אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 2229-06-15 חיים ואח' נ' וטכנולוגיה בע"מ ואח'

ת"ק 2229-06-15 חיים ואח' נ' וטכנולוגיה בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 06/07/2016 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
2229-06-15
03/07/2016
בפני הרשם בכיר:
בנימין בן סימון

- נגד -
תובעים:
1. בן חיים
2. שרה חיים

נתבעים:
1. בליק תיירות וטכנולוגיה בע"מ
2. מלון גנים ים המלח

פסק דין

כללי

1.ביום 8.5.2014 הזמינו התובעים דרך סוכנות הנסיעות בליק 11 חדרים במלון ישרוטל גנים ים המלח (להלן: "המלון") בסך כולל של 12,530ש"ח לתאריכים 20.6.2014- 21.6.2014 בפנסיון מלא. זאת לחגוג אירוע "שבת חתן" של בן חיים (להלן: "התובע").

2.ההזמנה למלון ישרוטל גנים בים המלח בוצעה דרך נתבעת 1, היא סוכנות הנסיעות בליק (לעיל ולהלן: "בליק").

3.התובעים טענו בראש דבריהם, כי הם אנשים שומרי מצוות וכי התכוונו להישאר במלון עד צאת השבת וכי כך הבהירו לסוכנת הנסיעות שתיאמה עבורם את השהות במלון.

4.ואולם, מפח נפש נכון לתובעים. כבר כשהגיעו התובעים ואורחיהם למלון ביום שישי הובהר להם ע"י נציגות המלון, ששהותם במלון תהיה עד לשעה 1600 בלבד ביום השבת. הודעה שגרמה לאכזבה רבתי בקרב התובעים ואורחיהם, משום שתכננו להישאר עד צאת השבת.

5.לאחר מחאות רבות הסכימו מנהלי המלון לאפשר לתובעים לאכסן את חפציהם בשלושה חדרים וכי הם ואורחיהם ימתינו בטרקלין של המלון מהשעה 1600 ועד צאת השבת.

טענות התובעים והנתבעים

6.לטענת התובעים, החוזה הופר והתנהלות המלון כלפיהם הייתה מבישה ופגעה בהם מאד. התובעים הם אנשים שומרי שבת והוצאתם מהחדרים במהלך השבת פגעה ברגשותיהם. סכום הפיצוי המבוקש הוא 33,800 ₪.

7.לטענת בליק, בחודש יוני 2014 בוצעה הזמנה מול סוכנת נסיעות בשם רעות. לא מוכחש כי התובעים ביקשו לצאת מהחדרים בצאת השבת. אי לכך נשלח מייל למלון גנים ושם צוין מפורשות כי היציאה של התובעים ואורחיהם תהיה במוצאי שבת.

8.לטענת ישרוטל, דין התביעה להידחות בהיותה קנטרנית, חסרת עילה וחסרת תום לב. ואולם לתובעים אין מה להלין כיוון שבהזמנה כתוב "עזיבת חדרים לא יאוחר מ-1200". למרות האמור, נעשה במלון מאמץ רציני, כך הטענה, לאפשר לתובעים להסתדר ועד לצאת השבת להקצות להם שלושה חדרים וכן שהות בלובי.

השאלה שבמחלוקת

9.שתי שאלות במחלוקת: האחת, האם הובטח לתובעים לשהות בחדרי המלון עד למוצאי שבת והאם ההסכם הופר. השנייה, מי נושא באחריות למחדל שבגינו נאלצו לעזוב את חדריהם בשעה 1600 ביום השבת.

דיון והכרעה

10.גרסת רעות קריספי, סוכנת הנסיעות מטעם בליק (להלן: "רעות"): מעידה שהיא שוחחה עם התובעת, שאמרה שהיא רוצה לעשות שבת חתן ולהזמין 11 חדרים. לדבריה של רעות, היא הסבירה לתובעת שברשת ישרוטל לא נוהגים לחגוג שבתות חתן והם לא מעודדים עריכת אירועים מעין אלה. ואולם, לטענתה, התובעים רצו לשכור חדרים במלון זה בלבד. מדברי רעות עולה שהיא הבהירה להנהלת המלון שמדובר בקבוצה אשר מבקשת לחגוג שבת חתן וכי הם מבקשים לעזוב המלון בצאת השבת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ