אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> יובל נ' א. מיטרני בע"מ

יובל נ' א. מיטרני בע"מ

תאריך פרסום : 11/02/2018 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
32334-06-17
04/02/2018
בפני הרשם הבכיר:
אורן כרמלי

- נגד -
תובע:
שמעון יובל
נתבעת:
א. מיטרני בע"מ
פסק דין
 

 

בפניי תביעה לפיצוי כספי בגין אספקת כיורים באופן שלא תואם להזמנה שבוצעה.

1.התובע רכש בחנות של "סופר קרמיק" מבית "נגב קרמיקה" 2 כיורים למטבח ביתו. אין מחלוקת בין הצדדים שהתובע רכש כיורים בצבע לבן.

לטענת התובע לאחר שהותקנו הכיורים התחוור לו כי מדובר בכיורים שאינם לבנים אלא בגוון פרגמון. משסירבה הנתבעת, היא יבואנית הכיורים לזיכוי בעבור הכיורים הוגשה התביעה להשבת תמורה, עלויות פירוק הכיורים ומערכת האינסטלציה שלהם, עלות התקנה מחודשת ועוגמת נפש, סך של 15,000 ₪.

 

2.מנגד, טוענת הנתבעת שהתובע קיבל את הכיורים שהזמין ובגוון שהוזמן. לטענתה מדובר בכיורים לבנים ולא פרגמון אלא שלצבע הלבן גוונים רבים. בנסיבות אלה סבורה הנתבעת שאין מקום לכל פיצוי.

 

על-פי הוראת תקנה 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976, משמדובר בתובענה בהליך של תביעות קטנות, יהיה פסק הדין מנומק באופן תמציתי.

 

אין לי אלא לדחות את התביעה.

 

3.התובע הציג תמונות של הכיורים שרכש כשהם מותקנים על גבי שיש בהיר (ת/1). אכן נראה מהתמונות שלא מדובר בגוון לבן צחור. ואולם, לא הובאה בפניי ראייה כי מדובר בכיורים שאינם לבנים ו/או באופן שלא תואם להזמנה שבוצעה.

4.נציג הנתבעת טען בפניי כי אין לנתבעת כיורים לבנים יותר מהדגם שהזמין התובע (עמ' 2, ש' 1) ואף הציג תמונה המראה את ההבדל בין כיור לבן לכיור פרגמון (סומן נ/1 במהלך כתיבת פסק הדין).

הדבר עולה למעשה גם משיחות של התובע עם נציגי הנתבעת, כפי שנשמע בהקלטות השיחות שהשמיע התובע בדיון. בשיחה עם הנציגה זו, הגם שהיא מנסה לתת לתובע פתרונות שונים, אומרת הנציגה כי מדובר בכיור white (עמ' 3, ש' 12). הטכנאי מטעם הנתבעת אומר לתובע בשיחה אחרת "זה הלבן שלנו" (עמ' 3, ש' 17) וחוזר על כך בשיחה נוספת (עמ' 3, ש' 21).

 

5.אמנם התובע הציג את הכיור שצילם בתצוגת החנות וייתכן שהוא בהיר יותר מהגוון המותקן בביתו (תמונה ראשונה בת/1) . ואולם יש להבהיר ראשית כי הבדלי תאורה בין החנות לבין ביתו של התובע יכולים להשפיע על מראה הגוון. שנית, מדובר בכיור בחנות התצוגה – ככל שיש פער בין "הלבן" המוצג בחנות לבין "הלבן" בפועל, הרי שמדובר בטענה שיש להפנותה לחנות. מבחינת הנתבעת שהיא היבואנית, לא הוכח כי התובע הזמין דגם מסויים מהחנות וכי החנות הזמינה אותו דגם מהנתבעת, אלא שזו סיפקה דגם אחר.

לא נשללה טענת נציג הנתבעת כי דגם 'לוגאנו' ודגם 'גורמה' הם דגמים זהים שמשווקים תחת שם שונה אצל החנויות השונות, באופן שהדגם משווק אצל "נגב קרמיקה" תחת השם 'גורמה'.

 

מכל האמור אני מוצא שהתובע לא הוכיח כי הגוון שסופק אינו תואם לגוון שהוזמן או כי מדובר בכיור שאינו 'לבן', שהרי לצבע הלבן יכולה להיות מידת ניקיון משתנה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ