אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 33390-08-15 מלנקרי נ' עין אפק בע"מ

ת"צ 33390-08-15 מלנקרי נ' עין אפק בע"מ

תאריך פרסום : 24/08/2016 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית משפט השלום כפר סבא
33390-08-15
19/08/2016
בפני השופטת:
רחל קרלינסקי

- נגד -
מבקש:
דורון מלנקרי
משיבה:
עין אפק בע"מ
החלטה

1.מונחת לפני בקשה להסתלק מבקשה לאישור תביעה כייצוגית שהוגשה לאחר הדיון שהתקיים במעמד הצדדים.

2.ענינה של בקשת האישור הוא זמנֵי המתנה למענה אנושי לפניה טלפונית למרכז השירות של המשיבה המספקת שירותי מים וביוב לרשויות המקומיות של ראש העין ואורנית.

לטענת המבקש זמני ההמתנה הנ"ל חורגים מהוראות סעיף 18 ב לחוק הגנת הצרכן , התשמ"א – 1981 וסעיף 1 (א) לתקנות הגנת הצרכן ( מתן שירות טלפוני ) תשע"ב -2012 .על פי הוראות אלו זמן ההמתנה המרבי לקבלת מענה אנושי מספק שירות הוא 3 דקות ואילו במקרה של זמן המתנה ארוך יותר אמרוה להישמע לא יאוחר מ 2 דקות מתחילת השיחה, הודעה מוקלטת המזמינה לעבור לשירות השארת הודעה. על ספק השירות לחזור אל הצרכן ,שהשאיר הודעה כאמור, במענה אנושי לא יאוחר מ 3 שעות ממועד השארת ההודעה.

בשיחות שונות שהוצגו ע"י המבקש לא עמדה המשיבה לטענתו ,בזמנים המפורטים בהוראות הדין וחרגה משמעותית מהזמן המרבי כנ"ל ,לחזור אל הצרכן שהשאיר הודעה.

התביעה הייצוגית התבססה על עילות חוזיות ועוולות בניגוד לפקודת הנזיקין , כמו רשלנות, תרמית ודיני עשיית עושר. המבקש אמד את נזקו בסך של 500 ₪ לכ"א משלש השיחות שביצע אל מרכז השירות של המשיבה והעמיד את כלל נזקי הקבוצה בגבול סמכותו של בימ"ש השלום.

3.הקבוצה המיוצגת הוגדרה ,ככל אדם שפנה למוקד השירות של המשיבה מאז כניסתן לתוקף של תקנות הגנת הצרכן ( מתן שירות טלפוני) ולא קיבל מענה אנושי תוך 3 דקות , או לחילופין לא קיבל אפשרות תוך 2 דקות מפנייתו , להשאיר הודעה ו/או השאיר הודעה ולא חזרו אליו תוך 3 שעות ממועד השארת ההודעה.

4.המשיבה הגיבה ארוכות לבקשה ובתגובתה פרטה נימוקים מהותיים ודיוניים לדחיית הבקשה ,כמו העדר עילת תביעה אישית למבקש והעדר קיומם של תנאי סעיף 8 לחוק תובענות ייצוגיות כתנאי לאישור התביעה כייצוגית. עוד נטען כי בסיס הבקשה והתובענה רלבנטיים , אם בכלל ,אך ורק להפרות הנטענות החל ממחצית חודש יוני 2015 ואילך ולא כנטען ,והואיל ורק ממועד זה הוחל תיקון מס' 42 לחוק ,ולאורו הוטלה החובה לתת שירות טלפוני כנ"ל חינם בכל פניה של צרכן החל מהמועד הנ"ל. מכל מקום בהעדר תשתית ראייתית המצביעה על מקור השיחות וביצוען בפועל ,ממילא נשמט הבסיס לבקשה.

5.בדיון שבמעמד הצדדים הודה נציג המשיבה כי מבדיקה שנערכה נמצאו 89 מקרים שבהם לא חזרה המשיבה לצרכן תוך פרק הזמן הקבוע בתקנות לאחר השארת הודעה. לטענת ב"כ המשיבה אין המקרים הללו מצדיקים בירור במסגרת תביעה ייצוגית ,שכן מדובר במקרים ספציפיים שמחייבים בדיקה פרטנית. יתר על כן ,המבקש לא טרח לקיים בדיקה מוקדמת מול המשיבה ולא הביא לבדיקתם.

 

בהמשך ולאחר בדיקת עותק הקלטת שהוגשה כראייה ע"י המבקש, הצביעה המשיבה על העדר התאמה מלאה בין האמור בבקשה לבין זמני ההמתנה בפועל מהתמליל שהוגש, אם כי בין הצדדים נותרה המחלוקת בשאלת אופן מנין זמני ההמתנה מרגע המענה לחיוג, כטענת המבקש או מהמועד בו מועברת השיחה לנציג שירות ומענה אנושי.

לטענת המשיבה יש להתחיל למנות את "שתי הדקות" המפורטות בתקנה 1 (לתקנות הגנת הצרכן ( מתן שירות טלפוני) אך ורק לאחר שהצרכן פונה לצורך קבלת מענה אנושי הנכלל בשירות טלפוני ורק לאחר שהשלים את הפעולות המקדמיות, שבכפוף להשלמתן מועברת השיחה לקבלת נציג שירות. לדידה "זמן המתנה "הינו זמן שלאחר שהצרכן סיים את כל הפעולות הרלבנטיות לצורך קבלת מענה אנושי והחל להינתן לקבלת נציג שירות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ