אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 28636-05-14 שונם נ' מועצה מקומית בני עי"ש

ת"צ 28636-05-14 שונם נ' מועצה מקומית בני עי"ש

תאריך פרסום : 18/01/2015 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי מרכז-לוד כבית-משפט לעניינים מנהליים
28636-05-14
06/11/2014
בפני השופטת:
מיכל נד"ב

- נגד -
המבקש:
סיני שונם
המשיבה:
מועצה מקומית בני עי"ש
החלטה
 

 

  1. לפניי בקשה לפסיקת גמול ושכר טרחה לפי סעיף 9(ג) בחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: "חוק תובענות ייצוגיות").

  2. ביום 21.9.14 ניתן פסק דין בו קבעתי שאין לאשר את בקשת המבקש לאישור תובענה ייצוגית, נוכח הודעת המשיבה על חדילה מגביית היתר לפי סעיף 9(ב) בחוק תובענות ייצוגיות.

    רקע והשתלשלות ההליך

  3. ביום 18.5.14 הגיש המבקש בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד המשיבה להשבת כספים שנגבו שלא כדין בגין הצמדת תעריפי אגרת הביוב המחולקת לאגרת תחזוקה ואגרת טיהור (להלן: "בקשת האישור" ו"אגרת הביוב", בהתאמה). לטענת המבקש, החל מיום 23.7.09 המשיבה אינה רשאית להוסיף לתעריפי אגרת הביוב הפרשי הצמדה. זאת נוכח הוראת סעיף 76 בחוק ההתייעלות הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום התכנית הכלכלית לשנים 2009 ו-2010), התשס"ט-2009 (להלן: "חוק ההתייעלות"), לפיה עדכון תעריפי אגרת הביוב נתון לסמכותה של רשות המים והביוב בלבד (להלן: "רשות המים") ולא לסמכות המשיבה. משלא קבעה רשות המים עדכון מעין זה, הרי שהצמדת תעריפי אגרת הביוב לאחר 23.7.09 נעשתה שלא כדין.

    הקבוצה בשמה הוגשה בקשת האישור היא "כל תושבי בני עי"ש המחויבים באגרות טיהור ותחזוקה, אשר חויבו במהלך השנתיים האחרונות בתשלום אגרות אלו" (סעיף 97 בבקשת האישור).

  4. משהודיעה המשיבה שהיא חדלה מגביית היתר, ניתן כאמור ביום 21.9.14 פסק דין הדוחה את בקשת האישור בהתאם לסעיף 9 בחוק תובענות ייצוגיות.

  5. הצדדים הגישו טיעוניהם לעניין פסיקת גמול ושכר טרחה בהתאם לסעיף 9(ג) בחוק תובענות ייצוגיות.

    תמצית טענות המבקש

  6. מתבקש לפסוק גמול למבקש בסכום של 40,000 ₪ ושכר טרחה לבא הכוח המייצג בסכום של 150,000 ₪.

  7. שיקולי תשומה – נדרשת השקעת תשומות ומומחיות לרבות, ניתוח היסטוריית חוקי העזר לאגרת ביוב ולהצמדה והוראות המעבר שבהם, ניתוח הדוחות הכספיים של הרשות, תחשיבים, הצמדות ובדיקות מקדימות כגון האם ניתן אישור רשות המים לבצע הצמדה. עניין התובענה מצריך מומחיות ושליטה בתחום המיסוי העירוני, הבנה בתחום החשבונאי ובמשק המים והביוב. בתחום אחרון זה הרגולציה סבוכה ונתונה לשינויים רבים ודורשת מומחיות מיוחדת. עריכת התחשיבים שונה בכל רשות נוכח השונות בתעריפים ובחוקי העזר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ