אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 29046-07-15 עבו ואח' נ' ישראייר תעופה ותיירות בע"מ ואח'

ת"ק 29046-07-15 עבו ואח' נ' ישראייר תעופה ותיירות בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 25/05/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
29046-07-15
01/01/0001
בפני הרשמת:
הבכירה יונת הברפלד-אברהם

- נגד -
תובעים:
1. הדר עבו
2. דניאלה בקר

נתבעים:
ישראייר תעופה ותיירות בע"מ
פסק דין

התובעות הגישו תביעה כנגד הנתבעת ע"ס של 16,580 ₪, עקב טיסה שהתעכבה ביציאתה מהארץ במשך כ-17 שעות.

טענות התובעות בכתב התביעה ובדיון :

1. לטענת התובעות , הטיסה, אשר אמורה היתה לצאת בשעה 09.40 לכרתים, נדחתה שוב ושוב עד אשר יצאה לבסוף בשעה 03.00 בבוקר. במשך כל אותו זמן , ניסו התובעות ליצור קשר עם מי מטעם הנתבעת , ואף לעיתים נוצר קשר, אולם לא נאמר לתובעות כי הינן זכאיות למזון ,שתיה וסידורי לינה כפי שקובע החוק.

2. לאחר שובן ארצה, פנו התובעות לנתבעת אולם לא קיבלו תשובה ראויה והוצע להם לקבל פיצוי חלקי , שלא על פי החוק. התובעות מבקשות לקבל פיצוי של 1,290 ₪ לכל אחת, עבור ביטול הטיסה כפי שקובעת התוספת הראשונה לחוק התעופה, 500 ₪, פיצוי עבור אי אספקת מזון , משקאות ולינה , פיצוי עובר אובדן הלילה הראשון בסך של 500 ₪ לכל אחת , עוגמת נפש והוצאות בסך של 1,800 ₪ לכל אחת ופיצויים לדוגמא בסך של 10,000 ₪.

טענות הנתבעת:

3. הנתבעת טענה כי יש לדחות את התביעה כנגדה בהעדר אחריות . לטענתה היא אינה המוביל האווירי כהגדרתו בחוק אלא חברת אנטר אייר. תפקידה לקשר ולתווך בין הנוסעים לספקי ומפעילי הנסיעות והיא אינה אחראית על האיחור בטיסה.

4. התובעות רכשו את הנסיעה דרך סוכנות וואלה טורס ושילמו 808 דולר כל אחת עבור חצי פנסיון. הנתבעת הודיעה לחברת וואלה טורס על האיחור ונוסעים שהגיעו לשדה התעופה אותרו והועברו לבית מלון. גם לגבי מכתב הטענות של התובעות טענה הנתבעת כי האחריות לפיצוי ולתשובה חלה על צד ג', חברת תבל.

5. הנתבעת טענה כנגד הפיצויים שנתבעו על ידי התובעות ונזקיהן, ולעניין הפיצויים לדוגמא טענה כי מדובר במקרה חד פעמי ובלתי צפוי שנבע מנסיבות מיוחדות שאינן בשליטת הנתבעת. כמו כן טען כי במסגרת אמנת מונטריאול לא ניתן לתבוע פיצוי בשל עוגמת נפש.

6. הנתבעת הגישה הודעת צד ג' כנגד אנטר איר וחברת תבל, שהגישה כתב הגנה, במסגרתו ציינה כי את התיאומים בנוגע למלון וקבלת ארוחות היתה הנתבעת אמורה לתאם וכי את הפיצוי צריכה צד ג' להסדיר ואף מוכנה לעשות כן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ