אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> טנוס נ' חברת דואר ישראל בע"מ

טנוס נ' חברת דואר ישראל בע"מ

תאריך פרסום : 20/08/2017 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי ירושלים
52304-05-14
15/08/2017
בפני השופטת:
תמר בזק רפפורט

- נגד -
התובע:
ניזאר טנוס
עו"ד האני טנוס
הנתבעת:
חברת דואר ישראל בע"מ
עו"ד אייל בליזובסקי
פסק דין
 

  • לפניי בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד הנתבעת (להלן – חברת הדואר), בטענה כי זו מציעה ללקוחותיה לשלם סכום נוסף על מנת שפריטי הדואר אותם הם שולחים יגיעו ליעדם ביום העבודה העוקב ליום המשלוח (להלן – שירות דואר 24 או השירות), אך זאת מבלי ליידע אותם שתקן האיכות שנקבע ברישיונה לשירות המדובר (להלן – תקן האיכות או התקן), מחייב אותה למסור את פריטי הדואר בתוך פרק הזמן המובטח רק בחלק מן המקרים (בעיקר התקופה -87% מהמקרים).

  • ביום 26.3.15, התקבלה בקשת האישור והותר לתובע לנהל תובענה ייצוגית נגד חברת הדואר; ביום 3.9.15, נדחתה בקשת הרשות לערער על החלטה זו (רע"א 3068/15). בהמשך לכך, ניהלו הצדדים הידברות ממושכת בניסיון להגיע להסכמה באשר לתוצאות התובענה, אולם הדבר לא עלה בידם, כך שנדרשת הכרעה בתובענה לגופה.

  • ראיות הצדדים

    בתמיכה לטענותיו צירף התובע את תצהירו, כמו גם את תצהירה של הגב' נוהא פראן, במסגרתם הצהירו אודות שירות דואר 24 והמידע שנמסר ושלא נמסר בעניין זה בסניפי דואר שונים. כמו כן, צורפה חוות דעת מומחה ערוכה בידי מר רפי סמית אודות סקר צרכנים שנערך באשר לשירות המדובר. הנתבעת מצדה צירפה את תצהירו של סמנכ"ל התפעול, מר חיים מזעקי, אודות טיבו של שירות דואר 24 והמידע שנמסר לציבור אודות תקן השירות; תצהירו של מנהל תחום פיתוח מוצרים, מר משה בן מיכאל, אודות שיעורם הניכר של לקוחות עסקיים מבין צרכני שירות דואר 24; תצהירו של מנהל מחלקת שיווק באינטרנט, מר אייל מזרחי, אודות הפרסום שביצעה חברת הדואר במרשתת אודות תקן השירות והיקף החשיפה של הציבור למידע זה. כמו כן, צורפו חוות דעת מטעם מר ישראל אולניק – באחת מוצגים ממצאי סקר צרכנים באשר לשירות המדובר, ובשניה מתייחס מר אולניק לחוות דעתו של מר סמית.

    ביום 29.3.17, נשמעו ראיות הצדדים ובמהלך הדיון הודיעו הצדדים כי הם מוותרים הדדית על חקירות המומחים. בהמשך לכך, נשמעו סיכומים בעל פה ועתה אכריע בטענות הצדדים.

  • דיון

    כאמור בהחלטת האישור, חברי הקבוצה הינם לקוחות חברת הדואר אשר השתמשו בשירות דואר 24 מיום תחילתו של שירות זה ועד למועד ההחלטה (26.3.15), ואשר לא היו מודעים לתקן האיכות של השירות. עילות התביעה הן הפרת חובה חקוקה, הטעיה צרכנית וחוזית, פגיעה באוטונומיה הצרכנית ועוד.

  • רישיון חברת הדואר ותקן השירות

    כעולה מראיות חברת הדואר, לחברה רישיון כללי למתן שירותי דואר (להלן – הרישיון) מאז שנת 2008. תקן השירות באשר לדואר 24 עבר שינויים במשך השנים כדלקמן: מינואר 2008 עד יוני 2008 – 85% מדברי הדואר יימסרו תוך יום עבודה אחד; מיוני 2008 עד ליוני 2009 – 90% מדברי הדואר יימסרו תוך יום עבודה אחד; מיוני 2009 עד למאי 2012 – 95% מדברי הדואר יימסרו תוך יום עבודה אחד; ממאי 2012 עד פברואר 2015 – 87% מדברי הדואר יימסרו תוך יום עבודה אחד; בפברואר 2015 שונה הרישיון והתקן הועמד על 92% (החיוב למסור את יתרת דברי הדואר תוך יומיים עומד בעינו לאורך כל התקופה).

  • פרסום ואי פרסום תקן השירות בידי חברת הדואר

    כאמור, בתצהיר מטעם חברת הדואר נטען כי החברה פרסמה את תקן השירות במספר אופנים: בדף מידע אודות השירות במרשתת; בתנאי רישיון החברה שבמרשתת של משרד התקשורת; ב"דף הסבר" שחולק בסניפים; באמצעות אשנבאי החברה, שהונחו למסור ללקוחות שקיים סיכוי שחלק מדברי הדואר לא יגיעו תוך 24 שעות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ