אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 24206-03-14 אפשטיין ואח' נ' טלטוס בע"מ ואח'

ת"ק 24206-03-14 אפשטיין ואח' נ' טלטוס בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 29/11/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
24206-03-14
24/11/2015
בפני השופטת:
ד"ר פנינה נויבירט

- נגד -
תובעים:
1. דמיטרי אפשטיין
2. אנה מזנצב
3. סבטלנה אפשטיין
4. יעקב אפשטיין

נתבעות:
1. טלטוס בע"מ
2. אשת - ארגון שרותי תיירות בע"מ

פסק דין
 

פתח דבר

 

בפני תביעה קטנה, אשר עניינה חבילת טיול לארבעה אנשים לפריז (להלן: "חבילת הטיול"), אותה רכשו התובעים מהנתבעת 1 (להלן: "טלטוס"), סוכנות נסיעות, באמצעות אתר האינטרנט שלה. הנתבעת 2 (להלן: "אשת"), הינה ספקית חבילת הטיול, ומארגנת הטיול בפועל.

 

חבילת הטיול נרכשה ביום 13.9.12. מועד היציאה לטיול נקבע ליום 1.10.12. במועד הרכישה לא נמסרו לתובעים פרטי המלון בו אמורים היו להתאכסן. ביום 24.9.12, שבוע לפני מועד היציאה לטיול, עדכן נציג טלטוס את התובעים, כי מדובר במלון Hotel Sovereign Saint Denis Basilique, הממוקם בעיר סנט דניס, הסמוכה לפריז (להלן: "המלון"). התובעים לא היו מרוצים מהמלון וממיקומו, ופנו בו ביום באמצעות דואל לטלטוס בדרישה להחלפת המלון במלון ברמת תיירות של שלושה או ארבעה כוכבים ולחילופין לביטול העסקה. לאחר שדרישתם להחלפת המלון נענתה ריקם, שלחו התובעים לטלטוס ולאשת ביום 25.9.12 וביום 27.9.12 הודעת ביטול ההזמנה נוכח ההפרה היסודית של הסכם הרכישה ודרישה להשבת הכסף ששולם. הנתבעות סירבו להשיב לתובעים את דמי הביטול. בפועל לא יצאו התובעים לטיול, ותמורת חבילת הטיול לא הושבה להם, למעט מיסי נמל.

 

טענות הצדדים

 

תמצית טענות התובעים

 

לטענת התובעים, קודם לרכישת חבילת הטיול פנה התובע 1 טלפונית למשרדי טלטוס, ושוחח עם סוכן של טלטוס, מר איגור בבייב. בשיחותיו הטלפוניות עם מר בבייב הבהיר לו מר בבייב, כי המלון המסופק במסגרת חבילת הטיול הינו מלון ברמת תיירות של שלושה או ארבעה כוכבים. ברם המלון שסופק בפועל מדורג ברמת תיירות של שני כוכבים בלבד, ובו תנאים ירודים מאוד. המלון אינו ממוקם בפריז, כי אם בעיר סנט דניס הסמוכה לפריז, באזור בו רמת פשיעה גבוהה, אשר הוכרז על ידי הממשל הצרפתי כאזור אליו הכניסה אינה מומלצת. התובעים טענו, כי לו היתה זהות המלון נחשפת בפניהם מבעוד מועד, לא היו רוכשים את חבילת הטיול.

 

לטענת התובעים, נתוני המלון מהווים רכיב מרכזי בחבילת טיול. היתה מוטלת על טלטוס חובה אקטיבית להציגם עוד קודם לרכישת חבילת הטיול. ברם בחוזה שנכרת בינם לבין טלטוס (להלן: "החוזה") אין פירוט של דרגת המלון. התחייבותו הטלפונית של נציג טלטוס למלון ברמה של שלושה או ארבעה כוכבים מחייבת את טלטוס. אי מסירת פרטי המלון במועד, כמו גם שיכונם במלון במיקום בעייתי – כל אלה מהווים הפרה של הוראות חוק הגנת הצרכן, חוק שירותי תיירות ותקנות שירותי תיירות, כמו גם הפרת חובת תום הלב במו"מ לקראת כריתת חוזה, הטעיה והפרת הוראות חוקי החוזים האחידים – ותובעים זכאים לסעדים שבהוראות חוק אלה. התנהלות טלטוס היתה אף רשלנית, ומקימה לתובעים עילה נזיקית לתביעתה. באשר לאשת, טענו התובעים, כי אשת הפרה החוזה עימם בבחרה במלון בעל איכות ירודה באיזור מסוכן. היא התנהלה עמם בחוסר תום לב בקיום החוזה, בפרט בהתעלמה באופן מוחלט מפניותיהם בסמוך לאחר גילוי פרטי המלון. הם גם טענו, כי אשת התעשרה ולא במשפט, שכן שלשלה תמורת העסקה לכיסה, מבלי לספק לתובעים תמורה.

 

תמצית טענות טלטוס

 

לטענת טלטוס היא משמשת כמתווכת בלבד בין התובעים לבין אשת, ואין לה שליטה או פיקוח על השירותים הניתנים ע"י אשת. התובעים לא הוכיחו כי התרשלה בתפקידה כמתווכת. את כל המידע העבירה לתובעים לפי נהלי העבודה המקובלים, ולפי המידע שפורסם על ידי אשת. התובעים אישרו בחתימתם בעת ביצוע ההזמנה את תנאי העסקה המופיעים באתר האינטרנט, לפיכך אל לתובעים להלין כלפי טלטוס. היא טענה, כי ידוע, כי בטיולים מאורגנים מתאכסנים כדרך קבע במלונות שאינם ממוקמים במרכזי ערים, וכך אף היה במקרה זה, בו מוקם המלון בפרבר של העיר פריז. לדבריה, התובעים ביטלו העסקה כיומיים לפני היציאה לטיול, וביטול עסקה שכזה אינו עומד בגדרן של הוראות חוק הגנת הצרכן. היא טענה, כי אינה אחראית לנזק הנטען, הן מכוח ההלכה הפסוקה לעניין מעמד ואחריות סוכן הנסיעות, והן על פי חוק החוזים, דיני עשיית עושר ולא במשפט, דיני הנזיקין ותקנות סוכנויות תיירות (גילוי נאות), חוק הגנת הצרכן, הדין הכללי ועקרון תום הלב.

 

תמצית טענות אשת

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ