אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 31756-10-15 סנעאללה נ' איסתא ישראל בע"מ ואח'

ת"ק 31756-10-15 סנעאללה נ' איסתא ישראל בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 02/02/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
31756-10-15
28/01/2016
בפני השופט:
משה אלטר (שופט עמית)

- נגד -
התובע:
ג'ואד סנאאללה
הנתבעות:
1. איסתא ישראל בע"מ
2. ישראייר תעופה ותיירות בע"מ

פסק דין

בתאריך 26/5/15 הזמין התובע, באמצעות הנתבעת מס' 1, חבילת נופש זוגית בפראג, מיום 27/5/15 עד יום 30/5/15.

מדובר בחבילת נופש ששווקה על ידי הנתבעת מס' 2. חבילת הנופש כללה טיסות הלוך ושוב מנתב"ג לפראג, שהייה במלון BOSCOLO (להלן: "המלון") למשך 3 לילות על בסיס של לינה וארוחת בוקר, העברות משדה התעופה בפראג למלון וחזרה, מסים והיטלים. כל זה, בעלות כוללת של 4,700 ₪.

בהגיע התובע ואשתו למלון' ב- 27/5/15, בסמוך לשעה 12:00, התברר להם כי עקב טעות מצד ספק המלון המקומי, שהוא לצורך העניין שליח של נתבעת מס' 2, הוזמן להם חדר מיום 28/5/15 עד יום 31/5/15, במקום מיום 27/5/15 עד יום 30/5/15. בלית ברירה – לאחר שהתברר כי המלון בתפוסה מלאה ולא ניתן היה למצוא להם חדר פנוי ל- 27/5/15 – הסכימו התובעים לעבור למלון הילטון, שם שהו במשך ארבעת ימי חופשתם, עד לשובם לארץ ב- 30/5/15.

ב- 2/6/15, מספר ימים לאחר שובם ל ארץ, פנה התובע אל נתבעת מס' 1 במכתב בו גולל באריכות את השתלשלות העניינים וביקש ממנה להחזיר לו את מלוא התמורה ששילם עבור חופשה ובית מלון, שלטענתו נכפו עליו בניגוד לרצונו, בשל טעות של מי מהנתבעות ו/או של הספק + פיצוי לו ולאשתו בסך של 50,000 ₪ בגין עוגמת הנפש הרבה שנגרמה להם, לטענתו.

נתבעת מס' 1 הפנתה את דרישתו של התובע לנתבעת מס' 2.

מאחר שהנתבעות סירבו להיענות לדרישת התובע לפצותו – נתבעת מס' 2 אמנם הציעה לו "פיצוי דל" שנדחה על ידי התובע על הסף – הגיש התובע את תביעתו שבפניי, בה הוא עותר לחייב את הנתבעות לשלם לו את הסך של 20,308 ₪. סכום זה כולל את החזר עלות חבילת הנופש (4,700 ₪) + החזר הוצאות של שיחות טלפון מחו"ל לארץ (608 ₪) + פיצוי בגין עוגמת הנפש האדירה שנגרמה לתבוע ולאשתו, לטענתו (15,000 ₪).

הנתבעות ביקשו לדחות את התביעה ולחייב את התובע בהוצאות, כל אחת מהטעמים שפורטו על ידה בכתב ההגנה שהגישה (כל נתבעת הגישה כתב הגנה נפרד).

בישיבת יום 21/6/16 הסכימו הצדדים כי אתן פס"ד על דרך הפשרה, מכח הוראות סעיף 79 א. לחוק בתי המשפט.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, כעולה מכתבי הטענות ומהעדויות שהושמעו בפניי, אני מחליט לדחות את התביעה נגד נתבעת מס' 1, שכן אין היא אחראית למחדל של הזמנת החדר במלון רק מיום 28/5/15. מדובר במחדל של ספק המלון, שהוא שליח של נתבעת מס' 2 ולכן נתבעת מס' 2 נושאת באחריות שלוחית למחדל זה.

אין ספק בעיניי שהתובע ואשתו זכאים לפיצוי בגין הנזק שנגרם להם כתוצאה מהמחדל הנ"ל, אולם לא בסכום המוגזם המבוקש בכתב התביעה..

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ