אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 27126-07-15 רפאלוב נ' עירית אור יהודה

ת"צ 27126-07-15 רפאלוב נ' עירית אור יהודה

תאריך פרסום : 04/02/2016 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו כבית-משפט לעניינים מנהליים
27126-07-15
02/01/2016
בפני השופט:
אליהו בכר

- נגד -
מבקש:
מנשה רפאלובבאמצעות
עו"ד אייל ראובן ולנר
משיבה:
עירית אור יהודהבאמצעות
עו"ד יוסף הלחמי
פסק דין

  1. לפניי בקשה לדחיית התובענה ופסיקת גמול למבקש ושכ"ט לבא כוחו, בהתאם להודעת חדילה מוסכמת.

  2. עניינו של התיק בתובענה מנהלית ובקשה לאישורה כייצוגית, ובהן דרישה להשבת כספי ארנונה שנגבו ביתר מנישומים ששילמו בהסדר תשלומים, עבור חיובים לחודשים ינואר-פברואר (להלן: "תקופת החיוב") בשנים 2014 ו-2015. נטען, כי הנישומים חויבו בערך נומינלי ולא על פי נוסחת ההצמדה להסדר תשלומים, בהתאם לסעיף 1 לחוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה), התש"ם – 1980, ובאופן שהחיוב לא עודכן בהתאם למדד נובמבר- שהיה שלילי.

  3. המשיבה פנתה לבית המשפט בהודעת חדילה בהסכמה עפ"י סעיף 9(ב) לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו - 2006 (להלן: "החוק"), לרבות הסכמה על גמול למבקש ושכ"ט עורך דין לבא כוחו, ובהתאם לסעיף 9 לחוק הריני מורה על דחיית התובענה.

    יצוין כי התיק הובא בפניי רק ביום 30.12.2015, ועל כן החלטתי ניתנת רק עתה. התנצלותי לצדדים שעקב תקלה טכנית לא ניתן פסה"ד בעניינם קודם לכן.

    רקע - התובענה והבקשה לאישורה

  4. ביום 14.7.2015 הגיש המבקש תובענה מנהלית ובקשה לאישורה כתובענה ייצוגית. בתובענה עתר המבקש – המחזיק נכס בתחום שיפוטה של המשיבה, עיריית אור יהודה, להשיב כספי ארנונה שגבתה המשיבה לשיטתו ביתר, עקב שגיאה בהצמדת חיוב הארנונה בתקופת החיוב הראשונה בכל שנת כספים (חודשים ינואר-פברואר) לשנים 2013-2015, בהן נגבה התשלום בערך נומינלי ולא על פי נוסחת ההצמדה המחייבת ע"פ סעיף 1 לחוק הרשויות המקומיות.

  5. סכום התביעה האישית של המבקש עמד על סך של 10.88 ₪, וסכום התובענה הייצוגית עמד בהערכה על סך של 200,000 ₪.

  6. לטענת המבקש, העירייה, המחלקת את תשלום הארנונה ל-6 תשלומים דו חודשיים, צריכה להצמיד את התשלום לכל תקופה בין אם המדד שלילי ובין אם הוא חיובי, וזאת לצורך הטלת מס אמת ותשלום לפי ערכו העדכני של הכסף.

  7. כמו כן נטען כי בהתאם לסעיף 1 לחוק הרשויות המקומיות, מדד הבסיס הוא מדד אוקטובר שנה קודם ("המדד שפורסם בחודש נובמבר שקדם ליום החיוב"), והמדד הקובע היינו "המדד שקדם למדד שפורסם סמוך לפני יום התשלום".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ