אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גוטפריד ואח' נ' אשת טורס בע"מ

גוטפריד ואח' נ' אשת טורס בע"מ

תאריך פרסום : 23/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
29545-04-17
20/08/2017
בפני השופטת:
איילת השחר ביטון פרלה

- נגד -
התובעים:
1. יחיאל גוטפריד
2. רוחמה אילה

הנתבעת:
אשת טורס בע"מ
פסק דין
 

 

רקע:

 

תביעה זו היא לחיוב הנתבעת בגין עוגמת נפש שנגרמה לתובעים, לטענתם, בשל כך שנתיב טיסתם כלל טיסה בשמי איראן, זאת בניגוד למידע שנמסר להם לפני שרכשו טיול מאורגן מהנתבעת.

 

בתביעתם עתרו התובעים לחיוב הנתבעת בסכום של 14,000 ₪ בגין החרדה והאימה שחשו במהלך הטיסות, לצד תחושת התסכול, על שהוליכו אותם שולל ומכרו להם טיול שבוודאי לא היו רוכשים אם היו יודעים שהוא כולל "חווית טיסה" מעל שמי איראן.

 

מכתבי הטענות וכן מהעדויות שנשמעו לפני בדיון מיום 15/08/17 עולה כי התובעים, בני זוג, רכשו מהנתבעת, חברת תיירות, טיול מאורגן לסרילנקה לימים 7/12/16-29/11/16. המדובר ברכישה של טיול לקבוצה, אותה ביצע מנהל הקבוצה, מר אבנר ברינר. מנספח א' לכתב התביעה עולה כי ביום 8/8/16 פנה מר אבנר לסוכן של הנתבעת ובירר על אודות מסלול הטיסה וב- 9/8/16 השיב סוכן הנתבעת למר אבנר שהטיסות לא עוברות בשמי מדינות ערב. תשובה זו של סוכן הנתבעת למר אבנר הועברה לתובעים ועל בסיס מידע זה, כך לטענת התובעים, החליטו להצטרף לטיול הקבוצתי.

 

טענות הצדדים:

 

בדיון שהתקיים לפני, העידו התובעים שלא היו לוקחים חלק בטיול, אם היו יודעים שהוא כולל טיסות בשמי איראן. התובע ציין כי "שעה שלמה, שעה וחצי, היינו שרויים בפחד ומתח" ו"מצאנו עצמנו תלויים במטוס במקום שלא רצינו להימצא, תחושה שאתה מרומה, מכרו לך מוצר שמראש לא היית קונה אותו". בנוסף העיד התובע כי פרט לתחושה זו שאחזה בו ובתובעת, בטיסת ההלוך ובטיסת החזור, הטיול עצמו עבר בשלום.

 

בכתב ההגנה אישרה הנתבעת כי נמסר לתובעים, לפני הטיול, מידע שגוי על אודות נתיבי הטיסות וכי בסופו של דבר טיסותיהם, בניגוד למידע שנמסר להם, עברו בשמי איראן; ואולם, נציגת הנתבעת ציינה כי אין המדובר בהטעיה מכוונת אלא במידע שגוי שנמסר בתום לב ושלא במתכוון על ידי הסוכן שהאמין שהמידע שמסר הוא מהימן.

 

הנתבעת ציינה בכתב הגנתה כי מיד עם פניית התובעים אליה, הכירה בטעותה, התנצלה והציעה לתובעים פיצוי – שובר ע"ס 100$ לכל אחד מהתובעים, למימוש בהזמנה עתידית אצל הנתבעת. בדיון שלפני, נעשה ניסיון נוסף מצד הנתבעת להפיס את דעתם של התובעים ונציגתה של הנתבעת הציעה לתובעים פיצוי בסך של 1,000 ₪ במזומן.

 

התובעים מצדם סרבו לקבל את הפיצוי שהוצע להם ועמדו על זכותם למלוא הפיצוי כאמור לעיל.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ