אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 29474-08-14 מנגופלי ואח' נ' פרומו סטאר בע"מ

ת"ק 29474-08-14 מנגופלי ואח' נ' פרומו סטאר בע"מ

תאריך פרסום : 01/03/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
29474-08-14
22/02/2015
בפני הרשמת:
גילה ספרא-ברנע

- נגד -
תובעים:
1. יורי מנגופלי
2. יקטרינה מנגופלי

נתבעת:
פרומו סטאר בע"מ
פסק דין
 

 

לפניי תביעת התובעים נגד הנתבעת בגין פרסומים, ששלחה אליהם במסרונים למכשירים סלולריים.

 

הפרסומים נשוא התביעה נשלחו לתובע מס' 1 מיום 14/4/14 עד 20/6/14, סה"כ שמונה הודעות, בימים 16/7/14, 18/7/14 ו-12/8/14 שלח בקשות להסרה, ואף על פי כן קיבל חמש הודעות נוספות בימים 18/7/14 עד 15/8/14 (תדפיסי המסרונים נספח א' לכתב התביעה). התובעת מס' 2 קיבלה מסרונים מהנתבעת בימים 18/7/14, 25/7/14, 1/8/14 ו-8/8/14, למרות שלאחר כל שלוש ההודעות המוקדמות שלחה בקשת הסרה (נספח ב' לכתב התביעה).

 

הנתבעת טענה בכתב ההגנה כי התובעים נרשמו כחברים במועדון "המלינה", שהיא מנהלת, וחתמו על טופס הצטרפות מתאים, ובו הסכמה לקבל מסרונים מהנתבעת. נעשה נסיון להכחיש משלוח המסרונים או קבלתם אצל התובעים, ועוד נטען כי על אף שהנתבעת מנהלת את רישום 13,000 חברי המועדון שלה באמצעות חברת value card, העוסקת בכך, עקב ריבוי הלקוחות קיימות תקלות בטיפול בבקשות הסרה של לקוחות. הנתבעת טענה כי התובעים נתנו הסכמתם לקבלת המסרונים, במסירת פרטיהם בכניסה למועדון, כי זכו להנחות והטבות ובילו במועדון מספר פעמים. לכתב ההגנה צורף אישור מחב' value card על קיום שם התובעים במאגר הנתבעת ועל ביקורם במועדון ביחד בימים 31/8/13 ו-21/9/13 והתובעת מס' 2 לבדה בימים 1/12/12 ו-22/12/12. כן צורפו תמונות התובעים מבלים במועדון.

 

הנתבעת טענה כי פעלה בתום לב, כי המסרונים, שנשלחו טרם קבלת הודעת ההסרה שנשלחו כדין, וכי תביעת התובעים מופרזת ומנופחת. עוד נטען כי הנתבעת הסירה את שם התובעים מהמאגר תוך זמן קצר.

 

בדיון חזרו הצדדים על טענותיהם, ונסיון להביאם להסכם פשרה לא צלח.

 

התובעת ביקשה לראות את טופס ההצטרפות, שנזכר בכתב ההגנה, הודתה כי חתמה על טופס הצטרפות למועדון, המהווה תנאי לכניסה, אך לא אישרה כי חתמה על הסכמה לקבלת דבר פרסומת (סעיף 30א(ב) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982, להלן: "החוק"). התובעת גם הסבה את תשומת הלב כי בהודעות, ששלחה הנתבעת אין אפשרות הסרה (סעיף 30א(ה)(ג) לחוק). טענת התובעת כי לאחר הגשת התביעה נשלחו הודעות נוספות הוכחה מהצגת מכשיר הטלפון הנייד של התובע, אך מאחר והודעות אלה לא נכללו בכתב התביעה, לא ייפסק פיצוי בגינן.

 

נציג הנתבעת טען כי התובעים חתמו על טופס, ובו הסכמה לקבלת הודעות, אך לא הציג את הטופס, אף טען כי לא נעשה נסיון לאתרו. נציג הנתבעת טען כי במשך השנים, שהתובעים היו חברים במועדון, נשלחו אליהם מאות מסרונים, כולל ארבעה בשבוע, והתובעים לא הלינו על כך. מר גמפל לא הכחיש כי שמם של התובעים הוסר רק לאחר ששלחו חמש בקשות הסרה, והלין על כך שהתובעים לא התקשרו בדרך אחרת, כגון טלפונית, על מנת לבקשת הפסקת משלוח המסרונים.

 

לאחר ששמעתי את הצדדים השתכנעתי כי התובעים לא חתמו על הסכמה לקבלת מסרונים, קיבלו מהנתבעת את כל המסרונים נשוא התביעה, וגם לאחר שביקשו פעם אחר פעם לחדול משליחתם לא נענו. התנהלות הנתבעת התאפיינה באדישות ובזלזול בחובותיה החוקיות, בכך שלמרות שהיא חברה גדולה, הנעזרת בחברה חיצונית לניהול המועדון, טענה בהדגשה בכתב ההגנה כי התובעים חתמו על הסכמה לקבלת מסרונים, וזאת בלי שטרח מאן דהוא לבדוק עובדה זו, ולא הצליחה להציג מסמך כזה. אי הבאת ראיה, שנטען כי היא קיימת, פועל לחובת הטוען לראיה. הנתבעת גם הודתה בהתרשלות בטיפול בבקשות ההסרה, ולא הצדיקה את נוסח המסרונים, שאינו כולל מתן אפשרות הסרה כחוק.

 

מכל האמור לעיל, אני מוצאת כי הנתבעת הפרה את הוראות החוק, ועליה לפצות את התובעים עבור כל אחד משבעה עשר הפרסומים נשוא התביעה בסך 1,000 ₪ לכל דבר פרסומת, סה"כ 17,000 ₪.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ