אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 10113-08-16 אמלין נ' אל-על- קשרי לקוחות

ת"ק 10113-08-16 אמלין נ' אל-על- קשרי לקוחות

תאריך פרסום : 05/02/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
10113-08-16
01/02/2017
בפני השופטת:
מיכל הירשפלד

- נגד -
תובעת:
מאור אמלין
נתבעת:
אל-על- קשרי לקוחות
פסק דין
 

 

  1. התובעת הגישה תביעה נגד חברת אל על בגין עוגמת נפש ו"נזק רפואי" שנגרם לה, לטענתה, בעקבות חבילת טיסה שרכשה ממנה באופן מקוון. תחילה העמידה התובעת את סכום התביעה על 5,000 ₪. מאוחר יותר ביקשה לתקן את כתב התביעה ולהעמידה על סכום של 10,000 ₪.

  2. התובעת רכשה ביום 27.1.16 כרטיס טיסה לניו יורק ביום 16.3.16 (001LY) וחזרה בקונקשן מפורט לודרדייל (פלורידה) לניו יורק ומניו יורק לתל אביב ביום 5.5.16 (028LY). עבור טיסות אלה שילמה התובעת לאל על סך של כ-934$.

  3. לגרסת התובעת בכתב תביעתה היא חוותה עוגמת נפש כבר בטיסה הלוך, שכן אף שבנה הזמין לה מושב מראש נאמר לה שארעה תקלה וכי תוכל לקבל מושב מועדף בתוספת 300$ חלף המקום שהוזמן על ידה. בסופו של דבר נמצא לה, לטענתה, מקום בסוף המטוס בסמיכות לשירותים.

  4. ממשיכה וטוענת התובעת בכתב תביעתה, שבטיסה חזרה, נאמר לה בדלפק אל על כי הטיסה מלאה וכי כנראה תאלץ לדחות את הטיסה ארצה. לטענתה בשיחה שניהל בנה עם נציג אל על בארץ נאמר לו שלא ניתן לסייע לו. לדבריה, "נכנסתי להתקף חרדה וייאוש – להיות תקועה בשדה תעופה של ארץ זרה בגיל 64, במצב בריאותי לא תקין וכאשר אינני שולטת בשפה האנגלית... חשתי ברע והתמוטטתי על הרצפה. לאחר שנציג אל על ראה כי התמוטטתי על הרצפה פנו אלי מחברת אל על וסידרו לי מקום על הטיסה לאחר שעה ארוכה של חוסר וודאות ומועקה קשה".

  5. במכתב ששלחה התובעת לשירות הלקוחות של אל על ואשר צורף לכתב התביעה, ביקשה התובעת החזר כספי בגין כרטיס הטיסה וכן פיצויי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לה.

  6. בכתב הגנתה הכחישה אל על את טענות התובעת. כמו כן טענה כי לא נגרם לתובעת נזק כלשהו וגם אם היה נגרם כזה, הרי שאין מדובר בנזק הניתן לפיצוי בהתאם לדין החל במקרה דנן.

  7. לגרסת אל על, התובעת לא הזמינה מראש מושב לאף אחת מהטיסות.

    ביחס לטיסה הלוך הוקצה לה מושב בשורה 53 (F53), שהיה זמין אותה עת אולם לאחר שהתובעת ביקשה לעבור לקדמת המטוס הועברה למושב קדמי בשורה 27 (C27).

    ביחס לטיסה חזור, מאחר שהיה חשש לרישום יתר בטיסה נתבקשה התובעת להמתין כשעה עד שהנושא יוברר. בסופו של דבר לא היה רישום יתר והתובעת עלתה למטוס והושבה בשורה הראשונה בכסא 21C. לטענות התובעת בדבר התמוטטותה טענה אל על כי בהתאם לנהלים אם אכן קורה דבר כזה אל על מחויב להזמין משטרה וצוות רפואי ולמלא דו"ח בהתאם, אולם לא נמצא כל דו"ח כזה ביחס למקרה דנן ולא הוזמנו למקום צוותי חירום כאמור ומכאן מסקנתה כי לא היו דברים מעולם.

  8. אל על הוסיפה וטענה כי גם על פי האמנה לאחוד כללים מסוימים בדב תובלה בינלאומית באוויר (אמנת מונטריאול) ומכח חוק התובלה האווירית, התש"מ-1980 אין לתובעת עילת תביעה כנגדה בנסיבות דנן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ