אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 2293-08-14

ת"צ 2293-08-14

תאריך פרסום : 09/09/2015 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית משפט השלום כפר סבא
2293-08-14
04/09/2015
בפני השופטת:
רחל קרלינסקי

- נגד -
מבקשת:
דיקלה ברנס
משיבה:
סבון של פעם (2000) בע"מ
החלטה

1.לפניי בקשה להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית.

הבקשה לאישור התביעה כייצוגית מהווה למעשה מהדורה נוספת של בקשה כנ"ל שהוגשה ע"י המבקשת כנגד המשיבה בחודש מרץ 13 ואשר הסתיימה בהסדר הסתלקות .

עניינן של שתי הבקשות בטענה להעדר יישום הוראת סעיף 14 ז(ג) לחוק הגנת הצרכן ,התשמ"א- 1981 ע"י המשיבה בנוגע לשוברי זיכוי המונפקים ללקוחות סניפי המשיבה.

2.לטענת המבקשת הפרה המשיבה את הוראות החוק הנ"ל בשלילת זכות הצרכנים המבקשים לממש שובר זיכוי אצל המשיבה ולקבל את ההפרש בין שווי השובר לבין שווי הרכישה בכסף מזומן ,וזאת כאשר הפער בין סכום השובר לבין סכום העסקה אינו עולה על הסכום הנקוב בחוק . עוד נטען, כי הנזק לציבור הצרכנים מגוון ומתבטא או בצורך לרכוש מוצר ע"מ שלא לאבד את שווי ההפרש הקטן, או בוויתור על יתרת המימוש של השובר או העדר מימוש בפועל לנוכח חלוף תקופת השימוש המוגבלת.

עילות התביעה הייצוגית שנמנו בבקשה כללו בין היתר הפרת הוראה חקוקה ,הטעיה העולה כדי תרמית , הפרת חובה לקיים חוזה בתום לב , רשלנות, עשיית עושר ופגיעה באוטונומיה.

3.עוד טרם הגשת התשובה לבקשה הוגשה בקשה משותפת ומוסכמת ע"י הצדדים להסתלקות מהבקשה לאישור התביעה כייצוגית.

במסגרת בקשה זו הובהר ע"י המשיבה כי אין נסיבות המקרה תואמות את דרישת חוק תובענות יצוגיות תשס"ו – 2006 לקיומו של הליך ייצוגי הואיל והמקרה שתואר ע"י המבקשת נבע מטעות של אחת מעובדות המשיבה בסניף הרלבנטי ואירע בתום לב. כמו כן מבדיקת מאגרי מידע פנימיים של המשיבה עלה כי הנוהל המקוים ע"י המשיבה בנוגע להשבת עודף לאחר מימוש שוברי זיכוי תואם להוראות החוק ומיושם בכל סניפי המשיבה ברחבי הארץ.

עם זאת, הביעה המשיבה נכונות לפעול במסגרת הסכמה לסיום ההליך בדרך של הסתלקות לריענון נהליה בקרב כל עובדיה וסניפיה בכל הנוגע לזיכויים ולהחזר הכספי.

המבקשת הצהירה כי לא קיבלה כל טובת הנאה למעט הסכום שסוכם לעניין תשלום גמול למבקשת שאותו ביקשו הצדדים לאשר. כמו כן בקשו הצדדים לפטור אותם מהליכים הקבועים בסעיף 16 (ד) לחוק תובענות ייצוגיות ותקנה 11 לתקנות תובענות ייצוגיות תש"ע -2010 .

4.בדיון שהתקיים במעמד הצדדים הבהיר ב"כ המשיבה כי נערכה בדיקה אצל המשיבה ומדובר במקרים בודדים של טעות בתום לב ושאינם מצדיקים בירור במסגרת תביעה ייצוגית. לאחר שהמשיבה נדרשה להשלים טיעוניה הוגשה ע"י המשיבה הודעה הנתמכת בתצהיר מנהלה ועל פיה נהלי המשיבה תואמים את דרישות חוק הגנת הצרכן ואילו הטעות שארעה נעשתה בתום לב ,וחרף זאת תפעל לריענון הנהלים.

בהתאם לנהלי המשיבה שצוינו במקרה שלקוח מבקש לממש שוברי זיכוי בעסקה אשר שוויה נמוך מן הסכום הנקוב בשובר הזיכוי, וההפרש בין אלה לא עלה על % 5 או 100 ₪ מהסכום הנקוב בשובר הזיכוי , לפי הנמוך שבהם, מקבל הלקוח את העודף – במזומן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ