אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אטד נ' 012 סמייל טלקום בע"מ

אטד נ' 012 סמייל טלקום בע"מ

תאריך פרסום : 12/11/2017 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
46059-05-15
08/11/2017
בפני השופט:
דורון חסדאי

- נגד -
המבקש:
אמנון אטד
עו"ד יונתן רפופורט
עו"ד אדם לוין
המשיבה:
012 סמייל טלקום בע"מ ח"פ 514350024
עו"ד דרור סברנסקי
עו"ד גילי ברונקס
פסק דין
 
  1. בפני בקשה לאישור הסדר פשרה בהתאם לסעיף 19 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: "חוק התובענות הייצוגיות"), אשר במוקדה עומדת הטענה כי המשיבה, 012 סמייל טלקום בע"מ, ח.פ 514350024 (להלן: "המשיבה") אינה מכבדת את בקשות לקוחותיה להתנתק משירותי התקשורת שהיא מספקת להם, בניגוד לדין.

     

    בקשת האישור ותגובות הצדדים

  2. ביום 25.05.2015 הגיש המבקש, מר אמנון אטד (להלן: "המבקש"), בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המשיבה (להן: "בקשת האישור"). במסגרת בקשת האישור נטען כי המבקש, אשר היה מנוי בעבר על שירותי האינטרנט של המשיבה, ביקש להתנתק מהתקשרותו עם המשיבה לצורך מעבר לחברה אחרת. אי לכך, ביום 3.12.2014 שלח המבקש הודעת פקס למשיבה באמצעות אתר האינטרנט 'נתק', במסגרתה ביקש את ניתוקו משירותי המשיבה. המבקש קיבל אישור על שליחת הפקס.

  3. לאחר שבקשת הניתוק ששלח המבקש לא זכתה למענה, פנה המבקש למשיבה מספר פעמים נוספות, באמצעות אתר האינטרנט שמפעילה המשיבה ובאמצעות שיחה עם נציג שירות מטעמה. חרף פעולות אלו עדיין לא נותק המבקש משירותי האינטרנט של המשיבה, והמשיבה המשיכה לחייבו בחיובים שונים גם בחודשים הבאים.

  4. לטענת המבקש, אין המדובר בתקלה נקודתית, אלא בהתנהלות שיטתית של המשיבה, אשר אינה מכבדת את בקשות לקוחותיה, ואינה ממהרת לנתקם מהשירותים עליהם הם מנויים, וכל זאת בניגוד לדין. לתימוכין בטענה זו צירף המבקש דוחות של המועצה הישראלית לצרכנות בעניין תלונות בתחום האינטרנט, כתבות שפורסמו באתרי חדשות באינטרנט ותגובות הגולשים לכתבות אלו, המכילות תלונות שונות על אי ניתוקם מהמשיבה, וכן תלונות בגין אי ניתוק משירותי המשיבה שהופיעו באתרי אינטרנט נוספים.

  5. נטען, כי התנהלות זו של המשיבה עולה כדי הפרה של הוראות סעיף 13ד לחוק הגנת הצרכן , התשמ"א -1981 (להלן: "חוק הגנת הצרכן"), הקובעות כי יש לסיים את ההתקשרות עם הצרכן בתוך שלושה ימים עסקים מיום שנמסרה הודעת ביטול לעוסק. כן נטען כי התנהלות המשיבה מפרה אף את סעיפים 70.1-70.2 לרישיון שניתן לה, הקובעים כי יש לבטל מנוי של לקוח בתוך 2 ימי עסקים מיום שנמסרה הודעה על כך לבעל הרישיון, כמו גם מפירה את סעיף 18.3 להסכם אספקת שירותי האינטרנט שנכרת בין המשיבה ללקוחותיה, אשר גם לפיו יש לנתק מנוי בתוך 2 ימי עסקים מיום שנמסרה על כך הודעה מטעם המנוי. כן נטען להפרתם של דיני הנזיקין, דיני חוזים ודיני עשיית עושר ולא במשפט.

  6. חברי הקבוצה הוגדרו על ידי המבקש כ"כל מי שהינו ו/או היה מנוי לאיזה משירותי המשיבה, שביקש להתנתק משירותי המשיבה בשבע השנים שקדמו למועד הגשת בקשת האישור ועד לאישורה כייצוגית, ואשר המשיבה לא ניתקה אותו מהשירות ו/או לא חדלה מלחייב אותו בגין השירות במועדים הקבועים בחוק, ברישיון ובהסכם עמה".

  7. המבקש העמיד את נזקו הממוני על הסך של 84.53 ₪ שנגבו ממנו לאחר הודעת הביטול שמסר, אולם טען כי לא נקב בסכום המדויק של הנזק הממוני שנגרם לחברי הקבוצה, משום שאין בידו כלים להעריך את הסכומים שנגבו ביתר על ידי המשיבה. עם זאת, להערכתו, מדובר ב"מיליוני ש"ח רבים" (פסקה 125 לבקשת האישור).

  8. בכל הנוגע לנזקו הלא ממוני של המבקש, הנגרם לטענתו מבזבוז הזמן בהמתנה לנציגי השירות מטעם המשיבה ובשיחה עימם, כמו גם מהטרדה וההטרחה שבעצם הצורך לשוחח עם נציגי שירות, העורכים "חקירות" לכל לקוח המבקש להתנתק, העריך המבקש את נזקו האישי על הסך של 49 ₪ (מחצית מהסכום בגין בזבוז הזמן ומחצית מהסכום בשל ההטרחה והטרדה). בהתאם לכך הוערך גם נזקו האישי של כל אחד ואחד מחברי הקבוצה.

    הבקשה לאישור הסדר פשרה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ