אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 20632-07-14 מרגריטה נ' דיואני סנטר בע"מ ואח'

ת"ק 20632-07-14 מרגריטה נ' דיואני סנטר בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 10/02/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
25063-11-13
04/02/2015
בפני השופט:
יוסי טורס

- נגד -
תובעת:
נשר מרגריטה
נתבעים:
1. דיואני סנטר בע"מ ח.פ 513139683
2. דיואני מקבוצת הום סלונס

פסק דין
 

 

 

  1. התובעת רכשה מהנתבעים מערכת ישיבה מעור בעלות של 20,000 ש"ח. מדובר היה במערכת ישיבה חלופית, לאחר שבמערכת הישיבה הקודמת שסופקה לתובעת התגלו פגמים והצדדים הגיעו להסכמה לפיה תסופק לתובעת מערכת ישיבה חדשה בשווי 20,000 ש"ח – היא המערכת מושא תביעה זו (ת"ק 29587-12-12). הנתבעים יכונו להלן "הנתבעת" שכן ספק אם הנתבעת 2 הנה אישיות משפטית.

     

  2. התובעת טוענת כי זמן קצר לאחר אספקת מערכת הישיבה התגלה שקיימת שקיעה באחת הכריות. לטענתה היא הודיעה על כך מיד לנתבעת וביקשה לבטל את העסקה. התובעת טוענת עוד שהיה זה אף טרם חלוף 14 יום ממועד האספקה, אך הנתבעת לא הסכימה להחליף את המוצר, אלא ביקשה לתקנו. התובעת לא הסכימה לאפשר תיקון המוצר וביקשה להחזירו. הנתבעת סירבה ומכאן התביעה.

     

  3. הנתבעת אינה חולקת על כך שהתגלה פגם במוצר ומודה שטכנאי מטעמה שביקר בבית התובעת ביום 9.4.14 גילה "שקיעה קלה". טענתה היא כי הייתה מוכנה לתקן את הליקוי והיא עדיין מוכנה לעשות כן. הנתבעת מוסיפה וטוענת שהזמינה חלקי חילוף מחו"ל למען התיקון אך התובעת סירבה לאפשר לה לבצעו. הנתבעת צרפה מכתבים ששלחה לתובעת בעניין.

     

  4. הנה כי כן, אין מחלוקת בין הצדדים שבמוצר התגלה ליקוי. אין עוד מחלוקת שמדובר בליקוי משמעותי שחייב הזמנת חלקי חילוף מחו"ל וביצוע תיקון משמעותי במוצר. השאלה היא האם חייבת התובעת לאפשר לנתבעת לתקנו, או שמא זכאית היא לביטול להסכם.

     

  5. מערכת הישיבה סופקה ביום 3.3.14 כעולה מתעודת האחריות. בהתאם לחוות דעת המומחה מטעם התובעת הליקוי התגלה לאחר תקופה של כעשרה ימים. אני מקבל את הטענה שהליקוי התגלה לאחר תקופה קצרה של ימים ספורים. עובדה זו נלמדת בין היתר מכך שהתובעת טענה שביקשה להחזיר את המוצר בתוך התקופה של 14 יום (הרלוונטית לצורך תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) התשע"א-2010) ובעת הדיון השיב נציג הנתבעת כי לא היה מוכן לכך שכן ביקש לתקן את המוצר. מכאן שהטענה לא הוכחשה אלא דווקא אושרה ולכן אני קובע שהתקלה במוצר התגלתה בתוך ימים ספורים מקבלת המוצר. בכל מקרה, מומחה הנתבעת ציין כי ביקר בביתה של התובעת ביום 9.4.14 ומכאן שסביר שהתובעת הודיעה לאחר תקופה קצרה ביותר על אודות הליקוי (שהרי קשה להניח שהמומחה הגיע מיד בסמוך להודעה). סיכומו של דבר הליקוי התגלה בסמיכות רבה לאספקת המוצר.

     

  6. השאלה היא אפוא האם הליקוי במוצר מהווה אי התאמה המעניק לתובעת את הזכות לבטל את העסקה, או שמא עליה להסתפק בתיקון הפגם. כאמור הליקוי התגלה בסמיכות רבה למועד האספקה. הליקוי התבטא בשקיעה של אחת הכריות ומדובר אפוא בליקוי שמחייב לצורך גילויו שימוש במוצר (היינו ישיבה על הספה). כאשר הליקוי התגלה לאחר שימוש קצר מאוד, יש להסיק שהמוצר סופק כאשר הוא אינו בעל איכות דומה לזו שהובטחה לתובעת. בעניין דומה ציינתי בעבר כי "צרכן הרוכש מוצר, ומשלם עליו ממיטב כספו, רשאי להניח כי מוצר זה ישרתו נאמנה וכי לא יתקלקל בתוך זמן קצר וכמובן שלא מספר פעמים בתוך תקופה קצרה. תקלה מהותית במוצר חדש, יכולה לעלות כדי אי התאמה, כמשמעות המונח בסעיף 11 לחוק המכר. אכן, לא כל תקלה תהווה אי התאמה, שהרי דרכם של מכשירים (ובוודאי מכשירים חשמליים) להתקלקל, ואולם הכל עניין של מהות התקלה, איכותו של המוצר, מחירו והמועד בו אירעה התקלה ביחס למועד הרכישה...העובדה שקיימת אחריות למוצר (לרוב למשך שנה) אינה משנה את קביעתי דלעיל. החובה לספק אחריות למוצר, כאמור בסעיף 18א' לחוק הגנת הצרכן, אינה מאיינת את החובה הבסיסית - לספק מוצר תקין ובאיכות כפי שהוצגה בפני הצרכן. טול מצב בו נרכש מוצר באריזה סגורה. כאשר מגיע הצרכן לביתו, מוצא הוא שהמוצר שבור, או בלתי תקין לחלוטין. היעלה על הדעת לדרוש ממנו להסתפק בתיקונו, במסגרת האחריות ? זוהי נקודת הקיצון בה התשובה ברורה. בקצה הסקלה מצויה תקלה שגרתית, זמן ארוך יחסית לאחר הרכישה. תקלה זו יש לתקן במסגרת האחריות ואין היא מהווה אי התאמה. בין שתי נקודות קיצון זו, קיימים מצבים רבים, לגביהם נדרשת תשובה פרטנית, לאור מכלול הנתונים הרלוונטיים." (ת"ק 25063-11-13 נקש נ' אלקטרה מוצרי צריכה (1951) (20.5.14)).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ