ההגנה מוגש ומסומן נ/2. המסמך הזה מודיע במפורש שאם הוא לא יצור קשר תוך 7 ימים לצורך בדיקה תיקנית הוא ינותק ממערכת הגז מביתו ללא התראה נוספת. את העתק המסמך נ/2 ראיתי היום בידיו של התובע, כך שהתובע קיבל את המסמך הזה. כשעופר הגיע לבדיקה התיקנית בבית התובע אחרי הניתוק הוא שוחח עם התובע ושאל אותו למה לא התקשרת איתנו כדי לקבוע פגישה לבדיקה תיקנית, הרי קיבלת התראות והודעות על כך אז התובע לא התייחס לזה ברצינות ולא ענה."

 

בחקירתו הנגדית לשאלה " אני מציג לך מסמך כדמות נ/2 ושואל אותך אם זה המסמך שראית אצלי היום ואני מציג את המסמך מוגש ומסומן א'." השיב "זה אחד המסמכים שראיתי אצלך וזה מסמך שמצויין עליו שב18.4.16 היה אצלך טכנאי וניתן את הספקת הגז. אבל אני ראיתי שהיה מסמך נוסף כדמוי נ/2 ולא רק המסמך א' שאתה מגיש." לשאלה "אני אומר לך שאת מסמך א' אני מצאתי בתיבת הדואר שלי וזה אחרי שדיברתי עם הפקידה, יום למחרת גיליתי את הניתוק והיא אמרה לי שיש לי בתיבת הדואר הודעה ושלחתי את הבת שלי לתיבת הדואר והיא הביאה לי את המסמך הזה." השיב "עובדתית המסמך הזה היה בידך בתיבת הדואר שלך. עופר יעיד במהלך הדיון." לשאלה "האם מופיע לכם כמו שאמרה הפקידה שלכם מעיין שאתה נכה?" השיב "אין לך פריבילגיה שאתה נכה בבדיקות תקניות למערכות גז, כי אלה הן מערכות מצילות חיים והבדיקה התקנית חלה על כל לקוח ולקוח." לשאלה "הפקידה שלך אמרה לי שאני מופיע כאדם נכה ואני מקבל הנחה." השיב "לא נכון. נכה לא מקבל הנחה על אספקת גז וגם לא מקבל שום הנחה שלפיה לא תיערך אצלו בדיקה תקנית של הגז כמו לכל הלקוחות, זה נושא בטיחותי מציל חיים. בעניינך, אנו מדברים אך ורק על נושא של בדיקה תקנית של מערכת הגז שלך שזה נושא בטיחותי מציל חיים." לשאלה לאיזה טלפון פניתם?" השיב " למספר הטלפון שמופיע אצלנו." לשאלה "לאיזה טלפון פנית?" השיב "לטלפון שרשום בחברה, לא אני אישית מתקשר בטלפון, אלא המזכירה." לשאלה "כתבתם בסעיף 12 לכתב ההגנה ששלחת לביתי טכנאי אולם לא היה מענה. האם קבעת איתי שככה אתה שולח טכנאי?" השיב "אני לא צריך לקבוע איתך אחרי שאתה לא פנית אלינו לצורך עריכת בדיקה תקנית, ולכן אני שלחתי טכנאי." לשאלה "האם אתם נוהגים כך באופן רגיל לשלוח טכנאי בלי תיאום אם הלקוח לא פונה אליכם לצורך קביעת מועד לבדיקה תקנית?" השיב " אם לא נוצר קשר אחר עם הלקוח, אז כך אנו נוהגים ושולחים טכנאי להשאיר הודעה כשהלקוח מועמד לניתוק. אם הוא לא יתאם מפגש לבדיקה תקנית, וכך עשינו איתך." לשאלה " אתם ניתקתם לי את מערכת אספקת הגז ביום 18.04.16 ואני פניתי אליכם כשגיליתי את הניתוק וזה היה יום למחרת, ב- 19.04.16, קרי ערב חג." השיב " אתה פנית אלינו ב- 19.04.16." לשאלה "הפקידה לא ידעה למה ניתקו אותי, האם יכול להיות דבר כזה?" השיב "אתה ידעת למה ניתקו אותך וגם הפקידה ידעה למה ניתקו אותך." לשאלה "למה לקח 5 עד 6 שעות לצורך החיבור שלי חזרה לאספקת הגז?" השיב "מן הסתם סידור של עבודה אצל טכנאי קשור גם במקומות נוספים שהוא צריך להגיע אליהם וברגע שהטכנאי היה פנוי, הוא הגיע אליך וביצע את הבדיקה התקנית של מערכת הגז שלך וחוברת חזרה לגז. אני מציין בפניך, שהבדיקה הזו לוקחת כ- 40 דקות." לשאלה "באותו יום 19.04.16 הטכנאי לא ביצע את הבדיקה, הוא בא אחרי כמה ימים לבצע את הבדיקה." השיב "לא נכון." לשאלה "הוא רק בא לחבר את מערכת הגז בביתי." השיב "לא נכון. הוא בא וביצע את הבדיקה התקנית ורק אז הוא חיבר אותך למערכת הגז. באותו ערב חג ב- 19.04.16, עופר הטכנאי הגיע לביתך וביצע ביקורת תקנית בביתך של מערכת הגז. מכיוון שהתובע שלח תביעות לכל מיני גופים, למועצה לצרכנות, למנהל הגז, למכון התקנים ועוד גופים שאני לא יכול למנות אותם, אז התעסקו בתיק שלו יותר מדי אנשים ואיבדו את הביקורת התקנית שנערכה בבית התובע ב- 19.04.16. ולכן, שלחתי ביקורת חוזרת לביצוע ביקורת תקנית לתובע, וזה המסמך השני שישנו לתובע וזה נערך כחודשיים אחרי ה- 19.04.16. הטכנאי יעיד על כך."

 

עד נוסף מטעם הנתבעת, מר עופר הירש, ציין בעדותו כדלקמן:

"אני עובד כטכנאי בנתבעת. התובע קיבל את ההתראות על כך שהוא צריך ליצור קשר עם הנתבעת כדי לקבוע מועד לבדיקה תקנית של מערכת הגז בביתו. ההתנהלות של החברה בנושא של הבדיקות התקניות, אנו עובדים עם דו"חות. יכול להיות שפרטי הלקוח, קרי טלפון, לא מופיעים אצלנו כי התובע הוא שוכר הדירה, לכן נשלחה לתובע הודעה עם החשבון – מוצג נ/1 שבו מצוין במפורש שתוקף הבדיקה התקנית בביתו יפוג בתאריך 27.04.16, ועד לתאריך זה על התובע לפנות לטלפון הסניף לתיאום בדיקה אחרת הנתבעת תאלץ לנתק את אספקת הגז לביתו. התובע לא פנה. בעקבות כך, אני עצמי הגעתי לביתו של התובע אחרי שהוא לא התקשר עם הנתבעת ולא קבע מועד לביצוע בדיקה תקנית. הגעתי לביתו והשארתי לתובע הודעה- מוצג נ/2. השארתי גם בתיבת הדואר וגם על הדלת של הבית שלו הדבקתי את נ/2 וכתוב בו במפורש שהוא צריך לתאם מועד לבדיקה. המוצג א' שהגיש התובע זו לא ההודעה נ/2 שהשארנו לו, אלא זו הודעת הניתוק אשר השארתי לו ב- 18.04.16 בתיבת הדואר שלו, וזאת מאחר שהתובע לא תיאם איתנו מועד לבדיקת מערכת הגז, אף שהשארנו לו הודעות, הכל כפי שהעדתי. אנו לא מנתקים לקוחות לפני שבעה ימים ממועד ההתראה ורק אם הם לא מתאמים מועד לבדיקה תקנית. כאשר התובע התקשר לנתבעת ב- 19.04.16 וציין שהוא נותק והוא מבקש שיבואו לחברו חזרה אז הגעתי לביתו של התובע ביום 19.04.16 ודיברתי עם התובע ואמרתי לו שבהתראה שהוא קיבל כתוב שעליו לתאם מועד לבדיקה תקנית של מערכת הגז תוך שבעה ימים מיום שהוא קיבל את ההתראה ומאחר והוא לא עשה זאת, אז מערכת הגז שלו נותקה ב- 18.04.16. כשהגעתי לבית התובע לבצע את הבדיקה התקנית של מערכת הגז בביתו, ביצעתי בדיקה תקנית של מערכת הגז בביתו של התובע וזה לא נכון כפי שהוא מנסה לומר שרק הגעתי וחיברתי את הגז. אם הלקוח טוען שהוא חובר ולא בוצעה בדיקה תקנית, אז זה לא נכון, וגם אם זה היה נכון, אז למה התובע טוען שלא רצו לחבר אותו למערכת הגז עד שלא תבוצע בדיקה תקנית, וזה לקח כמה שעות עד שהגעתי מהרגע שהוא התקשר כי היה עליי לבצע בדיקה תקנית של מערכת הגז בביתו וביצעתי זאת."

בחקירתו הנגדית לשאלה "כמה זמן ערכה לך הבדיקה התקנית אחרי הניתוק?" השיב "אני לא יודע. אני אישית לא באתי פעם אחת לביתך, וכאילו חיברתי את הגז ואחר כך באתי לביתך עוד פעם וביצעתי בדיקה תקנית. אני אומר לך במפורש שאני באתי פעם אחת לביתך ובתאריך שבאתי לביתך וחוברת למערכת הגז, וזה היה כפי שעולה מהטיעונים של עצמך ב- 19.04.16, אז במועד זה שהייתי בביתך, ביצעתי את הבדיקה התקנית וחיברתי אותך חזרה למערכת הגז." לשאלה "כשאתה מנתק את הגז אתה לא צריך להיכנס לתוך בית הלקוח." השיב "נכון." לשאלה "גם כשאתה מחבר אתה לא צריך להיכנס לבית הלקוח." השיב "אני לא מחבר גז אם אני לא מבצע בדיקה תקנית. אני הייתי אצלך בבית ודיברתי איתך כי אתה היית בבית וגם ראיתי את הניירות שלך, וגם הבנות שלך היו בבית ואני זוכר אותך ואת המשפחה שלך בבית כשאני באתי וביצעתי את הבדיקה התקנית וחיברתי את אספקת הגז לביתך." לשאלה "אני לא מופיע אצלכם, אני בשכירות, כמו שהוא אמר." השיב "זה לא עניין שלי. אני לא יודע אם אתה שוכר של הדירה או הבעלים של הדירה." לשאלה "אני אומר לך שהשם שלי מופיע אצלכם כי אני שוכר הדירה." השיב "אני אמרתי לך שאני טכנאי בנתבעת ואני לא יודע אם אתה שוכר דירה או הבעלים. תפקידי לבצע בדיקה תקנית. אתה לא הכחשת שאתה קיבלת התראות, אתה רק התעקשת על זה שכאילו לא כתוב שאם אתה לא תתקשר לקבוע מועד לבדיקה התקנית אז תנותק. רציתי להראות לך עוד פעם את ההתראה שכתוב בה בפירוש שעליך לתאם מועד לביצוע בדיקה תקנית שאחרת מערכת הגז לביתך תנותק ואתה התעקשת איתי בעניין הזה ואמרת שלא היה צריך לנתק אותך ממערכת הגז לביתך ואני הסברתי לך שכן."

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ