אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 28615-09-15 סלומון נ' 012 סמייל טלקום בע"מ

ת"ק 28615-09-15 סלומון נ' 012 סמייל טלקום בע"מ

תאריך פרסום : 18/04/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
28615-09-15
03/03/2016
בפני השופטת:
רחלי טיקטין עדולם

- נגד -
תובע:
אהרון סלומון
נתבעת:
012 סמייל טלקום בע"מ
פסק דין

בפני תביעה לפיצוי התובע בגין הפרת הנתבעת, חברת תקשורת, את חובתה לבטל עסקה מתמשכת.

אין מחלוקת כי התובע היה לקוח של הנתבעת. לתובע היו שני מנויי אינטרנט אצל הנתבעת, בעלות חודשית של 22 ₪ לחודש.

התובע טען כי החל מתאריך 25.06.15, פנה לנתבעת וביקש לבטל את שני המנויים.

התובע העיד, ועדותו נתמכה בשיחות שניהל עם נציגי הנתבעת, שהוקלטו ותומללו על ידו, כי הגיש בכתב, דרך אתר האינטרנט של הנתבעת/בפקס, 3 בקשות לביטול המנויים, ב- 3 תאריכים שונים – 25.06.15; 06.07.15; 07.07.15.

לאחר מכן נעשתה על ידי התובע גם פניה טלפונית לשירות הלקוחות, שאינה מוכחשת על ידי הנתבעת, בתאריך 08.07.15. התובע העיד, ועדותו מהימנה עלי, כי באותו תאריך נאלץ להמתין 12 דקות לשירות הלקוחות. באותה שיחה אמרה לו נציגת שירות הלקוחות של הנתבעת, כי אין באפשרותה לטפל בבקשותיו וכי יחזרו אליו תוך 24 שעות ממחלקת שימור לקוחות. על אף האמור, לא היה המשך לפנייתו והוא נאלץ שוב לצלצל לנתבעת, ביום 09.07.15, כאשר הפעם המתין על הקו סה"כ 13 דקות + 34 דקות (ראה סעיף 6 לכתב התביעה). שיחה נוספת שבוצעה מאוחר יותר לנתבעת גם היא לא הובילה לניתוק המיוחל. רק בהמשך אותו יום, צלצל נציג משירות לקוחות בשם ניסים לתובע, והסכים לנתק את התובע מהשירות. אותו ניסים הבטיח שהניתוק יבוצע עוד באותו יום, אולם על אף האמור ובניגוד להבטחתו של אותו ניסים, נותק התובע משירותי הנתבעת רק בתאריך 20.07.15. הזיכוי המלא המגיע לתובע אף הוא הגיע באיחור.

התובע טוען גם כי ביקש שימחקו את כל פרטיו האישיים השמורים אצל הנתבעת.

בגין כל האמור לעיל דרש התובע בכתב התביעה החזר מלא על החיוב העודף, היינו, את השבת דמי המנוי שנגבו ממנו בין המועד שבו ביקש להתנתק, לבין המועד שבו נותק בפועל.

כן דרש התובע פיצוי בסך 1,000 ₪ בגין בזבוז זמן, טרחה ועגמת נפש, וכן דרש פיצוי בסך 10,000 ₪ לפי סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן התשמ"א – 1981 (להלן: "החוק").

הנתבעת לא הכחישה בעצם את הפניות שביצע התובע אולם ציינה כי מדובר בטעות אנוש, וכי נכון למועד הדיון, הוחזר לתובע כל הסכום העודף אשר שולם על ידו, ועל כן אין מקום להורות על פיצוי נוסף.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים, אני סבורה כי יש מקום להורות שהנתבעת תפצה את התובע בסך של 4,500 ₪. אין ולא היה מקום שבקשת התנתקות משירות, תגבה זמן כה רב ומשאבים מהתובע, כפי שאירע במקרה דנן. מדובר בהליך שאמור וצריך להיות פשוט ומהיר. גם אם מדובר בטעות אנוש ולא בפעולות שנעשו בכוונת מכוון, על מנת להקשות על התובע להתנתק משירותי הנתבעת, כפי שטען התובע בדיון, עדיין זכאי התובע לפיצוי עבור זמנו שבוזבז על נושא זה ועבור עגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מהצורך לפנות שוב ושוב, ולהמתין שוב ושוב על הקו, ולהיות נתון לחסדיה של הנתבעת שתואיל לנתק אותו מהשירות.

הנתבעת טוענת שארעה כאמור טעות אנוש. דומה אולם כי לא מדובר בטעות אנוש אחת, אלא ברצף של טעויות – אי טיפול בבקשות הניתוק הראשונות והתעלמות מהן, סגירת פניית שירות ללא השלמת טיפול ואיחור בהפסקת השירות גם לאחר שהובטח שהשירות יפסק. כמו כן נפלה שגגה בביצוע החיוב הרטרואקטיבי (ראה סעיף 1 ו – 2 לכתב ההגנה, ראה גם פרוטוקול הדיון).

בסעיף 13ד לחוק, נרשם כי חוזה בעסקה מתמשכת יסתיים בתוך 3 ימים עסקים מיום שנמסרה הודעת ביטול. אין מחלוקת שהנתבעת לא עמדה בהוראה חוקית זו. סעיף 31א לחוק קובע כי שכאשר הפר עוסק את חובתו לבטל עסקה מתמשכת, כקבוע בסעיף 13ד, רשאי בית המשפט לפסוק בשל אותה הפרה, פיצויים שאינם תלויים בנזק, בסכום שלא יעלה על 10,000 ₪. באותו סעיף נקבע גם כי כאשר בית המשפט קובע את גובה הפיצויים לדוגמא, יתחשב בית המשפט בין השאר בשיקולים המפורטים להלן: אכיפת החוק והרתעה מפני הפרתו; עידוד הצרכן למימוש זכויותיו; חומרת ההפרה, היקפה הכספי ונסיבותיה; שוויה הכספי של העסקה שבקשר אליה בוצעה ההפרה; ההיקף הכספי של נזקי העוסק; גובה הקנס הקבוע בשל אותה הפרה לפי סעיפים 23 או 23א, אם קבוע קנס כאמור.

לאחר ששקלתי את כל השיקולים האמורים, אני סבורה כי הפיצוי ההולם הכולל במקרה זה, שיש לשלם לתובע, עומד על סך 4,500 ₪.

סכום זה ישולם על ידי הנתבעת לתובע תוך 30 יום מיום קבלת פסק הדין לידיה של הנתבעת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ