אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 2601-09-14 פרצובסקי ואח' נ' ביג סליפר בע"מ

ת"ק 2601-09-14 פרצובסקי ואח' נ' ביג סליפר בע"מ

תאריך פרסום : 01/03/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
2601-09-14
19/02/2015
בפני הרשמת:
אושרית הובר היימן

- נגד -
תובעים:
1. טניה פרצובסקי
2. בוריס בלביר

נתבעת:
ביג סליפר בע"מ
פסק דין
 

 

בפניי תביעה לביטול עסקה בגין רכישת כורסת טלוויזיה מהנתבעת.

 

ביום 07.05.14, ביצעה התובעת 1 הזמנה טלפונית של כורסת טלוויזיה מן הנתבעת, לאחר שראתה תמונה של הכורסא באתר האינטרנט של הנתבעת. הכורסא נועדה להיות מתנת יום הולדת לאביה, התובע 2. התובעת שילמה עבור הכורסא סך 2,890 ₪, וכן שולם סך 250 ₪ בגין הובלת הספה.

 

לטענת התובעים, ביום בו סופקה הכורסא, יום 29.05.14, הבחין התובע 2 כי יש בה פגמים שונים והודיע על כך לתובעת 1. למחרת, התובעת 1 הגיע אל בית אביה ולאחר שבדקה בעצמה את הכורסא נוכחה לדעת כי אכן המדובר בכורסא פגומה, שמוטות העץ בה בולטים, הפינות חדות ובלתי מרופדות ושחסר ריפוד במשענות הגב והידיים. לטענת התובעת 1, מיד לאחר מכן יצרה קשר עם הנתבעת וביקשה לדבר עם רוני שביצע עימה את העסקה וכן הבהירה, כי היא מבקשת לבטלה. לדבריה, נאמר לה כי רוני יחזור אליה טלפונית. ביום 01.06.14, לאחר שלא שמעה דבר מרוני, התקשרה שוב והפעם שוחחה עם רוני וביקשה לבטל את העסקה. במקביל, הגיע התובע 2 אל חנות הנתבעת, שוחח באופן אישי עם רוני וביקש לבטל את העסקה, אך רוני השיב לו כי הואיל והאריזה נפתחה, לא ניתן לבטלה. התובעים נדרשו לצלם את הכורסא ולשלוח תמונותיה באמצעות דוא"ל, ועשו כן, ולאחר מכן נתבקשו לעשות זאת בשנית, ועשו כן פעם נוספת.

בתגובה, ביקשה הנתבעת לתאם מועד להגעת טכנאי לבית התובעים לצורך בדיקת הכורסא.

ביום 15.06.14, הגיע איש שירות מטעם הנתבעת, הוצגו לו הפגמים בכורסא ושוב נאמר כי התובעים מבקשים לבטל את העסקה. איש השירות הפנה את התובעים שוב לחנות.

פעם נוספת, פנתה התובעת 1 אל נציג הנתבעת, רוני, וביקשה לבטל את העסקה, והפעם כבר נענתה בגסות ונשלחה כל ידו למצות הליכים משפטיים.

ביום 15.06.14 נשלח ע"י התובעת 1 מכתב לנתבעת, באמצעות פקס, ובו בקשה לבטל את העסקה.

 

התובעים טוענים, כי הכורסא אשר סופקה להם התבררה להיות מוצר פגום ולפיכך עומדת להם הזכות לביטול העסקה וקבלת החזר מלוא הסכום ששולם על ידם ללא ניכוי דמי ביטול. לחילופין, טוענים התובעים, כי גם ללא קשר לפגם במוצר, עומדת להם הזכות לביטול העסקה בתוך 14 יום מיום קבלת המוצר וזאת לפי תקנות הגנת הצרכן (ביטול עיסקה) תשע"א – 2010.

 

התובעים עותרים לביטול העיסקה ולהשבת מלוא כספם בשל אי-התאמת המוצר שסופק להם, ולחילופין לביטול העיסקה שלא מפאת הפגמים הנטענים כנגד תשלום דמי ביטול כשיעורם בחוק. כמו כן, עותרים התובעים לפיצוי בגין עגמת נפש ולפסיקת פיצויים לדוגמא בהתאם להוראת סעיף 31 א' לחוק הגנת הצרכן.

 

מנגד, הנתבעת בכתב הגנתה טוענה, כי לא נמצאו כל פגמים בכורסא ולכן אין עילה לביטול העסקה. מעבר לכך לא נטענה כל טענה לגופו של עניין. רק במסגרת הדיון, טען נציג הנתבעת, מר רוני סיני (אותו רוני שביצע את העסקה עם התובעת ואשר אליו פנתה לביטולה), לראשונה כי התובעת ביקשה לבטל את העיסקה לאחר שזו סופקה והורכבה בבית אביה. נציג הנתבעת הפנה לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עיסקה) התשע"א – 2010 לפיהן סויגה זכות ביטול העיסקה בכל הנוגע לריהוט שהורכב בבית הצרכן. נציג הנתבעת טען, כי מאחר והכורסא הורכבה בבית התובעים, הנתבעת מנועה מלמכור אותה כמוצר חדש, דבר הגורם לנתבעת נזק כספי.

 

בדיון שנערך היום לפניי העידו התובעת 1 ונציג הנתבעת, מר רוני סיני.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ