אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 10093-01-15

ת"ק 10093-01-15

תאריך פרסום : 02/07/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
10093-01-15
26/06/2015
בפני השופט:
רקפת סגל מוהר

- נגד -
תובעת:
לאה אופנהיים
נתבעת:
1. אשת - ארגון שרותי תיירות בע"מ ח.פ. 511177065
2. השטיח המעופף בע"מ ח.פ. 520043837

פסק דין

רקע

ביום 17.6.14 הזמינה התובעת אצל הנתבעת חבילת נופש - לה, לבעלה ולארבע נכדותיהן הקטינות, במלון "מירלונה ווילג'" ברודוס (להלן: "המלון"), לתאריכים 27.7.14 - 31.7.14 (להלן: "חבילת הנופש"). התובעת שילמה לנתבעת סך כולל של 13,825 ₪, ואילו הנתבעת ביצעה את הזמנת חבילת הנופש אשר כללה טיסות ומלון, אצל חברת "השטיח המעופף בע"מ" (מקבלת הודעת צד ג') שהינה ספק החופשה במקרה זה.

בעתירתה לחיוב הנתבעת בתשלום פיצוי בסך 8,500 ₪, טוענת התובעת לנזקים שנגרמו לה ולבני משפחתה כתוצאה מקיצור החופשה, הן בשל שינוי מהותי בשעת הטיסה חזרה לישראל והן בשל רמה ירודה של המלון והשירותים בו.

טענות התובעת

בכתב תביעתה ובעדותה בפני טענה התובעת כי על אף שנציג הנתבעת אשר המליץ בפניה בשעתו על המלון אמר לה שמדובר ב"מלון 5 כוכבים שהכל כלול בו", הרי שבפועל הוא נראה היה כ"מוטל דרכים", מצב החדרים בו היה "גרוע", וכדבריה: "החדרים היו מלוכלכים כשמוביל אליהם מסדרון פתוח עם זרדים של עצי אורן, האמבטיה הייתה מוצפת בקצף כך שההרגשה הייתה מאוד לא נעימה...". בנוסף לזה – כך לטענת התובעת - היה עליה להוסיף תשלום של 5 יורו לכל כניסה של מי מנכדותיה למגלשות המים בבריכה, האוכל שהוגש במלון לא היה מותאם לילדים ("צלעות כבש") וגם בדוכן הארטיקים נאמר להם מדי יום ואף בשעת בוקר מוקדמת, כי הללו אזלו.

התובעת מוסיפה וטוענת כי איש הקשר של חברת "השטיח המעופף בע"מ" (צד ג') שבפניו התלוננה על "האיכות הגרועה של המלון", הפנה אותה אל הנתבעת ואולם כל נסיונותיה ליצור קשר טלפוני עם האחרונה, אשר אמורה היתה להיות זמינה לפניות במשך כל שעות היום והלילה, העלו חרס.

התובעת אשר הבהירה כי בחרה בטיסות של חברת "ארקיע" שכן חשוב היה לה לטוס עם חברה ישראלית, הוסיפה וטענה כי בעוד שבמועד ביצוע ההזמנה תוכננו טיסת ההלוך ליום 27.7.15 בשעה 16:55 וטיסת החזור ליום 31.7.15 בשעה 19:00, שונו הן בהמשך כך ששלושה ימים בלבד לפני מועד הטיסה המתוכנן נמסר לה שטיסת ההלוך תבוצע באיחור של כשעתיים על ידי חברת תעופה זרה ואילו טיסת החזור תוקדם לשעה 12:30 בשל ביטול הטיסה המקורית שתוכננה לשעה 19:00. לטענתה, לא רק שכתוצאה משינויים אלה, הפסידו היא ובני משפחתה יותר מ-8 שעות טיול ובילוי ברודוס ואת הארוחות במלון ביום החזרה לארץ, אלא שבדיעבד הסתבר לה שטיסת החזור המקורית כלל לא בוטלה והתקיימה כמתוכנן.

בכתב הגנתה, כמו גם בהודעת צד ג' שהוגשה מטעמה טענה הנתבעת כי בעוד היא עצמה שימשה כמתווכת בעסקה נשוא התביעה, היתה חברת "השטיח המעופף בע"מ" הספק האחראי לביצוע ההזמנה ולפיכך, היה ויוחלט לחייבה בפיצוי כלשהוא לתובעת, הרי שיש להטילו על צד ג'.

לטענת הנתבעת, הודעה בדבר הקדמת הטיסה הלוך (לשעה 16:15) הועברה אל התובעת עוד ביום 2.7.14, כ- 3 שבועות טרום היציאה (ר' נספח ב' לכתב ההגנה) בעוד שדבר שינוי חברת התעופה לא הודע לה עצמה על ידי צד ג'. בנוסף לכך ציינה הנתבעת את העובדה שבתקופה הרלבנטית נמצאה מדינת ישראל במצב של מלחמה, אשר הביא לשינויים במערכי הטיסות.

בכתב ההגנה שהוגש מטעם "חברת השטיח המעופף בע"מ", כמו גם בדברי נציגה מר אהוד שיף בבית המשפט, נטען כי בכל מהלך השתלשלות האירועים נשוא התביעה, לא קיבלה ממנה הנתבעת אישור לטיסת החזור שהוזמנה ליום 31.7.15 בשעה 19:00, וכי לאורך כל הדרך מדובר היה בטיסה שתוכננה לשעה 12:30. בנוסף לכך טענה היא כי מעולם לא התחייבה לכך שחברת "ארקיע" תהיה תהיה המוביל האווירי בטיסות שהוזמנו וכי אין היא יכולה להיות אחראית למסירת מידע שגוי או בלתי מדויק מצד הנתבעת, כפי שגם אין היא יכולה להיות אחראית לרמת התחזוקה במלון שהוזמן.

הן הנתבעת והן צד ג' טענו כי התובעת הזמינה "טיסות שכר" שמועדי יציאתן וחזרתן עשויים להשתנות וזאת בשונה מטיסות סדירות שמועדיהן נותרים קבועים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ