אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 28071-06-15 תורג'מן ואח' נ' מוצצים ראשון לציון (2003) - שותפות מוגבלת

ת"ק 28071-06-15 תורג'מן ואח' נ' מוצצים ראשון לציון (2003) - שותפות מוגבלת

תאריך פרסום : 10/08/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
28071-06-15
07/08/2016
בפני השופטת:
קרן מילר

- נגד -
תובעים:
1. מתתיהו תורג'מן
2. אינה תורג'מן

נתבעת:
מוצצים ראשון לציון (2003) - שותפות מוגבלת
פסק דין
 

 

בפניי תביעה לתשלום פיצויים על סך 32,000 ₪.

  1. התובעים ערכו הזמנת לידה מהנתבעת ביום 19.11.2014. במסגרת ההזמנה נרכשו גם אמבטיית תינוק ומעמד לאמבטיה תואם. לאחר לידת בתם בשעה טובה אספו התובעים את המוצרים שהזמינו מהנתבעת.

  2. ביום 16.2.2015 חנכו התובעים את האמבטיה החדשה עם המעמד. לטענתם, לאחר שמילאו מים ושמו את התינוקת באמבטיה היה נדמה לתובעת כי משהו לא בסדר והיא קראה לתובע שיבדוק בזמן שהיא מחזיקה את התינוקת. ברגע שהחל התובע לבדוק את האמבטיה קרסה האמבטיה ונפלה.

  3. לאחר האירוע התברר כי המעמד של האמבטיה אינו תואם את האמבטיה ולפיכך לא הצליח להחזיק את האמבטיה וזו קרסה.

  4. התובעים העידו כי לא נגרם נזק לילדה מלבד בהלה בעקבות בהלת הוריה, אך טענו כי נגרמה להם טראומה מכך שכמעט נגרם אסון, וכי מאז ולמרות שניתן להם מעמד אמבטיה מתאים לא עשו בו שימוש ורחצו את הילדה שמונה חודשים באמבטיה כשהיא עומדת על הרצפה והם נאלצים להתכופף אליה.

  5. נציג הנתבעת הסביר כי כאשר נמסרת הזמנת לידה סורק נציג השירות את הברקוד על גבי המוצרים ועל גבי ההזמנה, ואם המוצר אינו תואם תתריע על כך המערכת הממוחשבת. נציג הנתבעת הגיש את הדף הממוחשב של הזמנת הלידה של התובעים המוכיחה לטענתו כי הסריקה במקרה זה היתה תקינה. הוא העריך כי הבלבול אירע כאשר אסף התובע את המוצרים ויתכן ולקח מעמד אמבטיה מעמדת שירות אחרת שסיפקה הזמנת לידה אחרת.

  6. עוד טען נציג הנתבעת כי ניסו להציע לתובעים שלל הצעות כולל החזר כספי, בחירת מוצר אחר ועוד, אך נענו בסירוב התובעים. התובע בחר לקחת את מעמד האמבטיה התואם למרות שהיה ניתן לבטל את העסקה לגבי מוצר זה.

    דיון והכרעה

  7. יש לקבל את עדות נציג הנתבעת באשר להליך שנערך לפני מסירת הזמנת לידה המונע טעויות במסירת מוצרים על ידי סריקת ברקוד המוצר וברקוד ההזמנה. עם זאת התובע העיד כי הסריקה לא נערכה בנוכחותו, ולכן ניתן להסיק כי הסריקה נערכת לפני הגעת הלקוח, וכל שנותר ללקוח הוא לאסוף את ההזמנה מוכנה. יש בכך היגיון גם על מנת לחסוך זמן ללקוחות שלא יצטרכו להמתין בזמן איסוף המוצרים מהמחסן על ידי נציגי השירות עבור הזמנה שכבר נערכה.

  8. לפיכך נראה הגיוני שהתרשלותה של הנתבעת היתה בבלבול שנוצר בין שתי הזמנות לידה של לקוחות שונים אשר הוביל למסירת מוצר שאינו תואם את ההזמנה לתובעים. מכל מקום גם אם הבלבול התרחש בדרך אחרת עדיין האחריות מוטלת על הנתבעת אשר השליטה על המוצרים היתה בידיה עד לרגע האיסוף. לא סביר להניח שהתובע היה אוסף מוצר מהזמנה המופרדת בבירור מההזמנה שלו. יש אם כן מקום לחייב את הנתבעת בנזקי התובעים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ