אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> נחמני ואח' נ' בזק בינלאומי בע"מ

נחמני ואח' נ' בזק בינלאומי בע"מ

תאריך פרסום : 08/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
12523-03-17
04/10/2017
בפני הרשמת הבכירה:
ליאורה אדלשטיין

- נגד -
התובעים:
1. אורן נחמני
2. נילי נחמני

הנתבעת:
בזק בינלאומי בע"מ ע"י נציגתה גב' עדי קנדינוב
פסק דין
 

 

  1. לפניי תביעה להשבת כספים בסך 2,450 ש"ח, שלטענת התובעים גבתה הנתבעת שלא כדין וללא מתן תמורה, בגין שירות ספק אינטרנט. כן נתבעת הנתבעת לפצות את התובעים בסך נוסף של 7550 ₪ בגין ניצול כוחהשלא בתום לב.

    טענות התובעים:

  2. התובע טוען כי בשנת 2012, (מתברר כי מדובר על 15.7.12), פנה אל הנתבעת בדבר התחברות לשירותי האינטרנט שלה, אך התנה את ההתקשרות בחיבור תשתית אינטרנט של חברת "בזק".

  3. במהלך פניה זו הועברו פרטי כרטיס האשראי של התובעת לידי נציגת הנתבעת, כ"דמי רצינות" (פרו' 1/8) והנציגה הטעימה כי לא תראה בכך אישור התובעים לחייבם עבור שירותי האינטרנט. נציגת הנתבעת אף התחייבה שכרטיס האשראי לא יחויב עד אשר יוטמע השירות על ידי נציג טכני (סעיף 5 לכתב התביעה).

  4. לאחר שטכנאי מטעם חברת "בזק" הגיע לביתו של התובע, התברר כי לא ניתן לחברו לתשתית אינטרנט על ידה, ועל כן - מבחינתו - ההסכם עם הנתבעת לא תקף . התובע אף הגדיל לעשות, לטענתו, והודיע לנתבעת כי ההסכם לא יצא אל הפועל (סעיף 7 לכתב התביעה).

  5. אולם התברר בדיעבד כי הנתבעת כן חייבה את התובע. הדבר התברר לו רק בתאריך 26.12.16- (לאחר ארבע וחצי שנים) כשהתקשרה אליו נציגה מטעם הנתבעת כדי להציע לו לשדרג את חבילת האינטרנט הקיימת. לאחר אותה שיחה ערך התובע שיחות בירור נוספות עם שירות הלקוחות של הנתבעת והבין כי מאז שנת 2012 הוא מחויב באופן חודשי דרך כרטיס האשראי של התובעת, אשתו.

  6. התובעים מוסיפים כי התובעת אמנם הבחינה בחיובים לטובת הנתבעת לאורך השנים אך "הדבר לא העיר את חשדה", שכן, חשבה שהם אכן משתמשים בשירותי הנתבעת (סעיף 8 לכתב התביעה) והיא "אינה מבינה כלל בכל הקשור לספקי האינטרנט".

  7. מעבר לכך, התובעים טוענים כי לא היו מעולם לקוחות של הנתבעת ולראיה – אין ברשותם ציוד קצה מטעם הנתבעת, אלא שמאז 2009 היו ועד היום הם לקוחות של חברות אינטרנט אחרות (והם אף הציגו אחרי הדיון צילום ראוטר של פרטנר וחשבוניות מטעמה). כל זאת לאחר שהתברר להם כי לא יוכלו להתחבר לתשתית האינטרנט של "בזק" וכפועל יוצא מכך, שירות הנתבעת לא הוטמע ולשיטת התובעים, הם לא עשו שימוש בשירותי הנתבעת מעולם.

  8. דרישת התובעים לפיצויים בשל עוגמת נפש ופיצויים לדוגמא, בשל הטעיה צרכנית, נסמכת על הטענה כי הנתבעת הינה חברה ציבורית ועל כן חלה עליה אחריות חברתית. תוך כך, טוענים התובעים כי הנתבעת ניצלה כוחה ומעמדה, פעלה בחוסר תום לב ואי הגינות ומעולם לא וידאה כי התובעים אכן השתמשו בשירותיה.

    טענות הנתבעת:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ