אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"צ 12136-06-16 אמיתי נ' סלקום ישראל בע"מ

ת"צ 12136-06-16 אמיתי נ' סלקום ישראל בע"מ

תאריך פרסום : 22/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי חיפה
12136-06-16
01/10/2017
בפני השופט:
1. י. גריל
2. שופט בכיר


- נגד -
המבקשת:
ליאורה אמיתי
עו"ד ניזאר טנוס ואח'
המשיבה:
סלקום ישראל בע"מ
עו"ד גב' הלה פלג ממשרד אגמון
פסק דין

א.בפניי בקשה מוסכמת לאישור הסתלקות מן התובענה ומן הבקשה לאישורה כייצוגית לפי סעיף 16 של חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: "חוק תובענות ייצוגיות").

ב.המבקשת הגישה תובענה כנגד המשיבה ובקשה לאישורה כייצוגית בטענה, שהמשיבה אינה עומדת בתקנות הגנת הצרכן (מתן שירות טלפוני), התשע"ב-2012 (להלן: "תקנות מתן שירות טלפוני") ובתנאי רישיונה של המשיבה בכל הנוגע לשירות ה"Call Back" (להלן: "מערכת ה-CB").

ג.בקשת האישור הוגשה בשם כלל לקוחות המשיבה שבמסגרת פנייתם לשירות הלקוחות הטלפוני נרשמו למערכת ה-CB (המאפשרת ללקוחות הפונים לשירות הלקוחות הטלפוני לבקש כי נציגי השירות ייצרו עמם קשר וזאת במקום להמתין למענה).

קבוצה נוספת בשמם הוגשה בקשת האישור היא: לקוחות המשיבה אשר בגין רישומם למערכת ה-CB, בעת שהמתינו למועד חזרת הנציג, לא יכלו לפנות בפנייה חוזרת לשירות הלקוחות, וכך נחסמה דרכם להגיע לקבלת שירות מן המשיבה במגוון רב של נושאים.

ד.נטען בבקשת האישור, שהמשיבה לא עמדה בחובות המוטלות עליה לפי תקנות מתן שירות טלפוני, והרישיון שניתן לה, כלפי חברי הקבוצה האמורים, ומכאן שקמות לכאורה לחברי הקבוצה מספר עילות תביעה נגד המשיבה, וביניהן: הפרת חובה חקוקה, עשיית עושר ולא במשפט, רשלנות, הטעייה, פגיעה באוטונומיה, והפרת חובת ההגינות ותום הלב לפי חוק החוזים.

ה.המשיבה טרם הגישה את תגובתה לבקשת האישור, והצדדים באו בדברים ביניהם.

המשיבה מצידה הבהירה, שמערכת ה-CB פועלת היטב, והיא הציגה לב"כ המבקשת נתונים בנוגע לשיעורי הצלחתה. לפי נתונים אלה, בתקופה הנבדקת כ-84% מן הלקוחות שנרשמו למערכת ה-CB קיבלו פנייה חוזרת משירות המערכת הטלפוני. כ-6% מהנרשמים נרשמו בתום יום העבודה, והשיחה החוזרת בוצעה ביום למחרת, בהתאם לדין. רק לגבי 9% מכלל הלקוחות שבחרו במערכת ה-CB לא צלחה הפנייה החוזרת (עקב הִעדר מענה, או קשיי קליטה במועד הפנייה החוזרת וכו'), ולבקשת ההסתלקות צורף לעניין זה תצהירו של מר חנניה גלעד, מנהלת תחום תפעול באגף שירות ומכירה אצל המשיבה.

ו.לטענת המשיבה, ניתן ללמוד מן הנתונים שצוינו לעיל, שככל שלא נוצר קשר עם לקוח הנרשם למערכת ה-CB, הרי שמדובר בתקלה נקודתית שאינה מצדיקה ניהול תובענה ייצוגית בשם ציבור נרחב.

באשר לאפשרות לפנייה חוזרת לשירות הלקוחות הטלפוני לאחר רישום למערכת ה-CB, הסבירה המשיבה, כי על מנת שהמערכת תפעל באופן מיטבי, וכדי להעניק ללקוחות את השירות הטוב ביותר, לא ניתן לפנות טלפונית שוב לאחר הרישום למערכת ה-CB, אולם ניתן לפנות בערוצים אחרים, ובכלל זה לשירות הצ'אט שמפעילה המשיבה, ואופן התנהלות זה מוּכר ואף פועל לטובת הלקוחות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ