אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 22410-11-13 בן אליהו נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ

ת"ק 22410-11-13 בן אליהו נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ

תאריך פרסום : 28/05/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
22410-11-13
21/08/2014
בפני השופטת:
מירב כפיר

- נגד -
מבקשים:
חברת פרטנר תקשורת בע"מ
משיבים:
עלית יפה בן אליהו
החלטה
 

האם יש להמשיך ולעכב ההליכים בתיק זה בגין "ענין תלוי ועומד" שעניינו תובענה ייצוגית (ת.צ. 21937-05-11) המתנהלת נגד הנתבעת בביהמ"ש המחוזי בירושלים.

  1. "סמכותו של בית המשפט לעכב בירור תביעה כאשר קיים הליך תלוי ועומד המעורר שאלות דומות הינה סמכות שבשיקול דעת. ההחלטה בעניין עיכוב ההליכים מוכרעת על יסוד שיקולים של יעילות הדיון וחסכון במשאבי בית המשפט ובעלי הדין" (רע"א 346/06 באסם חזאן ואח' נ' קלאב אין אחזקות בע"מ ואח', (פורסם באתר פדאור) (להלן- עניין חזאן) ).

  2. בעניין חזאן נקבע גם כי השאלה המרכזית שצריכה להישאל הינה האם הליך התביעה הייצוגית מייתר את הצורך בניהול ההליך בתביעה דנן. ככל שההליכים אינם מייתרים זה את זה, משמעותו היחידה של עיכוב ההליכים הינה ניהולם בזה אחר זה ואזי אין טעם בעיכוב ההליכים.

  3. בבחינת השיקולים השונים לאור הפסיקה דלעיל מצאתי כי הן מבחינת יעילות הדיון והן מבחינת חסכון במשאבי בית המשפט ובעלי הדין לא יהיה זה צודק בנסיבות העניין לעכב את ההליכים בתיק זה. אמנם המסכת העובדתית דומה בשתי התביעות, אך בעוד שהתביעה הייצוגית עוסקת בעילות הטעייה צרכנית ועשיית עושר ולא במשפט והסעד הנדרש הינו השבת הסכום ששולם בגין השירות, התביעה בענייננו נוגעת לשאלת הנזק שנגרם בעקבות כך שהשירות לא ניתן. דהיינו גם אם תתקבל התביעה הייצוגית, עדיין תהיה לתובעת הזכאות שלא להיכלל בה ולהוכיח תביעתה באופן פרטני.

  4. זאת ועוד, צודקת התובעת בטענתה כי הגישה תביעתה בבית המשפט לתביעות קטנות מתוך מטרה להביא להכרעה בעניינה באופן יעיל ומזורז. זהו אחד הרציונאלים העומדים בבסיס בתי המשפט לתביעות קטנות ועל כן אין למנוע מהתובעת הכרעה מהירה בתביעתה מבלי שתצטרך לחכות להחלטה בתביעה הייצוגית שאינה צד לה.

  5. נוסף לכך, מתגובת הנתבעת נראה כי התביעה הייצוגית מצויה בשלב מקדמי ביותר ולא ברור פרק הזמן שיידרש לבירורה.

  6. נוכח האמור לעיל הנני מקבלת את בקשת התובעת ומורה על המשך ניהול ההליך בתיק.

  7. המזכירות תקבע מועד לדיון ותזמן את הצדדים.

     

     

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ