אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 31105-01-16 לוי נ' טרקלין חשמל בעמ ואח'

ת"ק 31105-01-16 לוי נ' טרקלין חשמל בעמ ואח'

תאריך פרסום : 10/04/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות טבריה
31105-01-16
04/04/2016
בפני הרשם בכיר:
מוהנד חליאלה

- נגד -
תובעים:
דוד לוי
נתבעים:
1. טרקלין חשמל בעמ
2. שירותי רטפון (1998) בע"מ

פסק דין

תביעה קטנה ע"ס 13,490 לפיצוי בגין נזק לטלוויזיה אותה רכש התובע מהנתבעת 1 . הנתבעת 2 היא נותנת השירות.

בכתב התביעה נטען כי התובע שילם תמורת הטלוויזיה סך של 8,490 ₪, שבועיים לאחר התקנתה החלו "צרות" שכללו הפסקות שידור, מסך שחור אחת ל- 10 דקות. התובע פנה לנתבעת 2 אשר טענה כי מדובר בעניין של כיול תוכנה והכל יהיה בסדר. טכנאי שהגיע כעבור שבוע ימים טיפל בטלוויזיה וטען כי הכול בסדר וכי "אל תדאג". ברם ,התקלה חזרה לאחר כחודש ימים , המסך נהיה שוב שחור , התובע פנה שוב לנתבעת 1 שפנתה לנתבעת 2 . טכנאי שהגיע טיפל בשנית בטלוויזיה וטען כי עכשיו היא בסדר , הוא ניצל את ההזדמנות על מנת לנסות לשווק לתבוע מכשירים שישפרו את האיכות ואת הבטיחות לטלוויזיה במקרה של ברקים וכו'. ברם, שעה בלבד לאחר שהטכנאי הלך, חזרה התקלה. באותו יום פנה התובע את הנתבעת 1 בחמת זעם וביקש להחליף את המוצר. פקיד בשם ליאור מטעם הנתבעת 1 טען כי הוא חושב שהתקלה היא מהממיר של הוט ולא מהטלוויזיה " תבקש שיחליפו לך את הממיר והכל יהיה בסדר כי גם לי הייתה בעיה כזו". התובע הזמין את הוט שיחליפו את הממיר אך הטכנאי של הוט השיב בצחוק תוך שטען כי אין כל קשר בין הממיר והתקלה. חרף זאת התובע ביקש להחליף את הממיר וזה הוחלף אך התקלה לא חלפה. התובע ביקש מהטכנאי של הוט שידבר עם ליאור ויסביר לו כי החלפת הממיר לא פתרה את הביעה. או אז בא ליאור אל התובע בעצה מקצועית חדשה: להדליק קודם את הטלוויזיה ורק לאחר מכן את הממיר. התובע שלא היה משוכנע בדבר, עשה כאשר יעץ לו ליאור ושוב ללא הועיל. בשלב זה, חש התובע כי אינו יכול לסבול יותר והוא פנה אל ליאור והסביר לו כי באו מים עד נפש וכי אין מנוס מהחלפת הטלוויזיה. נעשה עוד ניסיון תיקון על ידי טכנאי שטיפל במוצר במשך כשעה וחצי. לאחר שכשל במשימה, הודיע לתובע כי אין מנוס אלא לקחת את הטלוויזיה למעבדה. באותו שלב חלפה מעל שנה מיום רכישת המוצר.

כעבור ששה ימים נלקחה הטלוויזיה למעבדה של נתבעת 2 ולאחר כ- 10 ימים הוחזרה והיא עבדה בסדר במעמד התקנתה. ברם, כעבור שעה בלבד חזרו תקלות נוספות מסוגים שונים. באותו שלב אומר התובע, "רתחתי מזעם ואמרתי אני לא מוכן לקבל טלוויזיה כזו אני רוצה חדשה".

הטלוויזיה נלקחה בשנית למעבדה אלא שהפעם הודיע התובע כי אינו מוכן לקבלה בחזרה.

"אמרתי שאני לא מוכן לקבל טלוויזיה מקולקלת מיסודה ולאחר תיקונים ושיפוצים רבים אם עכשיו זה ככה מה היה כשהאחריות תפוג".

הנתבעת 1 טענה להגנתה כי הפניה הראשונה מטעם התובע בגין תקלה הייתה כעבור חודש מיום הרכישה . היא לא נתנה שום עצה כזו או אחרת בנוגע לתלונותיו של התובע . רק כעבור שנתיים פנה אליה שנית והנתבעת דאגה להזמנת טכנאי. במשך שנתיים לא הייתה כל בעיה במכשיר, ובכל מקרה האחריות על טיב המצור ותיקונו היא באחריותה הבלעדית של נתבעת 2 .

נתבעת 2 טענה להגנתה כי התובע רכש את המכשיר ב - 30.10.2013 , והוא פנה לראשונה בתלונה ב- 25.10.2015 . פנייתו השנייה הייתה ב - 17.11.2015, ולמרות שלא אותרה תקלה "ולמעלה מן הצורך" הוחלף כרטיס פיקוד. בבדיקה השנייה במעבדה אותרה תקלה והוחלף סט מודולים.

בדיון חזרו הצדדים על טענותיהם. נציג הנתבעת 2 טען כי הטלוויזיה נמצאת במעבדה לאחר שתוקנה וכי התובע מוזמן לבוא ולקחתה. בית המשפט ניסה לשכנע את התובע לתת "צ'אנס" אחרון אך התובע עמד על סירובו וטען כי מגיע לו פיצוי בגין נזק לא ממוני בגין התקופה של חודשים בהם נשאר לא טלוויזיה.

דיון והכרעה:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ