אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 30909-08-15 עברי נ' טימושפולנקי

ת"ק 30909-08-15 עברי נ' טימושפולנקי

תאריך פרסום : 17/07/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
30909-08-15
11/07/2016
בפני הרשמת:
הבכירה גילה ספרא - ברנע

- נגד -
תובע:
דוד דורון עברי
נתבע:
רומה טימושפולנקי
פסק דין
 

 

לפניי תביעת התובע, שרכש מאת הנתבע שתי מערכות חיווי כיוון מהלך שוק במטבע חוץ בעלות 3,570 ₪ לשתי המערכות.

 

יצויין כי כתב התביעה הוגש בצורה חסרה (רק שני עמודים ללא נספחים), וביום 25/5/16 ניתנה לתובע הזדמנות לצרף אסמכתאות. התובע הגיש את פירוט התביעה והמסמכים מטעמו ביום 26/6/16 (בקשה מס' 3). הנתבע לא הגיש כתב הגנה והביא אותו לדיון היום (הוגש וסומן נ/1).

 

התובע רכש את המערכות ביום 1/9/14, וטוען כי פרטי העסקה היו קבלת שתי המערכות להתקנה אצלו כולל קבלת התראות לטלפון חכם, הוראות שימוש, 30 ימי נסיון ללא התחייבות, ואפשרות ביטול בתום הנסיון וקבלת החזר כספי בניכוי 500 ₪. אין חוזה התקשרות או תכתובת המשקפת את הפרטים למעט חשבונית על סכום העסקה. התובע טוען כי ביקש לבטל את העסקה ביום 4/9/14, בין השאר בגין אי המצאת חוברת ההפעלה לאחת המערכות (הודעה כזו מתאריך זה לא צורפה, אך הנתבע מודה בקיום השיחה ובתוכנה בכתב הגנתו). התובע טוען כי שלח הודעה נוספת אך לא מצרף אותה ולא ברור מה היה תכנה. עוד טוען התובע כי רק ביום 11/9/14 שלח לו הנתבע את חוברת ההדרכה לאחת המערכות, ועל כך אין חולק (דוא"ל מיום 11/9/14 צורף ע"י שני הצדדים). התובע טוען כי הנתבע שכנע אותו להמשיך ולהתנסות במערכות בתמיכה שלו, והבטיח לו כי הזמן לא יהווה מכשול לביטול העסקה אם יחפוץ בכך.

 

התובע טוען כי בתחילת חודש אוקטובר 2014 פנה אל הנתבע טלפונית וביקש לבטל את העסקה ולקבל את כספו, בדיון חידד כי השיחה התבצעה בין יום 1/10/14 לבין 4/10/14. התובע טוען כי הנתבע התחייב להשיב לו תשובה, התמהמה כמה ימים ואז השיב לו כי הזמן לביטול העסקה חלף. התובע לא צירף כל אסמכתא לאף אחת מהודעות הביטול. ההודעה הנטענת מתחילת חודש אוקטובר 2014 מבטלת את ההודעה מיום 4/9/14, שכן ברי שאם ביקש ביטול ההסכם בחודש ספטמבר לא היה עליו לבטל שוב בחודש אוקטובר. אין זה סביר שהודעת ביטול לא עלתה על הכתב, כמו שאר ההתנהלות בין הצדדים, וכפי טענת התובע כי כתב דוא"ל ביום 4/9/14. הנתבע הציג בכתב ההגנה את תכתובת הדוא"ל שהתובע הציג ככזו, שנשלחה ביום 4/9/14, כאשר בנספחי התובע אינה נושאת תאריך, ובכתב ההגנה נחזית בבירור כהודעה מיום 19/10/14 (הוכחה מס' 3 בכתב ההגנה). בדיון לפניי התובע אישר כי תכתובת זו נשלחה רק ביום 19/10/14 וטען כי לא הציג את הודעות הדוא"ל במלואן עם התאריך בטעות, וכי להודעה זו קדמו שיחות. אני מוצאת כי התובע חטא לאמת עת ניסה להציג את פנייתו בדוא"ל אל הנתבע ביום 19/10/14 כפניה מיום 4/9/14 (במסמכים מיום 26/6/16).

 

כעולה מהמסמכים, שהגיש התובע, לאחר פנייתו מיום 19/10/14, שלא נענתה בחיוב ע"י הנתבע, לא עשה דבר, ורק בחודש פברואר 2015 פנה אל הנתבע לראשונה בטענה לפיה אינו מקבל חיוויים בחשבונות, שמסר לנתבע, וכי עקב אי קבלת השירות ותגובה לא נעימה מאת הנתבע אינו מוכן להמתין עוד והוא "יודע מה לעשות". התביעה הוגשה ביום 16/8/15). בהבהרה לכתב התביעה לא התייחס התובע במפורש לתכתובות המאוחרות, וטען ללא תאריכים וללא תימוכין כי לא הצליח לקשר בין מערכת החיווי, המותקנת בביתו למערכת המותקנת בפלאפון, דבר אליו התחייב הנתבע. לא ברור כיצד טענה כזו עולה רק בחודש פברואר 2015, כחצי שנה לאחר רכישת המערכות, והדבר מאמת את טענת הנתבע כי התובע השתמש במערכת מחודש ספטמבר 2014 וביקש רק ביום 8/2/15 להחליף את מספרי החשבונות עימם פעל.

 

הנתבע אישר חלק מהטענות, טען כי לא ידע על ההפסדים, שנחל התובע בעבר בפעילותו בשוק המסחר האלקטרוני, וכי הדבר היה מניא אותו מהתקשרות עם התובע. הנתבע טען כי התובע עבר קורס במכללה מקבוצת יוזמה, פנה אל הנתבע עקב המלצה של חבר, ולכן גם קיבל קורס מקוון בשווי 2,000 ₪ והנחה (צורפה אסמכתא למשלוח קישור לקורסים ברשת, אשר התובע אישר כי קיבל, וכינה אותם "שיחת וידיאו"). הנתבע טען כי מועד הביטול שהוסכם היה 15 יום, וצירף אסמכתא מהאתר, וטען כי זמן התמיכה והליווי הובטח לשלושה חודשים, ללא אסמכתא.

 

הסיכום הינו כי התובע נושא בנטל ההוכחה, בהיותו "המוציא מחברו". התובע נכשל בהוכחת רוב טענותיו, לא הציג הסכם, המעיד על תקופת הביטול ותקופת התמיכה, וממילא הודה כי ביקש ביטול העסקה רק ביום 19/10/14. לאור נסיונו להציג תכתובת דוא"ל כאילו נשלחה במועד מוקדם יותר, והתחמקותו מלתת פרטים מדוייקים על מועד הביטול, אני קובעת כי גם אם סבר כי המועד היה 30 יום מיום העסקה, איחר בבקשתו וניסה להסתיר את העובדה. אני דוחה את טענתו כאילו הנתבע הסכים למתן אפשרות ביטול ללא הגבלת זמן, ומוצאת כי התובע בעצמו השלים עם סירוב הנתבע לבטל את העסקה והמשיך להשתמש במערכות למצער עד לחודש פברואר 2015.

 

עסקינן במערכת, שמטרתה לסייע לעוסקים בשוק המסחר האלקטרוני, והתובע לא הוכיח כי האיחור במסירת חוברת ההפעלה לאחת המערכות מיום העסקה 1/9/14 עד המצאתה ביום 11/9/14 גרמה לו לנזק כלשהו, או היתה עילת הבקשה לביטול יותר מחודש וחצי אחרי תחילת השימוש במוצרים.

 

כאמור גם לאחר הודעת הביטול המשיך התובע להשתמש במוצרים ללא טענה עד לחודש פברואר 2015, ובכך נשמט היסוד לתביעתו לביטול העסקה והשבת הכספים או חלקם.

התביעה לביטול העיסקה והשבת מלוא הסכום נדחית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ