אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דלה נ' דלק מנטה קמעונאות דרכים בע"מ

דלה נ' דלק מנטה קמעונאות דרכים בע"מ

תאריך פרסום : 19/02/2018 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
4136-04-17
07/02/2018
בפני השופט:
דורון חסדאי

- נגד -
המבקשת/התובעת:
יפית דלה
עו"ד מאור בן דוד
המשיבה/הנתבעת:
דלק מנטה קמעונאות דרכים בע"מ
עו"ד ברוך שטיימן
פסק דין
 

 

מונחת בפני בקשה מוסכמת להסתלקותה של המבקשת, יפית דלה (להלן: "המבקשת") מבקשתה לאישור תובענה כייצוגית כנגד "דלק מנטה קמעונאות דרכים בע"מ" (להלן: "המשיבה") וזאת בהתאם להוראת סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, תשס"ו-2006 (להלן: "חוק תובענות ייצוגיות").

רקע עובדתי ועמדות הצדדים בקצירת האומר

  1. ביום 03.04.2017 הגישה המבקשת כנגד המשיבה , תובענה ייצוגית וכן בקשה לאישור תובענה כייצוגית (להלן: "בקשת האישור").

  2. כעולה מבקשת האישור, המשיבה מפעילה רשת של חנויות נוחות במתחמי תחנות דלק של חברת 'דלק' ולה כ-200 סניפים ברחבי הארץ.

  3. לטענת המבקשת, בתחילת חודש פברואר 2017 רכשה המשיבה בסניף המבקשת בכפר-סבא מטען לרכב בעלות של 49.9 ₪. לאחר מספר ימים, ביום 22.2.2017, כאשר ביקשה המבקשת להחזיר את המטען הנייד שרכשה מפני שהסתבר כי לה צורך בה, ולקבל תמורתו זיכוי שווה ערך, נאמר לה כי לא ניתן להשיב מוצרים ללא הצגת חשבונית הקניה. זאת, חרף העובדה כי לא הוצב באותו הסניף שלט המפרט את מדיניות החזר המוצרים של המשיבה. המבקשת אף ניסתה להשיב את המטען שרכשה בסניף אחר של המשיבה אולם גם שם לא אפשרו לה עובדי המשיבה להשיב את המטען.

  4. לאור זאת, ביקשה המבקשת לבחון האם למשיבה הגבלות נוספות על השבת מוצרים. המבקשת רכשה מוצר נוסף באחד מסניפי המשיבה, וכשביקשה להשיב אותו בצירוף חשבונית הקנייה שברשותה, נאמר לה שניתן להחזיר מוצים רק מאותו הסניף מהם הם נרכשו, ולא ניתן להשיב מוצר שנרכש בסניף מסוים של המשיבה, בסניף אחר שלה. עוד נטען כי לאחר מכן המבקשת פנתה לחמישה סניפים שונים על מנת להשיב את המוצר הנוסף שרכשה, אולם בכולם נענתה כי ניתן להחזיר מוצר רק בסניף בו הוא נרכש. גם בסניפים אלו בהם ביקרה המשיבה לא הוצב שלט המפרט את מדיניות החזרת המוצרים למשיבה.

  5. לטענת המבקשת, המשיבה במעשיה מהפרה למעשה את הדין בשני מישורים:

    • אי הצבת שילוט המפרט את מדיניות המשיבה בגין החזרת מוצרים, וזאת בניגוד להוראות סעיף 4ג לחוק הגנת הצרכן התשמ"א – 1981 (להלן: "חוק הגנת הצרכן").

    • מניעת אפשרות להשבת מוצר בכל אחד מסניפי המשיבה, וזאת בניגוד לתקנה 3(ה) לתקנות הגנת הצרכן.

  6. נוסף על האמור הועלו טענות להטעיה צרכנית וניצול מצוקת הצרכן מכוח סעיפים 2-3 לחוק הגנת הצרכן, וכן נטען לקיומם של עוולות מתחום דיני עשיית עושר ולא במשפט, דיני הנזיקין, ודיני החוזים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ