אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"פ 31792-02-13 מדינת ישראל נ' שמש ואח'

ת"פ 31792-02-13 מדינת ישראל נ' שמש ואח'

תאריך פרסום : 25/11/2016 | גרסת הדפסה
ת"פ
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
31792-02-13
20/11/2016
בפני השופטת:
אופירה דגן-טוכמכר

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל
נאשמת:
אליזבת שמש
גזר דין
 

 

  1. הנאשמת, גב' אליזבת שמש, הורשעה ביום 8/8/16 בעבירה בגין העסקת עובדת זרה בלא היתר כדין, עבירה לפי סעיף 2 (א) 1 לחוק עובדים זרים, תשנ"א 1991.

    כמפורט בהכרעת הדין, ביום 16.11.11 ובסמוך לפני כן הנאשמת העסיקה את העובדת במשך כחודש ימים בעבודות משק בית והלינה את העובדת בביתה לסירוגין.

    תמצית טענות הצדדים לעונש

  2. ב"כ המאשימה, הדגיש בטיעוניו לעונש כי מדובר בעובדת שנכנסה לישראל מכח אשרת עבודה בתחום הסיעוד, אשר פקעה בטרם החלה העסקתה אצל הנאשמת, וכן הדגיש כי מדובר בעבירה כלכלית, המצדיקה עונש כספי כבד, אשר לאור תיקון 15 לחוק עובדים זרים, לא יפול מכפל הקנס המנהלי. בנסיבות העניין, לדידו, טווח הענישה המתאים לעבירה נע בין 20% - 80% מן הקנס המקסימלי ובמקרה הפרטני לדידו קנס בסך 15,000 ₪ יהיה ראוי, בנוסף לחתימה על התחייבות להמנע מעבירה.

  3. ב"כ הנאשמת טוענת כי מדובר היה באזרחית זרה אשר לה בן זוג ישראלי והיא היתר בהליך הסדרה של מעמדה בארץ. לטענתה תיקון 15 איננו רלוונטי לעניין שכן התקבל בכנסת ביום 9/7/12 דהיינו לאחר מועד ביצוע העבירה. העבירה בוצעה בתקופה שבה המדינה שינתה את מדיניותה והחלה לנקוט בהליכים פלילים חלף הטלת קנס מנהלי.

    עוד טוענת ב"כ הנאשמת כי הנאשמת היא יועצת השקעות במקצועה וכי הרשעתה בדין, כשלעצמה צפויה לגרום לה לקושי של ממש ומהווה הרתעה מספקת. לדידה ניתן להסתפק בקנס בשיעור הקנס המנהלי העומד על 5,000 ₪ ובהקשר זה היא מפנה לפסיקה מקלה, בנסיבות דומות. וכן עומדת על כך שמדובר בעבירה שבוצעה לפני למעלה משבע שנים, לפי תיקון 15 לחוק העבירות המנהליות, וכי מאז לא ביצעה הנאשמת כל עבירה.

     

    דיון והכרעה

  4. העיקרון המנחה בענישה קובע כי על העונש להתאים לחומרת המעשה, לנסיבותיו של הנאשם ולצו השעה.

  5. המדינה רואה חומרה מיוחדת בעבירה של העסקת עובדים זרים במשק בית. אציין כי מדובר בדרך כלל, בעובדים אשר כניסתם לארץ הוסדרה לצורך עבודה בתחום הסיעוד (אצל מטופל קונקרטי שפרטיו מפורטים באשרת העבודה), ואשר מסיבות שונות בחרו לעבוד בניגוד לתנאי אשרת העבודה, אצל מעסיקים אחרים, בביצוע עבודות משק בית.

  6. לא אחת, העסקתו של העובד במשק בית, מתבצעת לאחר שהעובד נטש את המטופל הסיעודי, לנוכח הקשיים הידועים בעבודה בתחום הסיעוד, ומאחר שהעבודה במשק בית נוחה יותר ומתגמלת יותר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ