אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 26211-11-13 נחום נ' היולט-פקרד (ישראל) בע"מ

ת"ק 26211-11-13 נחום נ' היולט-פקרד (ישראל) בע"מ

תאריך פרסום : 22/10/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
26211-11-13
17/10/2014
בפני הרשמת:
אושרית הובר היימן

- נגד -
תובע:
אורי נחום
נתבעת:
היולט-פקרד (ישראל) בע"מ
פסק דין
 

 

התביעה שבפניי עניינה בליקויים במחשב תוצרת הנתבעת.

עתירת התובע היא להחלפת המחשב בחדש, לפיצוי בגין עוגמת נפש ואובדן זמן ולפסיקת פיצויים לדוגמא כנגד הנתבעת.

 

אין מחלוקת בין הצדדים, כי המחשב נרכש, כאמור, ביום 31.10.10.

עוד אין מחלוקת, כי המחשב הועבר לתיקון במעבדת הנתבעת, ביום 07.08.11, ביום 04.03.12, ביום 04.04.13 וביום 01.08.13 וכי בכל אותן הפעמים הוחלפה יחידת הקירור של המחשב, בשל תופעה של חימום יתר של המחשב.

 

לטענת התובע, אף שלטענת הנתבעת תיקנה את המחשב, בכל פעם שהועברה המחשב אל המעבדה, הרי העובדה שאותה תקלה חזרה ארבע פעמים במהלך פרק זמן של שלוש שנים, משמעה שמקור התקלה לא טופל, ומכאן שהמחשב לא תוקן.

לטענת התובע, הבעיה החוזרת של התחממות יתר של המחשב, יצרה תקלות רבות בהפעלתו. אלו יצרו, לטענת התובע, קושי בעבודה תקינה ורצופה מצב שהפריע ללימודי האדריכלות שלו, שמטבעם דרשו עבודה מרובה במחשב. עוד טוען התובע לאובדן זמן, בכל אותן העיתים ששהה המחשב במעבדה ובשל הצורך לשוב ולפנות אל הנתבעת באמצעים שונים.

התובע צירף העתקי מכתבי דרישה שהועברו על ידו וכן ע"י עו"ד מטעמו אל גורמים שונים בנתבעת.

 

אין מחלוקת בין הצדדים, כי בשיחה שניהל התובע עם נציג שירות לקוחות של הנתבעת בחודש אוגוסט 2013, הוצע לו כי במידה ותתעורר תקלה כלשהי במחשב עד לתום תקופת האחריות (כשלושה חודשים לאחר מכן), תשקול הנתבעת להחליף את המחשב ולחלופין כי במידה ותתעורר בעיה נוספת במערכת הקירור במהלך מחצית השנה שלאחר תום תקופת האחריות, תתוקן התקלה זאת מבלי לחייב את התובע בעלות התיקון.

 

נוכח האמור, העביר התובע את המחשב פעם נוספת אל מעבדת הנתבעת, בחודש אוקטובר 2013, אולם לאחר ביצוע בדיקות, הוחזר המחשב אל התובע בנימוק שלא נמצא בו כל פגם.

 

עוד אין מחלוקת, כי המחשב הינו פעיל ונמצא בשימושו של התובע עד לימים אלו. עם זאת, טען התובע כי הוא נדרש לרכוש ציוד חיצוני לקירור המחשב, שכן אחרת המחשב מתחמם יתר על המידה ולא ניתן כלל לעבוד באמצעותו.

 

לטענת הנתבעת, אין לראות בארבע תקלות שהתעוררו כעדות לכך שהמדובר במחשב בלתי תקין שכן זהו מספר סביר של תקלות ביחס לפרק זמן של שלוש שנים. עוד נטען, כי הנתבעת תיקנה את התקלה, בכל פעם, בהתאם להוראות תעודת האחריות, ומכאן שמילאה את חובתה כלפי התובע ועל כן דינה של התביעה להידחות. לטענת הנתבעת, העובדה שחלפו מספר חודשים (עד שנה) בין תקלה לתקלה מעידה על כך שאכן הבעיה טופלה.

עוד נטען, כי התובע לא פעל לצמצום נזקיו, שכן הלה דחה הצעת הנתבעת לקבלת מחשב חלופי שעה שמחשבו היה במעבדה וכן דחה את הצעת נציג השירות, מחודש אוגוסט 2013, כפי שפורטה לעיל.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ