אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין

הנתבעת:
ניבה גניש
פסק דין

בפני תביעה כספית בגין תאונת דרכים שארעה ביום 22.1.15 בשעה 08:30 לערך בכיכר בהוד השרון (להלן: "התאונה"), תאונה בה היו מעורבים רכב התובע מס' רישוי 18-910-12 נהוג בידי התובע (להלן: "רכב התובע") ורכב הנתבעת מס' רישוי 75-730-71 נהוג בידי הנתבעת (להלן: "רכב הנתבעת").

בתביעתו עתר התובע לחיוב הנתבעת בסכום הנזקים שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה כמפורט להלן:

א.נזק לרכב בסך של - 2,030 ₪.

ב.שכ"ט שמאי בסך של - 590 ₪.

להוכחת נזקיו הגיש התובע חוות דעת שמאי, חשבון שכ"ט שמאי, מסמכים ותמונות.

התובע אשר נהג ברכב התובע עובר לתאונה ותוצאותיה תיאר בעדותו את אופן השתלשלות הארוע וקרות התאונה בציינו הדברים הבאים:

"ביום: 22.1.15 בשעה: 08:28 לערך, נהגתי ברכב שמספרו- 18-910-12. נהגתי ברכב הזה שהוא בבעלותי בכיכר בהוד השרון. הגעתי לכיכר ונסעתי בה, זו כיכר מאוד עמוסה בתנועה. אני מגיש שירטוט לתיאור התאונה, מוגש ומסומן ת/1. בשרטוט תיארתי בדיוק איך הייתה התאונה ואני מציין זאת כדלקמן: נסעתי בכיכר צמוד יותר לחלק הפנימי של הכיכר וכשהתקדמתי ורציתי לסטות ימינה כיוון נסיעתי כדי להיכנס לאחד מהרחובות שאפשר לפנות אליהם מתוך הכיכר וזה הרחוב שאני מסמן אותו בספרה 1, הגיע רכב הנתבעת מרחוב נחשון, היא פנתה ימינה לכיוון נסיעתה כדי להשתלב בכיכר ולא שמה לב שאני סוטה בנסיעתי לכיוון הרחוב שאליו רציתי לפנות ובנהיגתה זו היא פגעה בחלק ימיני אחורי של הרכב שלי . אני רוצה לציין שבכיכר יש רק נתיב אחד, כך שבכלל לא יכלה להיכנס לכיכר באופן שנכנסה אבל היא חשבה כנראה שאני אמשיך לנסוע בחלק הפנימי של הכיכר ולכן היא נכנסה לכיכר ולא נתנה את זכות הקדימה לרכב שלי. לרכב שלי נגרמו נזקים, הנזקים לרכב שלי מסתכמים בסך של- 2030 ₪ וכך גם שכר טרחת שמאי בסך של – 590 ₪. אני צירפתי לתביעה את כל המסמכים המעידים על הנזקים שנגרמו לי וביניהם חוות דעת שמאי, חשבון שכר טרחת שמאי, תמונות ומסמכים נוספים. אחרי התאונה עמדנו בצד ירדנו מכלי הרכב, שהיא יצאה היא התחילה לצעוק עלי, היא אמרה חכה שבעלי יבוא וכששמעתי אותה מתנהגת כך אז הזמנתי משטרה, החלפנו פרטים, חיכינו לשוטר שיגיע. הוא הגיע ואמר את מה שהוא חושב וכל אחד הלך לדרכו".

התובע לא נחקר בחקירה נגדית על ידי הנתבעת.

הנתבעת, אשר נהגה ברכב הנתבעת, עובר לתאונה ותוצאותיה תארה בעדותה את אופן השתלשלות הארוע וקרות התאונה בציינה הדברים הבאים: "ביום 22.1.15 בשעה: 08:30 לערך, נהגתי ברכב שמספרו 75-730-71. אני נכנסתי לכיכר, כלומר פניתי ימינה מרחוב מסוים שהגעתי ממנו לכיוון הכיכר, יכול להיות שפניתי ימינה מרחוב נחשון שממנו הגעתי. פניתי ימינה לתוך הכיכר כאמור. אני כבר הייתי בתוך הכיכר וההשתלבות שלי למעשה הייתה כבר בכיכר שרציתי לפנות מיד ימינה לרחוב הבא שאליו יוצאים מהכיכר, כלומר לרחוב שמסומן 1 בשרטוט ת/1 שהגיש התובע. הכיכר כפי שציין התובע היא אומנם כיכר שיש בה נתיב 1 בלבד לנסיעה, אבל הנתיב הוא מאוד רחב. שאני ניסיתי להשתלב ימינה לפנייה השנייה לרחוב מספר 1, הרכב של התובע הגיע במהירות שהוא נוסע מסביב לכיכר וממש זרק אותי ימינה כיוון נסיעתי לצד הכביש. כשאני נכנסתי לכיכר מרחוב נחשון ימינה כיוון נסיעתי, הסתכלתי ימינה ושמאלה ולא ראיתי שום רכב. אחרי שאני כבר השתלבתי ונסעתי בכיכר, רק אז הגיע במהירות הרכב של התובע והוא זה שפגע ברכב שלי, וזה היה שאני רציתי כבר לפנות ימינה ברחוב הבא, שמסומן 1 על השרטוט ת/1. החלק הקדמי שמאלי של הרכב שלי נפגע על ידי הרכב של התובע. אני טוענת שאני לא אחראית על התאונה. אחרי התאונה הייתי נסערת, חיכיתי לבעלי שהגיע מקרבת מקום והגיע, לא זכור לי שהיה שוטר, ואם היה שוטר אז אני חושבת שהוא אמר שנפתור בינינו את העניינים".

בחקירתה הנגדית על ידי התובע לשאלה "אני אומר לך שאני הגעתי לצומת בהתחלה מהכיוון של הרחוב מספר אחד שמסומן על ת/1, הקפתי את כל הכיכר עשיתי סיבוב פרסה, ורציתי לחזור בחזרה לרחוב מספר 1, כך שהיית יכולה ליראות את הרכב שלי שהוא נסע מסביב לכיכר כשאת יצאת מרחוב נחשון ופנית ימינה לכיכר" השיבה "שאני נכנסתי לכיכר מרחוב נחשון ימינה, לא הבחנתי ברכב שלך בכיכר, רק בפנייה שלי השנייה לכיוון ימין לרחוב מספר 1, אז ראיתי את הרכב שלך ממש ברגע האחרון שאתה נוסע במהירות ומיד פגעת ברכב שלי, כך שראיתי אותך לראשונה סמוך מיד לקרות התאונה".

עיינתי בכתבי הטענות, במוצגים שהוגשו, שמעתי עדויות הצדדים וסיכומיהם.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.