אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 27456-10-16 טייב ואח' נ' תלמה נסיעות ותיירות בע"מ ואח'

ת"ק 27456-10-16 טייב ואח' נ' תלמה נסיעות ותיירות בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 20/06/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עכו
27456-10-16
15/06/2017
בפני השופט:
משה אלטר (שופט עמית)

- נגד -
התובע:
יוסף טייב
הנתבעות:
1. תלמה נסיעות ותיירות בע"מ
2. קווי חופשה בע"מ

פסק דין

1.בתאריך 22/9/16 רכש התובע מהנתבעת 1 חבילת נופש לרודוס, לו ולבת זוגו, לימים 30/09/16 עד 3/10/16 ושילם לה, בתמורה, 4,786 ₪.

2.חבילת הנופש אורגנה ושווקה על ידי נתבעת 2 וכללה טיסות צ'רטר מנתב"ג לרודוס וחזרה, שהייה במלון 5 כוכבים שכללה לינה ואירוח "הכל כלול" והעברות משדה התעופה ברודוס למלון ומהמלון לשדה התעופה.

3.לטענת התובע, כעולה מכתב התביעה, הטיסה לרודוס, שהיתה אמורה לצאת בשעה 14.50, יצאה רק בשעה 20.15 ונחתה ברודוס בסמוך לשעה 21.40. בשדה התעופה, שהינו קטן וצפוף, הם נאלצו לחכות כשעה וחצי למזוודות. לאחר שקיבלו סוף סוף את המזוודות הם הועברו לבית המלון באוטובוס שעבר ממלון למלון והם הגיעו לבית המלון בו שוכנו בסמוך לשעה 23.30. משביקשו לשתות משקה חם / קר ולאכול איזה סנדוויץ, נאמר להם שהכל סגור. המעלית במלון לא עבדה והתובע, שלוקה בנכות בשיעור 100%, נאלץ לעלות במדרגות ברזל. החדר במלון היה מגעיל, לא מטופח, הטלוויזיה והמזגן לא עבדו. משהתקשר למודיעין כדי לדווח על התקלות, נאמר לו כי רק למחרת בבוקר יהיו אנשים שיבואו לתקן. למחרת בבוקר הוא התקשר למודיעין וביקש כי יחליפו להם חדר. נאמר לו שהכל יסודר וכשחזר בערב למלון גילה שלא נעשה כלום. בעקבות צעקותיו נשלח ילד, שבושה לכנות אותו "איש אחזקה", שלאחר רבע שעה של בדיקות הוא לא הצליח לתקן את הטלוויזיה ואת המזגן והוא הודיע שיש בעיות וצריך להחליף חדר ובעקבות כך הם הופנו לחדר אחר, אולם גם בחדר החילופי היו תקלות – המזגן דלף, הטלוויזיה היתה מושלגת ורצפת הפרקט היתה מקולפת. לכן הם ויתרו על החלפת החדר. המלון עצמו היה ממוקם 9 ק"מ מהעיר רודוס, למרות שנאמר שהמלון בתוך העיר, וכל יציאה מהמלון היתה כרוכה בהזמנת מונית. המלון עצמו היה ברמה של אולי 2 כוכבים, מתאים לאכסניה ולא למלון 5 כוכבים – מעלית שאינה עובדת, טלוויזיה שאינה עובדת, קירות מקולפים ורטיבות בחדר, הכיסאות בבר מקולפים ומגעילים, הדלתות מגעילות ללא אפשרות נעילה מבפנים, מסדרון ללא תאורה, פריג'ידר שבור, ללא ידית ומלא קרח, אוכל מגעיל, לא חם מספיק ולא מאוחסן כראוי, פירות חתוכים ומלא יתושים ועוד. מאחר שזה היה לקראת סוף עונת התיירות הבריכה וחדר הכושר נסגרים כבר ב- 17:30, 18:00. למרות שמדובר ב"הכל כלול", בבר נתנו רק משקהשתייה אחת.

לכן הגיש התובע את תביעתו שבפניי, בה הוא עותר לחייב את הנתבעים לפצותו בסכום של 20,000 ₪ "על כל העוול, הקושי וחוסר הנוחות והתלאות" שנגרמו, לטענתו, לו ולבת זוגו.

4.לטענת נתבעת 1, היא הינה בסה"כ סוכנות נסיעות, שבמקרה נשוא כתב התביעה שימשה כמתווכת בין התובע לבין נתבעת 2, שאירגנה את חבילת הנופש. הסך של 4,786 ששילם התובע הועבר לנתבעת 2 והיא, נתבעת 1, זוכתה בעמלה, כמקובל בענף.

עוד נטען על ידי נתבעת 1, בכתב ההגנה שהיא הגישה, כי סוכנת הנסיעות שטיפלה בהזמנת התובע, הציעה לו מספר חבילות מומלצות, תוך שהמליצה לו במפורש שלא לבחור את המלון הכי זול בחבילה, אולם התובע לא נענה להמלצתה ובחר במלון SEA RESORT DODECA, בו שוכן.

עוד נטען על ידי נתבעת 1, בכתב ההגנה, כי התובע לא פנה אליה בזמן אמת כדי להלין על המלון ובכך מנע ממנה לסייע לו להקטין את הנזק ע"י שקילת סיוע במעבר למלון חילופי.

עוד נטען על ידי נתבעת 1, בכתב ההגנה, כי המלון ממוקם 8 ק"מ ממרכז העיר רודוס וכי "... התובע קיבל, טרם ההזמנה, את כל המידע הרלוונטי אודות בית המלון לרבות מיקומו".

נתבעת 1 גם הלינה על גובה הפיצוי אותו תובע התובע, שהינו פי 5 מעלות חבילת הנופש. לכן מבקשת נתבעת 1 לדחות את התביעה נגדה ולחייב את התובע בהוצאות משפט.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ