אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 31387-02-14 חדד ואח' נ' אורטל תיירות וופש בע"מ ואח'

ת"ק 31387-02-14 חדד ואח' נ' אורטל תיירות וופש בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 06/10/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
31387-02-14
30/09/2014
בפני השופט:
מוחמד חאג' יחיא

- נגד -
התובעים:
1. דפנה חדד
2. דניאל חדד
3. טובה סוזי יהושוע
4. הרצל יהושוע

הנתבעים:
1. אורטל תיירות וופש בע"מ
2. חברת איירתור בע"מ

פסק דין
 

 

 

1) עניינה של התביעה הנו פיצוי לתובעים בעטיה של תקלה בחבילת הנופש שרכשו. התובעים העמידו את תביעתם על סך 6,544 ₪.

 

2) בשל החובה והצורך לחסוך זמן שיפוטי, לא אדון אלא בטענות ובראיות שמצאתי נחוצות להכרעה. יש לגזור הסדר-שלילי לגבי השאר.

 

טענות הצדדים

 

3) התובעים טוענים בתביעתם בין השאר, כי בחודש אוגוסט 2013 רכשו מאת הנתבעת 1 (להלן: "אורטל בע"מ") חבילת נופש בבית המלוןRADISSON BLU ברומניה, ברמת אירוח של 5 כוכבים, כאשר החבילה כללה טיסה וכן שהייה למשך 4 לילות במלון (להלן: "חבילת הנופש"). לטענת התובעים, עם הגעתם למלון, התגלה להם כי הוזמנו להם חדרים במלון רק ללילה אחד בלבד וכי ההזמנה עבור יתר הלילות - בוטלה מסיבה לא ידועה. התובעים שוחחו עם הנתבעת ולאחר שעות ארוכות של המתנה, הודע להם כי הנושא טופל וכי סודרו להם חדרים עבור יתר הלילות. ברם, לטענת התובעים, החדרים ששוכנו בהם ביתר הלילות היו במתחם ה-4 כוכבים של המלון. יתירה מכך, העובדה כי עוד בלילה הראשון ידעו כי עתידם לעבור חדרים, נאלצו שלא לפרוק את מזוודותיהם בלילה הראשון. התובעים טוענים כי קיים הפרש מחיר בחבילות בין מתחם המלון שהזמינו מראש (מתחם ה-5 כוכבים) לבין המתחם בו לנו (מתחם ה-4 כוכבים). לטענתם, ההפרש עומד על כ-900 ₪ לזוג, וזאת לצד עוגמת הנפש שנגרמה להם משהות בשני מתחמים שונים במלון במהלך החופשה בת 4 לילות. התובעים טוענים כי דרישתם לפיצוי, סורבה על-ידי הנתבעת בטענה כי חרף טעות האנוש שאירעה בעת ההזמנה, הם לנו בסוויטה משופצת וכי התובעים הסכימו לכך.

כאמור, התובעים העמידו את תביעתם על סך 6,544 ₪, כאשר סכום זה כולל פיצוי בגין הפסד של יום נופש בסך 686 ₪, וזאת עבור כל אחד מ-4 התובעים, 450 ₪ הפרש בעלות בין המתחמים השונים במלון וכן 500 ₪ בגין עוגמת נפש עבור כל אחד מהתובעים.

 

4)הנתבעת 1 - אורטל בע"מ, טוענת להגנתה בין השאר, כי היא דוחה את טענות התובעים בתביעתם. הנתבעת טוענת כי היא סוכנת נסיעות המשמשת כמקשרת בין נוסעים לבין נותני שירות שונים, לרבות ספקי שירותי תיירות ואין היא מספקת בעצמה את שירותי התיירות או אחראית לביצועם. אורטל בע"מ טוענת כי עם ביצוע ההזמנה וכנוהל מקדמי להוצאתה, נדרשו התובעים לאשר אותה הזמנה ובה מפורטים בהרחבה כל תנאיה, בכלל זה, מופיע בהזמנה כי אורטל בע"מ הזמינה את החופשה באמצעות סיטונאי תיירות וכי השירות המוצע מבוצע על אחריותו הבלעדית של סיטונאי התיירות. הנתבעת טוענת כי כטענת התובעים, הם הזמינו את חבילת הנופש האמורה. ההזמנה אושרה על-ידי הספק, הוא הנתבעת 2 (להלן: "איירתור בע"מ"). הנתבעת טוענת כי מיד עם פניית התובעים אליה עם היגעם למלון, פנו נציגיה לאיירתור בע"מ וזו, לאחר שבדקה מול המלון, הציעה לתובעים שתי אפשרויות: לשדרג את החדר שהוזמן לחדר ברמה גבוהה יותר מההזמנה המקורית אך בעלות נוספת, או לבחור בסוויטה (שהיא חדר יותר משודרג מהמוזמן) אבל באגף המלון הנמצא ברמת אירוח יותר נמוכה, ולהמשיך לעשות שימוש בשירותי המלון הנמצאים באגף המקורי. הנתבעת טוענת כי התובעים בחרו באפשרות השנייה לאחר שבדקו את שתי האופציות. הנתבעת טוענת כי פעלה במסירות וכי אינה אחראית על טעויות הספק או כל גורם אחר, זאת שכן היא פעלה לפי ההזמנה וללא רבב. הנתבעת מכחישה את הנזק הנטען על-ידי התובעים וטוענת כי מדובר בסכומים חסרי בסיס ומופרזים. הנתבעת טוענת כי דין התביעה נגדה להידחות בשל העדר עילה.

 

5)הנתבעת 2 - איירתור בע"מ טוענת להגנתה בין השאר, כי היא פועלת כסיטונאית שירותי תיירות, ובמסגרת פעילותה מפעילה ומנהלת מחלקת חבילות תיור. איירתור בע"מ טוענת כי התובעים הזמינו אצל הנתבעת חבילת נופש. לטענתה, בשעה שההזמנה אושרה וקיבלה את פרטיה מהנתבעת, היא הזמינה את החדרים במלון, ככתב ההזמנה וכלשונה, ועל כך אף קיבלה אישור. איירתור טוענת כי בכך, היא ביצעה את הזמנת התובעים ובכך יצאה ידי חובתה וביצעה את הפעולה שלשמה נשכרו שירותיה, ולכן כל תקלה שאירעה במלון עצמו, אינה בשליטתה או אחריותה. איירתור טוענת כי בשל טעות אנוש שאינה בשליטתה, נרשמה הזמנת התובעים במלון כמבוטלת מיום 26.9.13 זאת לאחר שההזמנה כבר אושרה. לאחר שנתגלתה התקלה האמורה, לטענת הנתבעת, הוצע לתובעים על-ידי מנהל המלון לבחון מספר חדרים באגף הסמוך באותו המלון בין ה-4 כוכבים, והם בחרו סוויטה משופצת באגף 4 כוכבים, שהנה באיכות גבוהה יותר מחדר רגיל של אגף 5 כוכבים. איירתור בע"מ טוענת כי לא רק שהתובעים לא ניזוקו אלא שודרגו מבחינת קבלת החדרים כאשר קיבלו סוויטה במקום חדר רגיל. הנתבעת טוענת כי לאורך כל שהותם במלון, לא התלוננו התובעים כי החדרים אינם מתאימים להם, ואף למעלה מכך לנתבעת נודע מנציג המלון כי התובעים מרוצים מהחדרים שניתנו להם. הנתבעת טוענת כי משפעלה והזמינה את חבילת הנופש לפי הפרטים שנמסרו לה על-ידי אורטל בע"מ, אין היא נושאת בכל אחריות לאירועים או הנזק הנטען והמוכחש. הנתבעת טוענת כי דין התביעה נגדה להידחות.

 

דיון והכרעה

 

6) לאחר שנתתי את דעתי למכלול טענות הצדדים בכתבי בי-דין מטעמם וממכלול החומר הקיים בתיק ולאחר ששמעתי את טיעוניהם בדיון לפניי והתרשמתי מדבריהם, נחה דעתי כי בדין לקבל את התביעה נגד שתי הנתבעות, באופן חלקי, כפי שיוטעם להלן ובשים לב להוראת תקנה 15(ב) בתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי הדין), התשל"ז-1976, לפיה הנימוקים לפסק הדין יובאו באופן תמציתי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ