אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 30282-04-15 בראונר ואח' נ' טבסקו החזקות בע"מ

ת"ק 30282-04-15 בראונר ואח' נ' טבסקו החזקות בע"מ

תאריך פרסום : 29/03/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רמלה
30282-04-15
23/03/2016
בפני השופטת:
שרון צנציפר הלפמן

- נגד -
תובעים:
1. יראה מן בראונר
2. אפרת בראונר

נתבעים:
טבסקו החזקות בע"מ
פסק דין
 

 

האם מסרונים, הכוללים הצעה להצטרף למועדון לקוחות הנתבעת והנשלחים למספר הטלפון ממנו מבוצעת הזמנה מן הנתבעת, מהווים "דבר פרסומת" במובן סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן: חוק התקשורת)? שאלה זו עומדת להכרעה במסגרת התביעה שלפני.

 

הרקע לתביעה וטענות הצדדים

 

  1. התובעים עתרו לקבלת פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של 7,000 ₪ בגין משלוח שבעה מסרונים, שנשלחו למכשיר הטלפון הנייד של התובעת באמצעות מתקן בזק, בלא שניתנה הסכמתה של התובעת לכך, בניגוד להוראת סעיף 30א לחוק התקשורת.

     

  2. הנתבעת, טבסקו החזקות בע"מ (להלן: הנתבעת) היא חברה פרטית הרשומה כדין בישראל והינה הבעלים והמפעילה של רשת מסעדות "פיצה האט" בישראל, בזיכיון מבעל המותג העולמי.

     

  3. על-פי הנטען בכתב התביעה, במהלך תקופה בת מספר חודשים, החל מיום 14.9.14 ועד ליום 29.1.15, התקבלו במכשיר הטלפון הנייד של התובעת שבעה מסרוני פרסומת של הנתבעת (ת/1). שניים מתוך שבעת המסרונים היו מסרוני פרסומת "רגילים" ואילו חמשת המסרונים הנוספים, כללו הצעה להצטרף למועדון הלקוחות של הנתבעת, ללא אפשרות להסרת מספר הטלפון של התובעת. התובעת, כך נטען, לא נתנה מעולם את אישורה למשלוח מסרונים אליה ואף לא הצטרפה למועדון הלקוחות של הנתבעת. לפיכך, טענו התובעים כי הנתבעת הפרה את הוראות חוק התקשורת ועתרו לפיצוי המקסימלי בסך 1,000 ₪ עבור כל מסרון ובסך הכל 7,000 ₪.

     

  4. הנתבעת מצידה פירטה בכתב הגנתה כי מיד עם קבלת הפנייה בדבר העברת שני המסרונים למכשיר הטלפון הנייד של התובעת, היא פעלה לחסום כל משלוח של הודעה מטעמה למספר זה. הנתבעת ערכה בירור ממצה של טענות התובעים ולמרות שלא מצאה כל תיעוד למשלוח המסרונים האמורים, שמקורם כלל אינו ברור לה, הציעה לתובעים לפצותם בגין שני המסרונים, מבלי להודות באי אילו מטענותיהם. שונים הם פני הדברים באשר לחמשת המסרונים הנוספים. הנתבעת הבהירה בכתב הגנתה כי מדובר בהזמנה להצטרף למועדון הלקוחות של הנתבעת ולקבלת הטבות ומבצעים ולפיכך אין מדובר ב"דבר פרסומת" המעודד רכישה של מוצר כזה או אחר ממוצריה של הנתבעת.

     

  5. לדיון שנערך התייצבו נציגי הנתבעת: מר שמוליק ברוך, סמנכ"ל הכספים ומר חיים אדרי, מנהל מערכות המידע של הנתבעת. השניים חזרו על ההבחנה בין שני המסרונים בעלי האופי השיווקי לבין חמשת המסרונים, שכללו את ההצעה להצטרף למועדון הלקוחות של הנתבעת. לעניין שני המסרונים הראשונים – טענו נציגי הנתבעת כי הם עומדים בקריטריונים של החריג לחוק, אך חזרו על נכונותם לפצות את התובעים בגין שני מסרונים אלה ככל שבית-המשפט ימצא לנכון. אשר לחמשת המסרונים האחרים – הוסבר, כי כאשר לקוח מזדמן מצלצל למוקד ההזמנות של הנתבעת על מנת לבצע הזמנה של פיצה, נשלח אליו אוטומטית ותוך כדי השיחה, מסרון כאמור, המציע לו להצטרף למועדון לקוחות ה-VIP של הנתבעת. ככל שמבוצעות הזמנות נוספות של פיצה, נשלחים מסרונים נוספים בעלי נוסח זהה ובסך הכל נשלחים חמישה מסרונים לאותו מספר. ככל שהלקוח לא נענה להצעה ואינו מצטרף למועדון הלקוחות, לא נעשה ניסיון נוסף לפנות אליו והמערכת מסירה את מספר. נציגי הנתבעת טענו כי על פי יעוץ משפטי שקיבלו, מסרונים הכוללים הצעה להצטרף למועדון הלקוחות של הנתבעת אינם מהווים "דבר פרסומת", אלא מדובר ב"הודעת שירות" שנשלחת במהלך השיחה. לשיטת הנתבעת, אין נפקא מינה אם המוקדנית שואלת את הלקוח במהלך ההזמנה הטלפונית אם ברצונו להצטרף למועדון הלקוחות, או אם נשלח מסרון עם תוכן זה ללקוח במהלך השיחה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ