אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 24790-10-15 אלל ואח' נ' ש.י.א אשקלון בע"מ ואח'

ת"ק 24790-10-15 אלל ואח' נ' ש.י.א אשקלון בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 28/06/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות אשקלון
24790-10-15
16/06/2016
בפני הרשמת הבכירה:
עידית כלפה

- נגד -
התובעים:
1. ניסים אלל
2. יחזקאל מורד

הנתבעים:
1. ש.י.א אשקלון בע"מ
2. קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) בע"מ

פסק-דין

 

  

1.תביעה קטנה לתשלום נזק שנגרם לרכב התובע 1 באירוע תאונתי מיום 18.5.15, בו היו מעורבים רכב התובע מסוג טנדר ומשאית הנתבעת 1.

 

הצדדים חלוקים ביניהם באשר לאופן התרחשות התאונה האם עת נסעה המשאית אחורנית כגרסת נהג הטנדר, או שמא עת פגע הטנדר בפינת המשאית כשזו עצרה בפניה ימינה כגרסת נהג המשאית.

 

2.לאחר ששקלתי בטענות הצדדים, שמעתי עדויות הנהגים ועיינתי בכל החומר הראייתי הקיים, לרבות תמונות מקום התרחשות התאונה ותמונות הנזק, הגעתי לכלל מסקנה כי לא ניתן להעדיף את גרסת נהג רכב התובע 1 על פני גרסת נהג המשאית שכן לא ניתן לקבוע כי גרסתו היא המסתברת ביותר, ולפיכך לא הרימו התובעים את הנטל להוכחת התביעה.

 

בסיסית, מדובר בשתי גרסאות, כל צד אוחז בגרסתו, ואשר סותרות האחת את רעותה. במצב דברים זה נדרשים תימוכין ראייתיים לגרסת התובעים על מנת שהתובענה תוכרע לזכותם.

 

אלא, שהראיות הקיימות ונסיבות המקרה אינן יכולות להוות תימוכין כאמור מאחר שהן מלמדות לכל הפחות על כרסום בהיתכנות גרסתם.

 

עיון במקום התרחשות התאונה מלמד כי המדובר בכביש חד סטרי צר, ועל כך אין מחלוקת בין הצדדים. במצב דברים זה, לאור אורכה של המשאית, הרי ככל שהיתה המשאית נוסעת רברס היה עליה לחסום ממש את נתיב הנסיעה והטנדר כלל לא יכול היה לעבור, וודאי שלא "לגרד" את צד הרכב, וככל שהתאונה היתה מתרחשת בטרם חסימת הנתיב ע"י המשאית בשל נסיעתה לאחור, כשבנתיב הנסיעה עוד מקום נסיעה פנוי למעבר רכבים, הרי שמחויב המציאות לפי תוואי הדרך כי המשאית היתה נמצאת במצב זה כשהיא עוד בנסיעה ישרה אחורנית, טרם התעקלותה. אולם, אין מחלוקת כי הטנדר נפגע מפינה שמאלית של המשאית.

 

זאת ועוד, לא ברור כיצד בעת שנסעה אל עבר הטנדר ופגעה בו בנסיעתה לאחור כפי הנטען, לא דחקה המשאית את הטנדר אל עבר המדרכה, גם נוכח משקלה, ולא ברור כיצד התאפשר המשך נסיעת הטנדר לאחר הפגיעה טרם נעצר.

גם תמונות הנזק וחוות דעת השמאי מלמדים כי הטנדר נפגע בשתי הדלתות, קדמית ואחורית, פגיעת המתחילה מפינת המראה הקדמית, בדמות משיכה באופן שיכול להתיישב גם עם גרסת נהג המשאית. כך, גם אפיונה של המשאית שהינה בעלת ארגז הבולט אל מעבר לטמבון עשויה לתמוך בגרסה זו.

 

3.לאור כל האמור לעיל, כאמור משלא הורם הנטל, התביעה נדחית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ