אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קשני ואח' נ' בית אגמי – חברה לשיווק רהיטים (1997) בע"מ

קשני ואח' נ' בית אגמי – חברה לשיווק רהיטים (1997) בע"מ

תאריך פרסום : 27/04/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות באר שבע
11742-08-16
23/04/2017
בפני הרשם הבכיר:
אורי הדר

- נגד -
התובעים:
1. עזרא קשני
2. אביבה קשני

הנתבעת:
בית אגמי – חברה לשיווק רהיטים (1997) בע"מ ח.פ. 512572785
פסק-דין

 

בפניי תביעתם של התובעים לפיצוי בסך של 16,100 ₪ בקשר עם הפרת חוזה ועגמת נפש כפי שהגדירו זאת התובעים בכתב התביעה וזאת בקשר עם סלון שרכשו מהנתבעת.

 

לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ושמעתי את עדויותיהם של העדים ושל המומחים מטעמם החלטתי להיעתר לתובענה בחלקה וזאת מהנימוקים שיפורטו להלן.

 

ואלו, בקצרה, העובדות הצריכות לעניין וטענות הצדדים

 

1.התובעים רכשו מהנתבעת מערכת ישיבה סלונית בסך של 13,000 ₪, וזאת ע"פ הזמנה שמספרה 10217 מיום 14.10.2014 (להלן: "הסלון").

התובעים שילמו את מלוא הסכום עבור הסלון וקיבלוהו לידיהם ביום 13.03.2015. לכתב התביעה צירפו התובעים את ההזמנה, אשר בדף השני שלה (או שמא מדובר בגב ההזמנה), שכותרתו "תנאים כלליים להזמנות", צוין בכתב יד "5 שנות אחריות על הפנים של הסלון + 2 שנות אחריות על הבד". בכתב התביעה טענו התובעים כי האחראי מטעם הנתבעת, מר בני אגמי, הוא שחתם בכתב על תקופת האחריות האמורה.

 

2.בכתב התביעה טענו התובעים כי לאחר תקופה של חצי שנה מיום קבלת הסלון "כל גוון הסלון השתנה מאפור בהיר לירוק ירקרק וכל הבד מתחיל להתפורר ולהתקלף". התובעים תיארו בכתב התביעה את השתלשלות העניינים מעת שיצרו קשר עם הנתבעת על מנת לקבל שירות, וטענו כי ביום 21.07.2016 הגיע מומחה מטעמם לבדיקת הסלון והוא הגיע למסקנה כי הסלון אינו בר-תיקון.

 

3.בכתב התביעה מבקשים התובעים הלכה למעשה את עלותו של הסלון בכללותו, קרי – ביטול העסקה, וכן פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה להם ופיצוי בגין הסכום ששילמו למומחה מטעמם. לכתב התביעה צירפו התובעים חוות דעת של מומחה מטעמם, מר אביאל אוחנה.

 

4.הנתבעת הגישה כתב הגנה וטענה כי חודשיים לאחר שסופק הסלון ביקשו התובעים (בכתב ההגנה צוין "הלקוחה" אך אניח כי הכוונה לתובעים – א.ה.) להחליף את כוסות הבר שהשתפשפו עקב שימוש, ובקשותיהם נענו, ומעולם לא התלוננו התובעים על פגמים או על תקלות כלשהם.

הנתבעת ציינה בכתב ההגנה כי מצורפת חוות דעת של איש השירות שהיה אצל התובעים ביום 24.06.2016, אשר ממנה עולה כי התובעים אמרו לו שהכתמים שלא יורדים הם מתות שדה שנספג ולא יורד.

הנתבעת טענה כי התובעים אמורים היו לשלם עבור התיקון, אולם לאחר שסירבו נשאה הנתבעת בתשלום חלק מעלות התיקון, ואיש השירות מטעמה ביצע את התיקון והניקוי לנזק שגרמו התובעים. חוות הדעת הנזכרת בכתב ההגנה לא צורפה לכתב ההגנה.

הנתבעת ביקשה לדחות את התביעה.

באשר לחוות דעתו של המומחה מטעם התובעים ביקשה הנתבעת לפסול אותה בטענה כי מלכתחילה נשלח מר אוחנה על ידה והוא "הגיש את חוות דעתו נגד החברה אך ורק עקב סכסוך כספי נגד החברה".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ