אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 8291-06-11 ברוט נ' חברת סלקום ישראל בע"מ ואח',ת"צ 34418-05-10 ברוט ואח' נ' פלאפון תקשורת בע"מ ואח'

ת"צ 8291-06-11 ברוט נ' חברת סלקום ישראל בע"מ ואח',ת"צ 34418-05-10 ברוט ואח' נ' פלאפון תקשורת בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 19/09/2016 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
8291-06-11,34418-05-10
13/09/2016
בפני השופט:
רחמים כהן

- נגד -
מבקשים:
1. אמיר יוסף ברוט2. אנומראל עוגן
עו"ד איל גולדנברג ועדי קסטנבאום
משיבה:
סלקום ישראל בע"מ
עו"ד רות לובן
עו"ד ברק טל וליאת בבלוקי
פסק דין
 

 

בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית (להלן – הבקשה לאישור הסדר הפשרה), על-פי חוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו – 2006 (להלן – חוק תובענות ייצוגיות).

הבקשה לאישור הסדר הפשרה מתייחסת לשתי תובענות שהגישו המבקשים נגד המשיבה (ונגד נתבעות נוספות, חברות סלולאר: פרטנר, מירס ופלאפון – להלן המשיבות הנוספות), ובקשות לאשרן כתובענות ייצוגיות. הבקשה לאישור התובענה כייצוגית הראשונה הוגשה ביום 23.5.2010 בת"צ 34418-05-10 (להלן – הבקשה הראשונה). ביסוד הבקשה הראשונה עומדות טענות לעניין קרינה סלולארית ממכשירים ניידים והיעדר אזהרות. נטען, בין היתר, שהמשיבה מפרה את חובותיה להקים אנטנות בהיקף, במינון ובאופן פריסה שיאפשר קיומם של שירותים סלולאריים באיכות ראויה וברמת קרינה נמוכה, המשיבה הפרה את חובותיה לוודא לאחר פעולות תיקון, שהטלפון הנייד אינו פולט קרינה אסורה. עוד נטען, שהמשיבה אינה מקיימת את חובתה להזהיר וליידע את לקוחותיה בדבר הסיכונים בנשיאת טלפון נייד בצמידות לגוף ורמת החשיפה לקרינה ואת המלצות היצרנים ומשרד הבריאות לגבי אופן השימוש במכשיר.

הבקשה השנייה הוגשה ביום 6.6.2011 בת"צ 8291-06-11 (להלן – הבקשה השנייה). עניינה של הבקשה השנייה במכירת אביזרים נלווים המיועדים לנשיאת מכשירים ניידים על הגוף באופן שנוגד את הוראות ואזהרות היצרנים של המכשירים הסלולאריים ואת המלצת משרד הבריאות.

עמדת המשיבה ביחס לטענות כלפיה, כפי שהוצגה בתגובות לבקשות לאישור התובענה כייצוגית היא, שאופן פריסת האנטנות והשירות הניתן על ידה נעשו כדין. המשיבה הוסיפה, כי היא עומדת בכל הוראות הדין ובחובותיה לעניין הקרינה ויידוע הלקוחות בדבר הקרינה. כלל המכשירים המשווקים על ידה מגיעים עם חוברת יצרן הכוללת, בין היתר, פירוט של המלצות היצרנים ומשרד הבריאות בדבר אופן השימוש במכשיר הסלולארי.

 

הסדרי הפשרה עם המשיבות הנוספות

בין המבקש לבין המשיבות הנוספות הושגו הסדרי פשרה, שניתן להם תוקף של פסק דין. יצוין, שבמסגרת אותם הסדרי פשרה צומצמו עילות התביעה הדנות בהקמת ובהיקף פריסת אנטנות. כן נקבע, שאין צורך במינוי בודק לבחינת הסדרי הפשרה.

הסדרי הפשרה שהושגו עם פרטנר ופלאפון נבחנו על ידי בית המשפט העליון בעקבות ערעור שהגישו התובעים המייצגים בתובענות אלה (ע"א 6919/14 ברוט נ' פלאפון תקשורת בע"מ ואח', להלן - הערעור). בית המשפט העליון אישר את הסדרי הפשרה, ביום 18.4.2016.

נוכח האמור, ובהמלצת בית המשפט, מבלי להודות באיזו מהטענות שהועלו על ידי המבקשים הגיעו הצדדים לכלל הסכמה בדבר הסדר פשרה במתכונת דומה להסדרי הפשרה שהושגו עם פרטנר ופלאפון.

להלן עיקרי ההסכמות שהושגו בין הצדדים:

הגדרת הקבוצה: כל לקוחות סלקום אשר עשו או עושים שימוש בשירותים הסלולאריים של סלקום וזאת מיום 23.5.2003 ועד מועד אישור הסדר הפשרה, וכן כל אדם שרכש ו/או קיבל מסלקום או מי מטעמה ו/או הקשור עמה ו/או רכש ו/או קיבל במרכז השירות שלה בתמורה או שלא בתמורה, אביזר המיועד לנשיאת מכשיר סלולארי על הגוף (כמפורט בבקשת הייצוג השנייה).

תוך 180 ימים לאחר קבלת אישור בית המשפט להסדר הפשרה, בכל מכירה של טלפון נייד ו/או אביזר של המשיבה או מי מטעמה, תוסיף המשיבה למסמכי המכירה הנמסרים ללקוחות, הודעה לפיה: השימוש במכשיר לרבות נשיאתו עלולים להשליך על רמת החשיפה לקרינה. ויש לעיין באזהרות ובהוראות היצרן לגבי אופן שימוש ונשיאה של המכשיר. כמו כן, תעדכן ותיידע המשיבה את לקוחותיה בדבר האפשרות לערוך בדיקה השוואתית יזומה, תמורת תשלום, לבירור רמת ההספק של המכשיר.

בנוסף לבדיקות המבוצעות על ידי המשיבה בהתאם להוראות הדין והרישיון החל עליה, תבצע המשיבה בדיקות השוואתיות ללקוח שמחזיק בטלפון נייד שנמכר לו ואשר הינו תקול, בהתאם לעקרונות והתנאים המפורטים בסיכומי היועץ המשפטי לממשלה שהוגשו לבית המשפט העליון במסגרת הערעור (סעיף 10 להסדר הפשרה). המשיבה תבצע את הבדיקות ההשוואתיות ללא כל עלות ללקוח, בכל מקרה בו תאובחן על ידה תקלה במערכות השידור או הקליטה או בתצורת האנטנה הפנימית. לקוחות המשיבה יהיו רשאים לדרוש ביצוע של בדיקה השוואתית גם במקרים שלא התרחשה תקלה, זאת תמורת תשלום (פירוט תעריפי הבדיקה קבועים בסעיף 11.2 להסדר הפשרה).

המשיבה תיידע בכתב את לקוחותיה בדבר האפשרות לביצוע בדיקה השוואתית בעת מסירת טלפון נייד לתיקון.

במשך 9 חודשים מיום אישור הסדר הפשרה, ניתן יהיה לרכוש במרכזי השירות והמכירה של המשיבה ומשווקים מטעמה אזניות חוט, הדומות בתכונותיהן לאזניות שמסופקות על ידי היצרן, וכן אזניות אוויר במחירים מופחתים. אזניות החוט תימכרנה בעלות של 10 ₪ ליחידה (כולל מע"מ) ואוזניות האוויר תימכרנה בעלות נמוכה ב- 1 מעלות היבואן.

תשלום גמול ושכר טרחה: הצדדים הסכימו על גמול בסך של 35,000 ₪ לשני המבקשים יחד, ושכר טרחה בסך של 215,000 ₪ לבא כוח המבקשים, כנגד קבלת חשבונית מס כדין.

על מנת לסיים את הליכי התובענה והבקשה באופן יעיל ומהיר וללא הוצאות מיותרות ועל בסיס הסדרי הפשרה עם המשיבות הנוספות, הוסכם, כי אין צורך במינוי בודק חיצוני מטעם בית המשפט.

עם אישור בית המשפט להסדר הפשרה יוותרו הצדדים הדדית על כל טענה ו/או דרישה ו/או זכות ו/או עילה בקשר עם התובענה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ