אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מירון ואח' נ' טורקיש איירליינס

מירון ואח' נ' טורקיש איירליינס

תאריך פרסום : 12/12/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
29529-06-17
30/11/2017
בפני השופטת:
שלומית בן יצחק

- נגד -
תובעות:
1. ירדן מירון
2. מור דיין

נתבעת:
טורקיש איירליינס
פסק דין
 

 

לפני תביעה שעניינה אי העלאתן של התובעות לטיסת הנתבעת ונזקיהן כתוצאה מכך.

 

תמצית העובדות הנדרשת לעניין: התובעות טסו בטיסת הנתבעת מתל אביב לטורקיה ומשם היו אמורות לטוס ללונדון. המראת טיסת הנתבעת מתל אביב התעכבה ב-19 דקות, והתובעות החמיצו את טיסת ההמשך. עוד לטענתן, נהגו בהם נציגי הנתבעת באופן בלתי ראוי ומנעו עלייתן למטוס. תביעתן של התובעות כוללת את הוצאות הכרטיס שנרכש לטיסת ההמשך החלופית, עלויות ההסעה לשדה תעופה אחר בטורקיה משם יצאה הטיסה החלופית, אובדן יום חופשה והוצאות כלכלה, וכן פיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה להן.

 

לטענת הנתבעת, על אף האיחור בהמראה מישראל, נחיתת המטוס בטורקיה קדמה בכ-18 דקות למועד הנחיתה המקורי. 8 מהנוסעים שהיו על המטוס הספיקו להתייצב בזמן והועלו על המטוס לטיסת ההמשך ולמעשה, לפי דברי נציגה בדיון למעט התובעות איש מנוסעי טיסה זו לא איחר להגיע לטיסת ההמשך. המועד שבין הנחיתה להמראת טיסת ההמשך עומד בכללי שדה התעופה בנוגע לזמן הקישור המינימלי.

 

לאחר הדיון, בו חזרו הצדדים על טענותיהם, הצעתי לסיים את התיק בפשרה. התובעות הסכימו לכך, ואולם הנתבעת, וזו זכותה, כמובן, לאחר ששקלה בדבר החליטה כי אינה חפצה בכך.

 

דין התביעה להדחות.

 

על פי הוראות סעיף 15(ב) לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז - 1976, ינומק פסק דיני בצורה תמציתית. להלן הטעמים אשר הביאוני לכלל מסקנה זו:

 

 

ראשית, אציין כי צר לי על החוייה שחוו התובעות. אין ספק כי נגרמה להן עוגמת נפש, טרדה וצער מרובים. אלא שבנסיבות העניין, לא מצאתי כי ניתן להשית על הנתבעת אחריות מכח חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה ושינוי בתנאיה), תשע"ב – 2012 (להלן: "החוק").

 

איחור המזכה בפיצוי על פי החוק נוגע לטיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות מהמועד הנקוב בכרטיס. לא זה המקרה דנן. העיכוב בטיסת ההמשך לא נבע מאיחור קל בהמראת הטיסה מתל אביב, אשר אף נחתה מוקדם מהמתוכנן. בנוסף, הנתבעת לא חרגה ממועד הקישור המומלץ, 55 דקות, הנוהג בשדה התעופה הרלבנטי. זאת ועוד – סגירת שער העלייה למטוס לטיסת ההמשך נעשתה 10 דקות מאוחר יותר ממועד המקורי. יוער, כי נוסעים אחרים הצליחו להתייצב לטיסה. בנסיבות אלו, איני סבורה כי התובעות עמדו בנטל המוטל עליהן להוכיח תביעתן, ככל מתדיין בתיק אזרחי, ולהצביע על קשר בין התנהלות הנתבעת והעיכוב בטיסה מישראל לאי עלייתן לטיסת ההמשך.

 

אשוב ואציין – התרשמתי כי התובעות עברו חוויה קשה ואף גרסתן כי המענה השירותי שניתן מנציגי התובעת לא היה אדיב דיו, מקובלת עלי. אלא שלא די בכך על מנת לקבוע אחריות הנתבעת לאי עלייתן לטיסת ההמשך או לזכותן בפיצוי מכח דין אחר. אשר על כן, התביעה נדחית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ