אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 23495-05-14 דייגו נ' פלאפון תקשורת בע"מ

ת"ק 23495-05-14 דייגו נ' פלאפון תקשורת בע"מ

תאריך פרסום : 16/02/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
23495-05-14
22/01/2015
בפני השופטת:
מיכל עמית - אניסמן

- נגד -
התובע:
אליקו דייגו
הנתבעת:
פלאפון תקשורת בע"מ
פסק דין
 

 

 

לפניי תביעה כספית על הסך של 15,679 ₪ ₪ אשר עניינה התקשרות בחוזה עקב הטעיה נטענת.

 

1.ביום 14.4.11 התקשרו הצדדים בחוזה לאספקת שירותים סלולאריים, במסגרתו רכש התובע מכשיר הנמנה על רשת הנתבעת (להלן: "החוזה"). בהתאם למסמך "תקציר עסקה", השירותים כוללים אספקת מכשירIPHONE 1,500 דקות שיחה ו- 1,500 מיסרונים (העתק החוזה צורף לכתב התביעה ולכתב ההגנה).

 

2.התובע טוען, כי טרם החוזה כאמור, היה ברשותו מנוי במסלול של חיילים במסגרתו שילם לכל היותר סך של כ- 800 ₪ לחודש (להלן: "המנוי הקודם"). התובע טוען כי שעה שהתלווה לחבר, נכנס לסניף הנתבעת ונציג מטעמה, מר יוסף חובב (להלן: "נציג הנתבעת") המכיר אותו אישית, הציע לבדוק את תנאי המנוי ולשדרגם.

 

3.לטענתו, הובטח לו על ידי נציג הנתבעת בעל פה כי השידרוג יכלול מכשיר IPHONE, שיחות חופשי ומיסרונים חופשי בעלות כוללת של כ- 500 ₪ בחודש (להלן: "המנוי המשודרג").

 

4.בפועל, חויב התובע בחודש 5/11 בסך של 4,481.63 ₪, בחודש 6/11 בסך של 7,188.76 ₪ ובחודש 7/11 בסך של 6,410.80 ₪ (העתק החשבוניות צורף לכתב התביעה). התובע פנה לנתבעת בדרישה להחזר תשלומים ששולמו ביתר, ואילו הנתבעת הסכימה לזכות אותו בסך של 1,200 ₪ בלבד. התובע סירב להצעה כאמור והפסיק ההתקשרות עם הנתבעת.

 

5.התובע טוען, כי נציג הנתבעת, אשר הכיר אותו אישית, ידע כי הוא נוהג לשלוח מספר רב של מיסרונים שעה שעבד באותה העת ביחסי ציבור של מועדונים. משכך, לא היתה כל סבירות מצידו לרכוש מנוי אשר עלותו גבוהה עשרות מונים מעלות המנוי הקודם וכי הסכים לרכוש את המנוי המשודרג רק לאחר שהובטח לו כי העלות של המנוי תוזל.

 

6.התובע עותר לחיוב הנתבעת בתשלום סך של 18,079 ₪ בגין החיובים של חודשים 5-7/11 (18,079 ₪) ובניכוי סך של 2,400 ₪, עלות המנוי במסלול של חיילים עבור שלושה חודשים, וסך הכל עותר לחיוב הנתבעת בסך של 15,679 ש"ח.

 

7.מנגד, טוענת הנתבעת, כי המחלוקת נעוצה בחיוב התובע בגין המיסרונים גרידא. לטענתה, טרם שדרוג המנוי, נהג התובע לצרוך מידי חודש כ- 1,400 מיסרונים ולפיכך במעמד שדרוג המנוי הוצעה לו תוכנית התואמת את דפוס השימוש שלו והכוללת 1,500 מיסרונים בחודש. דא עקא, לאחר השדרוג כאמור, שינה התובע מהותית את דפוס השימוש והחל לצרוך כ- 10,700 מיסרונים מידי חודש.

 

8.עוד טוענת הנתבעת כי במעמד ההתקשרות הובהר לתובע, כי המנוי כולל 1,500 מיסרונים וכי כל חריגה תחויב בתוספת תשלום, תוך ציון התעריף לאשורו. הן העמוד הראשון לחוזה, שכותרתו "תקציר העסקה" והן החוזה בכללותו מבהירים כי התוכנית כוללת 1,500 מיסרונים. התובע חרג משמעותית מכמות ההודעות הכלולות ולפיכך, חויב בהתאם לכמות שצרך בפועל. מכאן, שדין התביעה להידחות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ