אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 25160-12-15 מסארוה ואח' נ' יונברסל טרוול בע"מ ואח'

ת"ק 25160-12-15 מסארוה ואח' נ' יונברסל טרוול בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 14/02/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
25160-12-15
08/02/2017
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
תובעות:
1. אימאן מסארוה
2. רולא מסארוה
3. אמאל מרעי

נתבעות:
1. יונברסל טרוול בע"מ
2. הדיל יונס פלאח

פסק דין


בחודש ספטמבר 2014 רכשו התובעות שהינן חברות וקרובות משפחה, חבילת נופש לטורקיה לתאריכים 3.10.14 - ל9.10.14 (להלן: "חבילת הנופש"). החבילה נרכשה אצל נתבעת 1 שהיא סוכנות נסיעות, באמצעות נתבעת 2 (להלן: "הסוכנת").
 

 

התובעות טוענות כי על אף שבכרטיסי הטיסה שהועברו אליהן ממשרדה של נתבעת 1 צוין כי שעת ההמראה ביום 3.10.14 תהא 07:20, אזי ביום 2.10.14 התקשרה אליהן נתבעת 2 והודיעה כי השעה נדחתה ל- 09:00. דא עקא, שבהגיען אל שדה התעופה בבוקר ה- 3.10.14 הסתבר להן כי נתבעת 2 הטעתה אותן והן החמיצו את הטיסה שיצאה במועדה המקורי, דהיינו בשעה 07:20. במצב דברים זה, כך לטענתן, פנו התובעות אל נתבעת 2 ובקשו ממנה לדאוג להן לטיסה חלופית, אלא שבחלוף מספר שעות של המתנה מורטת עצבים בשדה התעופה הסתבר להן כי לא נמצא עבורן מקום בטיסה חלופית כלשהי והן נאלצו לחזור לבתיהן, כלעומת שבאו. הצעותיהן המאוחרות יותר של נתבעות 1 ו-2 לחבילות נופש חלופיות במועדים אחרים ובמחירים גבוהים יותר, נדחו על ידי התובעות.

 

במהלך הדיון שהתקיים בפני, תיארה תובעת 1 את אופן השתלשלות העניינים בפרשה נשוא התביעה, כך: "...יום לפני הטיסה היא (נתבעת 2 – ר.ס.מ) התקשרה למשרד של תובעת 3 ושלחה את כרטיסי הטיסה שכתוב עליהם בטורקית, אנחנו לא מבינות, סמכנו על נתבעת 2. היא אמרה לנו שהטיסה בשעה שבע בבוקר ושאנחנו צריכות להיות בשדה שלוש שעות לפני כן, אבל התקשרה בשעה תשע של הערב יום לפני ואמרה שעשו שינוי בשעת הנסיעה לשעה 9 ושנהיה שלוש שעות לפני. היינו בנתב"ג בשעה רבע לשש, הלכנו לברר, כל הזמן אמרו לנו הטיסה שלנו בשבע ואנחנו אמרנו הטיסה שלנו בתשע כמו שאמרה לנו נתבעת 2. כל הזמן ניסינו להתקשר אל הנתבעת 2 והיה מוקדם בבוקר והיא לא ענתה וכל הזמן בנתב"ג אני ואחותי רולא (תובעת 2 – ר.ס.מ), אנחנו פעם ראשונה שלנו בנתב"ג, פעם ראשונה בטיול, פעם ראשונה שעושות דרכון בשביל לטייל, על זה הסתמכנו על הנתבעת 2, שילמנו לה הכל, היינו סטודנטיות באותו זמן. כל הזמן טרטרו אותנו שסגרו את הטיסה ונסגר ואסור. אחרי שנתבעת 2 ענתה לנו, לא זוכרת באיזו שעה, אולי בשבע וחצי, אמרה לנו ללכת לנציגות של הטיסה. כשהגענו לנציגות אמרו לנו שהטיסה בשמיים.. אני הקלטתי את השיחה עם הדיל (נתבעת 2 – ר.ס.מ) וגם עם ג'מאל (מנהל נתבעת 1 – ר.ס.מ), באחת השיחות היא מודה שהיא טעתה... ". דברים אלה אושרו גם על ידי תובעת 3.

 

את עתירתן לחיוב הנתבעות בתשלום פיצוי בסך של 8,600 ₪ מסבירות התובעות בהשבת דמי הביטול שנתבעת 1 גבתה מהן בסך 2,400 ₪, בתוספת פיצוי בגין עלות שיחות הטלפון המרובות שלהן אל הנתבעות ופיצוי נוסף בסך 2,000 ₪ בגין עוגמת הנפש והאכזבה הגדולה שנגרמה להן, כתוצאה מהפסד החופשה שתוכננה, בשל הטעייתן על ידי נתבעת 2.

 

הנתבעות הדוחות את טענות התובעות כלפי מי מהן, טוענות כי בכרטיסי הטיסה שהועברו אליהן צוינו שעת ההמראה ושאר הפרטים החיוניים וכי הסיבה שבעטיה הן הפסידו את חופשתן נעוצה בהגעתן המאוחרת אל שדה התעופה. בעדויותיהם בפני טענו מנהל נתבעת 1 והנתבעת 2 כי כמחווה של רצון טוב הם ניאותו להשיב לתובעות 2/3 מהסכום ששולם להם על ידן, חרף ההפסד והנזקים שנגרמו לשני הצדדים ואשר לא היו מתרחשים אילו הן היו מוודאות בעצמן את שעת הטיסה הסופית ומגיעות אל שדה התעופה בזמן. נציג נתבעת 1, מר ג'מאל חיג'אזי, הסביר כי גבה מהתובעות את דמי הביטול בסך 2,400 ₪ באמרו: "היתה תקופת חגים והכל היה עמוס. לא יכולנו לתת להן טיסה במועד מאוחר. אנחנו פיצינו אותן בכל שירותי הקרקע, מה שהן חויבו זה רק הטיסות" ואף הכחיש את טענתן בדבר ההטעיה על ידי נתבעת 2 באמרו: "הטענה שלהן שלפיה הדיל הטעתה אותן לא נכונה". עם זאת, נתבעת 2 שנשאלה אודות שיחת הטלפון שלגרסת התובעות התקיימה בינה לבין מי מהן ערב הטיסה, השיבה: "...לשאלת ביהמ"ש, האם הייתה או לא הייתה שיחה בערב שבה אני אמרתי

להן שהטיסה תצא באיחור ובשעה 9:00, אני אומרת שאני לא זוכרת. אני

רק זוכרת שהעברתי להן את הכרטיסים... אפילו אם אמרתי בטעות בתשע,

הן הגיעו מאוחר מדי לשדה התעופה. אם הן היו מגיעות בשש הן היו מספיקות

לעלות על הטיסה בשבע וחצי. כאב לי שהן הפסידו את הטיסה וניסיתי לחפש

להן טיסה אחרת. חיפשתי והכל היה מלא לאיסנטבול. גם הצעתי טיולים

מאורגנים ואמרו לי בסדר, אבל זה היה יום שבת. היה טיול מאורגן שהיה צריך

לשלם את ההפרש של כ – 300 ₪ אבל בסוף זה לא הסתדר...

לשאלת ביהמ"ש, האם ייתכן שהייתה שיחה שבה הודעתי להן ששעת הטיסה

שלהן נדחתה, אני אומרת שאני מדברת עם הרבה לקוחות במשך היום

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ