אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דיין נ' 013 נטוויז'ן בע"מ

דיין נ' 013 נטוויז'ן בע"מ

תאריך פרסום : 29/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד
44671-06-16
23/10/2017
בפני השופטת:
הדס עובדיה

- נגד -
מבקש:
רועי דיין
עו"ד יעקב שפיגלמן
עו"ד עמית עידו
משיבה:
013 נטוויז'ן בע"מ
עו"ד ברק טל
עו"ד שגיא שיף
פסק דין
  1. לפני בקשה לאישור הסדר פשרה במסגרת התובענה הייצוגית שבכותרת (להלן בהתאמה: "הבקשה" ו- "הסדר הפשרה"). על יסוד הנימוקים שאפרט להלן מצאתי לנכון לאשר את הבקשה, ולתת להסדר הפשרה תוקף של פסק דין.

  2. עניינה של הבקשה בטענה כי המשיבה מצרפת את לקוחותיה לשירותים נלווים שונים ללא הסכמתם וידיעתם, תוך שהיא גובה מהם כספים מדי חודש בגין שירותים אלה, והכל בניגוד להוראות רשיונה ולהוראות הדין.

  3. כך, נטען כי המבקש 1 חויב בחודשים פברואר-מאי 2016 בגין שירות בשם "אינטרנט סקיוריטי - שירות אבטחה מנוהל" (להלן: "השירות" או "שירות נורטון") בסכום מצטבר של 29.45 ש"ח, בעוד שהוא מעולם לא הסכים להצטרף לשירות או לשלם עליו.

     

    הבקשה לאישור הסדר פשרה

  4. טרם שהוגשה תשובה לבקשה – הוגשה בקשה לאישור הסדר פשרה לפי סעיפים 18 ו-19 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: "החוק"). במסגרת הסדר הפשרה נטען כי בבדיקות עובדתיות שביצעה המשיבה התברר לה כי אצל אחד מן הגורמים החיצוניים המשווקים עבורה את שירות נורטון (חברת סים תקשורת קידום מכירות בע"מ; להלן: "המשווק"), התגלה מספר גבוה של שיחות מכירה של שירות נורטון (שבוצעו על ידי צוות עובדים מסוים של המשווק), אשר מתוכנן עולה חשש כי נציגים אלו של המשווק לא מסרו מידע מלא ללקוחות אודות התשלום עבור השירות ומשכך עלה חשש בדבר נכונות ההסכמה להצטרפות לשירות והתשלום עבורו.

  5. מבין לקוחות אלו היה גם המבקש 1, אשר צורף לשירות נורטון על ידי נציג בצוות המכירה של המשווק, כאשר נמסר לו מידע חסר באשר לעלויות השירות. עם זאת, לטענת המשיבה בדיקתה העלתה גם קיומן של שיחות מכירה תקינות בהן התקבלה הסכמתם של הלקוחות לקבלת שירות נורטון וגביית תשלום עבורו.

  6. בבדיקת המשיבה עלה כי מספר לקוחותיה אשר הצטרפו לשירות נורטון בעקבות שיחות מכירה עם נציגי המשווק עומד על 49,931 לקוחות. נטען כי מספר רב של לקוחות זה אינו מאפשר למשיבה לבחון באופן מעשי האם בכל מקרה ומקרה מסרו נציגי המשווק ללקוחות מידע מלא אודות התשלום החודשי עבור השירות והאם התקבלה הסכמה מפורשת להצטרף לשירות בהתאם לדין ולהוראות הרישיון כתנאי לצירוף.

  7. לאחר הגשת הבקשה לאישור הסדר הפשרה הוריתי על פרסום הודעה על הגשתה לפי סעיף 18(ג) לחוק ותקנה 12(ד) לתקנות תובענות ייצוגיות, התש"ע-2010 (להלן: "התקנות"). לאחר הפרסום הוגשה עמדת היועץ המשפטי לממשלה אשר הודיע כי הוא אינו מתנגד להסדר הפשרה המוצע.

     

    עיקרי הסדר הפשרה 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ