אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תשובה נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ

תשובה נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ

תאריך פרסום : 13/04/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות נתניה
18198-07-16
09/04/2017
בפני השופטת:
הדס רוזנברג שיינרט

- נגד -
תובע:
רונן אהרן תשובה
נתבעת:
ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ
פסק דין

1. עניינה של התביעה דנן בעתירה לפיצוי בגין איחור של כ – 6 שעות בשעת ההמראה של טיסת הנתבעת מספר 743 לפריז. התובע רכש את כרטיסי הטיסה של חברת "ארקיע", הנתבעת, באמצעות "אשת טורס".

 

תמצית טיעוני התובעים-

 

2. לשיטת התובע, הוא רכש כרטיסי טיסה של החברה הנתבעת לפריז באמצעות חברת "אשת טורס". הטיסה הייתה אמורה להמריא מנמל התעופה בן גוריון בתאריך ה – 9.6.16 בשעה 19:30, אולם התעכבה למשך מספר שעות והמריאה ביום 10.6.16 בשעה 01:15, באיחור של כמעט 6 שעות.

 

3. לשיטת התובע, הוא לא קבל הודעה בדבר דחיית מועד הטיסה ונאלץ להמתין 6 שעות בשדה התעופה, הפסיד לילה שהוזמן בבית המלון בפריז וכפועל יוצא של האיחור בטיסה הפסיד אף יום טיול בפריז, שכן הוא ואשתו הגיעו עייפים לעיר בשעות הבוקר. בהמשך לעייפות התובע ואשתו, נפגמה קשות הנאתם מהופעה של הזמרת אדל, הופעה שהוזמנה על ידם מבעוד מועד ואשר התקיימה בתאריך 10.6.16 בשעות הערב.

 

4. סכום התביעה הועמד על 6000 ₪, כשסכום זה כולל בחובו תביעה לפיצוי של 2500 ₪ בגין אבדן יום טיול בפריז, לפיצוי של 500 ₪ בגין אבדן לילה במלון בפריז ולפיצוי של 3000 ₪ בגין אבדן הנאה מן המופע של אדל.

 

תמצית טיעוני הנתבעת-

5. לטענת הנתבעת, במטוס שתוכנן לבצע את הטיסה התגלתה תקלה טכנית בלתי צפויה ונדירה במהלך נחיתה מטיסה קודמת. המדובר בתקלה מורכבת מאוד אשר גרמה לקבלת נתונים שגויים של נתוני השיוט של המטוס. מלאכת התיקון והאיתור של התקלה התארכה שעות רבות מעבר לצפי ולפיכך המטוס נותר מקורקע עד ליום שלמחרת.

 

6. הנתבעת פעלה כמיטב יכולתה למצוא פתרון חלופי לטיסה ובמסגרת זו פנתה הן לחברת ישראייר והן לחברת אל על לצורך קבלת מטוס חלופי, ברם כיוון שחג השבועות היה בפתח כל המטוסים במרחב היו בפעילות מלאה. הנתבעת הודיעה לסוכני הנסיעות, לרבות "אשת טורס" על העיכובים בטיסה, בשעה 10:25 ובשעה 15:08 ובאחריות סוכנות הנסיעות היה ליצור קשר עם הלקוחות ולעדכנם בדבר השינויים במועד הטיסה.

 

7. הנתבעת דאגה לנוסעים שהקדימו להגיע לנמל התעופה לשוברי ארוחה, בהתאם לסעיף 7(א) לחוק שירותי תעופה וכן העניקה להם את האפשרות לבטל את הזמנת הטיסה ללא דמי ביטול.

 

8. התחזוקה של מטוסי הנתבעת נעשית תחת הקפדה ללא פשרות, לפי הוראות היצרן ותחת פיקוח הדוק של גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל והתקלה הנדירה שנתגלתה לא הייתה בשליטת החברה. אין מקום לפסוק הוצאות נוכח האחריות בה פעלה הנתבעת מתוך דאגה לבטיחות נוסעיה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ