אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> חביב נ' מ.ח כהן נכסים (2011) בע"מ

חביב נ' מ.ח כהן נכסים (2011) בע"מ

תאריך פרסום : 05/09/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
23024-12-16
23/07/2017
בפני הרשם הבכיר:
אייל דוד

- נגד -
התובע:
אברהם חביב
הנתבעת:
מ.ח כהן נכסים (2011) בע"מ
פסק דין
 

רקע:

1.לפניי תביעה במסגרתה מבקש התובע לחייב את הנתבעת לשלם לו פיצויים בסך כולל של 18,800 ₪ בגין נזקים שנגרמו לו עקב מחדלי הנתבעת בקשר לעסקה במסגרתה הוא רכש ממנה שולחן ו-4 כיסאות. שווי העסקה 4,700 ₪ וכן 280 ₪ עלות הובלה ששולמה בנפרד למוביל.

טענות התובע:

2.ביום 26/4/16 הוא הזמין מהנתבעת ריהוט כדלקמן: שולחן במידות 0.9 X 1.4 פלוס הגדלה של 0.9 דגם קונוס, פורניר אלון וכן 4 כיסאות שני שלבים נמוך פלוס ריפוד. התובע ורעייתו ראו במו עיניהם את השולחן והכיסאות בתצוגה אצל הנתבעת וביקשו לרכוש שולחן וכיסאות בדיוק לפי הדגם אותו ראו בתצוגה, למעט שינוי אחד שבהזמנה התבקש שולחן עם פתיחה קטנה יותר מאפשרות הפתיחה של השולחן בתצוגה.

 

3.ביום 16/5/16 הגיעו המוצרים אל בית התובע. אשת התובע קיבלה את הסחורה. הכיסאות שסופקו היו ברמת גימור ירודה. ניתן היה לראות חלקי עץ שבורים (מבוקעים, סדוקים ולא מעובדים, מסמרים בולטים ומשענת עם פגמים). בנוסף, תחתיות הכיסאות לא נראו טוב וכפי הנראה מדובר בריהוט משומש או סוג ב' פגום. השולחן נראה ברמת גימור סבירה, אולם היה בו סדק באחת הפינות והפלטה העליונה לא הייתה חלקה באופן אחיד. בנוסף, קיים ליקוי בחיבור של 2 פלטות השולחן (שנפתחות ונסגרות לצורך פתיחה וסגירה של התוספת). קורות החיזוק של הכיסאות נראות חלשות וכך עלול מי שיושב על הכיסא לקרוס יחד עימו. תחתיות הרגליים של הכיסאות מבוקעות ונראה כי הן עומדות להישבר.

 

4.עוד במועד האספקה ביום 16/5/16 ראתה אשת התובע מיד שהכיסאות אינם טובים. ציינת זאת בפני המוביל שטלפן למפעל ושוחח עם גב' מגי, רעייתו של הבעלים, שאישרה את החלפת הכיסאות באופן מידי. באותו מועד המוביל לא לקח עמו בחזרה את הכיסאות. אשת התובע טלפנה באותו יום למפעל וענתה לה מגי שהציגה עצמה כפקידה למרות שהיא כפי הנראה אחת מהבעלים וביקשה לבטל את העסקה. מגי אמרה שלא ניתן לבטל את העסקה ושתשלח כיסאות חדשים ואת הסדקים ניתן למלא. ניסיונות נוספים לטלפן אל החנות בבקשה לבטל את העסקה נענו בהפניה למפעל. בפניה נוספת של אשת התובע ענה לה ירון הבעלים ואמר לה שהוא לא מבין על מה היא מדברת כי הכין עבורה כיסאות חדשים. אשת התובע ציינה כי היא מבקשת לבטל את העיקה אך נענתה בסירוב. בנסיבות אלו, התובע שם את הריהוט בצד מכוסה בבד ללא שימוש.

 

5.למרות שנציגי הנתבעת הבטיחו לתת לתובע שירות ושהכיסאות יילקחו ואת השולחן יבוא לתקן איש מקצוע בביתו של התובע, לא נעשה דבר. לפיכך, לאחר כשבועיים בתחילת יוני טלפן התובע לנתבעת וביקש לברר מדוע לא נשלח מוביל לאסוף את הכיסאות מביתו ולטפל בשולחן. בשיחה זו, הציעו לו נציגי הנתבעת כי יביא את הכיסאות למפעל. לפנים משורת הדין, על רקע היכרות קודמת עם הבעלים, הסכים התובע להביא את הכיסאות בעצמו למפעל.

 

6.למחרת היום, הגיע התובע למפעל עם הכיסאות ולהפתעתו נאמר לו שאין כרגע כיסאות שכן הכיסאות נמצאים בייצור וברגע שיהיו מוכנים הוא יוזמן לבחור לו 4 כיסאות. לאחר כחודש ימים (ביולי), בהעדר מעש מצד הנתבעת, החליט התובע להגיע למפעל של הנתבעת ביוזמתו. במפעל נאמר לו שיש כיסאות אולם הם לא צבועים ולפיכך הוא התבקש להמתין עד לצביעתם. התובע ראה שהכיסאות נצבעו ללא ליטוש העץ וללא ניקוי כהכנה מקדימה לצביעה. במענה לפניית התובע השיב ירון שהוא מוכר כיסאות רבים כאלו.

 

7.התובע בחר 4 כיסאות שנראו לו סבירים במבט ראשון, הוא ציין זאת בפני ירון הבעלים שאמר לו שיבואו אל ביתו כדי לתקן את השולחן ושהוא יהיה מרוצה. הכיסאות נעטפו והתובע הוביל אותם בכוחות עצמו לביתו. רק כשהגיע התובע לביתו, התברר לו כי גם כיסאות אלו טעונים תיקונים שכן הצבע ורמת הגימור לא נעשו בצורה מספיקה.

 

8.לאחר שחלף חודש (אוגוסט) לאחר מספר רב של פניות טלפוניות של התובע ולאחר שהתובע נאלץ להופיע פיזית במפעל הנתבעת מספר פעמים, בבקשה שיתקנו את המוצרים שסופקו לו, הגיע נציג הנתבעת לבית התובע במטרה לתקן את הפגמים במוצרים, התובע הראה לו את הסדקים בשולחן ואת הליקויים הנוספים הן בשולחן והן בכיסאות ובפועל הנציג לא תיקן דבר אך לקח עמו את ארבעת הכיסאות לצורך תיקון נוסף. הנציג טען כי אין ביכולתו לקחת את השולחן מכיוון שברשותו רכב קטן.

 

9.התובע המתין שוב חודש ימים ומשלא יצרו עמו קשר נציגי הנתבעת, פנה התובע מיוזמתו טלפונית שוב ושוב אל הנתבעת וביקש לברר מה קורה עם הריהוט, אך בכל פעם נענה בתשובות לא ענייניות ובאפס מעשה מצד הנתבעת.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ